PART 14

10.2K 344 6
                                    

Kereta Audi TT milik Datin Hafiza memasuki garaj rumah agam itu.
Rumah ala ala inggeris itu sungguh indah jika sesiapa melihatnya. Rumah itu dilengkapi dengan halaman rumah yg luas dan terdapat sebuah kolam renang yg besar. Rumah itu juga adalah direka sendiri oleh Dato Hashim dan isterinya. Hanya satu di dalam dunia.

Datin Hafiza keluar daripada kereta bersama Aulia. Driver Datin Hafiza gigih mengangkat beg-beg di dalam bonet berlakang. Syira juga turut turun daripada kereta.

"Waaaahhhh...!!" jerit Aulia apabila terpandang kan kolam ikan yang berada di halaman rumah. Pokok-pokok hijau juga turut menyempurnakan pemandangan disitu Dan di halaman rumah yang luas itu juga dilengkapi dengan buaian yang diperbuat daripada kayu jati yang bermutu tinggi.

Aulia mendekati  kolam ikan itu dan mencangkung di hadapan kolam ikan itu. Terdapat air pancut mini yang berada di tengah² kolam ikan itu. Air nya jernih seperti di cuci setiap minggu. Aulia menceluk sedikit tangannya ke dalam kolam ikan tersebut dan mengangkat kembali tanganya.

"Sejuk nya air kat dlm kolam ni" britahu Aulia teruja.

"Yaya, meh sini sayang. Mummy nak tunjukkan bilik baru Yaya" panggil Datin Hafiza yang berada di muka pintu bersama Syira.

Aulia patuh. Dia bangun dan berjalan menuju ke arah ibu mertuanya.

" Bilik baru Yaya kat mane mummy?" tanya Aulia teruja.

"Bilik Yaya ade kat tingkat atas sayang. Jom kita naik tingkat atas" ajak Datin Hafiza.

"Joomm " Aulia berlari mendaki anak tangga dengan teruja.

" elok-elok sayang, nanti jatuh" Tegur Datin Hafiza.

Aulia tidak mengendahkan teguran ibu mertuanya. Kini Aulia sudah sampai di tingkat atas dan menunggu Datin Hafiza mendaki tangga.

"Cepatlah mummy" gesa Aulia.

"Tak sabar-sabar anak mummy ni" Datin Hafiza tiba di hadapan Aulia dan menarik tangan Aulia menuju ke bilik baru Aulia. Aulia tersenyum sambil mengekori Datin Hafiza.
Syira yang turut menuruti Datin Hafiza tersenyum melihat gelagak Aulia yang mencuitkan hati.

"Nilah dia, bilik Yaya"  ucap Datin Hafiza setelah berada di depan pintu bilik baru Aulia yang masih tertutup rapi. Pintu bilik itu dicat berwarna putih dan digantungkan papan tanda yang   tentera nama Aulia dengan tulisan yang comel . Di bingkainya juga dihiasi dengan gambar anak patung beruang. Sungguh Istimewa khas untuk Aulia.

"Bukalah" ucap Datin Hafiza kepada Aulia.

Aulia patuh dan memulas tombol pintu tersebut dengan teruja.

"Waaahhhh!!....... Betullah papa cakap. Bilik baru Yaya lagi cantik daripada bilik Yaya yang kat rumah papa " terpegun Aulia setelah melihat suasana bilik barunya. Bilik itu dilengkapi dengan katil berwarna pink, sebuah rak buku yang menempatkan koleksi-koleksi cerita kartun, sebuah TV yang besar dan berhampiran tv itu terdapat satu rak CD Barbie yang pelbagai. Bilik itu juga dilengkapi dengan tandas yang dicat pink dan juga putih. Yang membuatkan Aulia lebih teruja apabila terpandang kan berpuluh-puluh koleksi anak patung barbie yang diletak khas didalam almari.

Syira yang turut masuk ke dalam bilik itu cukup terpegun melihat suasana yang telah disediakan oleh Datin Hafiza. Syira sungguh kagum dengan Datin Hafiza.

Setelah meneliti keseluruhan biliknya, Aulia berlalu menuju ke balkoni. Langsir diselak. Pintu juga ditolak. Aulia melangkah ke hadapan dan memegang besi  balkoni itu. Bila terpandangkan ke bawah , Aulia semakin teruja.

"Mummy, Yaya nk mandi kolam  boleh tak?" tanya Aulia teruja.

"Pergilah sayang"

"Yeayyy......" Aulia bergegas keluar daripada biliknya dan turun-menurun tangga untuk ke kolam renang yang berada di tingkat bawah. Datin Hafiza membuntuti menantunya diikuti dengan Syira.

Aulia tiba di kolam renang.

Baru sahaja Datin Hafiza ingin menyuruh Aulia menyalin pakaian, Aulia terlebih dahulu melompat masuk ke dalam kolam renang dengan blouse cotton separas paha yang berwarna putih. Percikan air membasahi sekitar kolam renang itu.

Datin Hafiza hanya mampu menggeleng kepala dengan telatah Aulia. Syira di sebelah hanya tersenyum sambil melihat Aulia berenang-renang di dalam kolam.

"Syira, Awak tolong tengokkan Aulia di rumah ye. Sya lupa hri ni saya ade temu janji dengan kawan lama. Sempatlah saya balik sebelum suami saya balik" Datin Hafiza baru teringat tentang temu janji bersama kawan lamanya.

" Baik Datin" Syira mengaguk kan kepala nya tanda patuh.

"Yaya, mummy nk kluar kejap. Duduk dengan kak Syira ye"

"Ok mummy bye byee...." Aulia melambai-lambaikan tangannya dan kembali bermain dengan air.

Beberapa minit Datin Hafiza meninggalkan rumahnya, Iskandar pulang bersama kereta BMW nya. Setelah meletakkan kereta nya di garaj Iskandar berlalu ke dalam rumah.

"Yaya, akak pergi ambilkan kain tuala Yaya kejap ye" setelah melihat anggukan daripada Aulia, Syira bangun daripada kerusi yang berada di sebelah kolam itu dan berlalu ke bilik Aulia.

"Mesti mummy dah ambil minah sewel tu tinggal sini" monolog Iskandar didalam hati apabila terpandangkan kasut perempuan berwarna pink di rak kasut yang berada di luar pintu rumah. Iskandar masuk ke dalam rumah dan melintasi ruang tamu. Percikan air dari kolam yang bersebelah ruang tamu dapat didengari oleh telinga nya.

"Mesti minah sewel tu yang mandi kolam pagi-pagi ni" monolog nya sekali lagi. Kaki diatur ke kolam renang.

Dan...... Nafsu nya membara.....

BERSAMBUNG
CBX

++++++++++++++++++++++++

HAI guys mesti korang dah boleh agak ape yang Iskandar lihat kan.😳 kalau nk tahu ape yang Iskandar  lihat kenalah tunggu sambungannya 😜but kena vote lah😁 mian kalau part ni x sedap Sis dah cube 😞 mian again kalau trtypo malas nk bc balik 😅.korang Sis nk beitahu yang Sis nk tukar panggilan Iskandar kepada ibu bapanya.iaitu mama and papa ditukar kepada mummy and dady harap maklum  😊 .k guys gdnite...

Vote and komen tau. Jangan lah malu-malu nk komen, Insya Allah Sis balas.😊😘😘




[OG] Isteriku Kanak-Kanak?Where stories live. Discover now