PART 30

6.1K 195 76
                                    

Don't let me show cruelty though I make mistakesDon't let me show ugliness though I can hate And don't let me show evil though It might be all l takeShow me love—Show me love by Hundred Waters

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Don't let me show cruelty though
I make mistakes
Don't let me show ugliness
though I can hate
And don't let me show evil though
It might be all l take
Show me love
—Show me love by Hundred Waters

Dia seorang lelaki yang sukar untuk ditafsirkan.Seseorang yang hanya melakukan ape yang dia mahu. Tiada siapa yang dapat menghalangnya. Dirinya yang penuh dengan kesombongan ,keegoaan, dan tiada belas kasihan terhadap orang lain itu juga mempunyai kisah silam. Hati nya pernah dilukai oleh insan yang dia cukup cintai. Sungguh perit untuk dia meneruskan kehidupnya tatkala dia merasa ingin menghilang daripada dunia ini. Sungguh perit untuk dia mencintai seseorang apabila dia tidak lagi percaya akan cinta.

Cinta itu menyakitkan.

Penuh dengan kepalsuan.

Tetapi insan disebelahnya ini, telah berjaya membuka aura baru ke dalam hidupnya. Membuka pintu hatinya untuk mencintai lagi. Untuk mempercayai tentang cinta. Untuk menikmati kemanisan cinta yang sebenar. Yang pernah dia rasai dulu sebelum dia berubah menjadi seorang lelaki yang kejam terhadap kaum hawa. Hanya melihat wanita sebagai alat untuk dia tempiaskan nafsu nya. Just fucks around and leave.

Layak ke aku untuk merasai cinta daripada Aulia?

Dengan keadaan nya yang begitu.

Apa aku patut berputus asa je?

Dia juga manusia, juga pernah terdetik untuk berubah dan iainya terjadi ketika dia mula mencintai seseorang wanita yang pada awalnya hanya sekadar teman tidur. Wanita yang membuatkanya ingin mencintai dan dicintai lagi. Yang telah menghidupkan kembali rasa cintanya yang mati. Yang membuatkan dirinya untuk meneruskan kehidupanya bersama-sama wanita yang dicintainya itu. Yang telah mengubah hidupnya untuk meninggalkan dunia sesat itu. Dunia yang penuh dengan kemaksiatan.

Tetapi siapa sangka, dia dilukai untuk kali kedua. Wanita yang telah memberi azam untuk dia berubah pergi meninggalkanya bersama lelaki lain . Jauh lebih berharta darinya. Hidupnya gelap, Hatinya mati dan dia bertekad untuk tidak lagi percaya akan cinta.

Aku dah tak percaya dengan
perempuan.

Mendekatiku hanya kerana kekayaan.

Segala bayangan dan luahan kecil nya berlalu pergi daripada fikiran apabila Iskandar sudah elok memakirkan kereta yang disewanya untuk kegunaan di Pulau Tioman tersebut. Seat belt dibuka dan menoleh ke arah wanita disebelahnya. Aulia semakin teruja apabila dihadapan nya terletak sebuah cafe yang menjual bermacam-macam jenis ice cream. Pelbagai warna. Pelbagai perisa. Bibir nya melengkung tersenyum manis.

Iskandar memerhatikan bibir kepunyaan Aulia tersebut. Kelihatan sedikit merah dan bengkak daripada biasa.

'Oh god what've I done? I shouldn't have kiss her. She's not okay Iskandar. Not fucking okay!' . Iskandar menggeleng kepala tanda dia ingin menyedarkan dirinya untuk tidak memikirkan perkara tersebut.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 26, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG] Isteriku Kanak-Kanak?Where stories live. Discover now