Part 1

11 1 1
                                    

Hari yang paling melelahkan bagi aku hari ini. Korang tahu, takdi dekat café tempat aku kerja tu ada pelanggan yang buat hal akhir cerita memang gaduh lah jawabnya. Well aku bukan orang yang penyabar...hihihi. Seperti yang korang semua tahu tepat aku berumur 20 tahun. Aku akan tanggung diri sendiri. 



Sekarang aku sudah 22 tahun dan aku tidak kisah langsung jika mereka tidak bagi aku duit. Tidak bermaksud aku tidak berhubung dengan mereka. Ada masa mereka akan call or chat untuk bertanya khabar. Sebenarnya papa ada ajak untuk duduk sekali tapi aku tolak.    



Aku bekerja di café lebih tepatnya aku pemilik café itu tersebut " White Wolf 'café " nama ini aku sendiri yang letak dan café aku memang terkenal di kalangan remaja untuk melepak dan menjadikan tempat yang sesuai bagi pasangan kekasih tidak jarang juga ada tempahan bagi membuat birthday party.



Okey aku terangkan sedikit tentang ' White Wolf Cafe ' yang aku bangun kan ada 5 tingkat. Tingkat pertama kawasan tempahan cake, display cake, dessert, appetizer,and bouquet surprise delivery. Tingkat kedua kawasan melepak dan study. Tingkat ketiga pasangan couple. Tingkat keempat kawasan tempahan birthday party. Tingkat kelima yang terakhir itu pejabat aku. Tak jarang jugak aku akan tolong staff untuk buat tempahan or melayan kerenah customer maksudnya ambik order lah...hahaha. 



Mesti semua fikir aku orang yang kaya kan dan macam mana aku dapat bangunkan ' White Wolf Cafe ' ni. ceritanya begini.


Flasback

Time tu aku beli barang dapur tengah tunggu giliran untuk bayar makcik depan aku ni barang dia semua dah scan masa nak bayar tu dia cari duit dia rupanya dia terlupa bawak. Nak jadikan cerita aku pun tolong lah makcik tu bayarkan barang dia beli.



Mula-mula makcik tu tolak bile aku paksa jugak biar aku bayarkan makcik tu pun iyakan saja. Start dari situlah aku berkenalan dengan makcik, nama makcik tu Usagi Myrai  dan aku panggil Cik Rai dia sendiri yang suruh aku panggil begitu, makin hari makin rapat aku dengan Cik Rai. Yang lawaknya kebetulan pulak rumah dia bersebelahan dengan rumah aku. Hahahaha...nanti kalau time petang ada masa dia akan hantar lauk-pauk. Cik Rai dah anggap aku ni anak dia sendiri dah. Yelah aku duduk seorang diri je dekat rumah 2 tingkat ni. 



Boleh dikatakan aku ni seorang penabung sebabnya di sekolah dulu time rehat aku duduk di   library tak pun duduk di bungbung sekolah jarang lah aku pergi makan sebab time rehat aku akan tido je. Back to Story, tak lama tu Cik Rai nak jual 1 bangunan 5 tingkat sebab Cik Rai nak berpindah ke London duduk sekali dengan anaknya. waktu tu aku terfikir nak beli ke tak? Aku berbincang dengan Cik Rai dan aku pun setuju untuk beli bangunan tersebut. Sebenarnya Cik Rai nak bagi dekat aku bangunan tu tapi aku tolak. aku nak belajar hidup susah dan tak nak semuanya orang bagi. Aku nak rasa hasil kerja keras aku.

The End


Aku mempunyai 2 sahabat semasa kuliah iaitu Keido dan Ryui sehingga sekarang mereka terima seadanya diri aku bahkan keluarga Keido dan keluarga Ryui menggangkat aku sebagai anak mereka. mereka memiliki kelebihan sama seperti aku, kedua sahabat aku lelaki dan keduanya dari Negara matahari...yup, jepun mereka fasih berbahasa English aku tidak merasa masalah kalau mereka menggunakan bahasa asal mereka aku tidak memiliki kawan perempuan Aku rasa cukup hanya untuk pengenalan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 13, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I Can SeeWhere stories live. Discover now