PART 9

10.3K 372 11
                                    

Datin Fatimah menjemput besan dan menantunya masuk ke dalam rumah lalu menutup kembali daun pintu yang diperbuat daripada kayu jati itu.

"Jemput duduk Kak Fiza, Abang Hash dan Iss"  ucap Datin Fatimah sambil menunjukan tangannya ke arah sofa yang berada di ruang tamu. Ibu bapa Iskandar melabuhkan punggung di sebuah sofa yang muat untuk dua orang,manakala Iskandar duduk di sofa solo.

"Abang ngan Kakak duduk dulu ye,Imah nk pergi panggilkan suami kejap kat dalam bilik bacaan. Abang dengan Kakak tunggu kejap ye" sebelum berlalu ke bilik bacaan sempat lagi dia singgah didapur menyuruh bibik Nim buatkan air untuk tetamu.

Tok! Tok! Tok!

Pintu bilik bacaan diketuk perlahan. Apabila mendengar orang yang berada didalam membenarkan masuk barulah Datin Fatimah menolak perlahan daun pintu tersebut. Kelihatan suaminya sedang membaca buku yang setebal kamus dwibahasa sambil membertulkan cermin mata yang terlurut jatuh dihidung.

"Abang" panggil Datin Fatimah apabila melihat suaminya kusyuk membaca buku ditangan. Dato Razali berpaling ke arah Isterinya.

"Ye Mah ada ape"

"Akak Fiza dengan Abang Hash ade kat luar , dia  datang rumah kita. Menantu kita pun ade skali bang, marilah kita pergi berborak dengan mereka"

Dato Razali berkerut lalu mengangguk ke arah isterinya. Dia bangun dan meletak kembali buku yang dibacanya tadi diatas rak buku yang telah disediakan disitu. Kaki diatur ke ruang tamu diiringi bersama isterinya.

Dato Razali tersenyum manis kepada besan dan menantunya lalu berjabat tangan sesama sendiri manakala Iskandar bersalan dengan ibu bapa mertuanya.

Belum sempat Datin Hafiza membuka hajatnya Iskandar mencelah.

"Lia kat mane Pa?" tanya Iskandar kepada Dato Razali.

"Oh! Lia dia ade dalam bilik dia tadi. kalau tak silap Papa tadi Lia tengok tv" ujar Dato Iskandar.

"Takpe lah Iss pergi jenguk Lia kejap ye" Iskandar berlalu meninggalkan ruang tamu dan mendaki tangga untuk ke bilik Aulia.'Malas nk dengar ,buat sakit hati je' cebik Iskandar di dalam hati.

Pintu bilik yang terbuka sedikit ditolak perlahan. Suasana bilik kelihatan kebudak-budakkan dengan cat berwarna pink. Dan perabot juga seakan berwarna merah jambu.

Iskandar memerhati setiap sudut dan terarah di sekujur tubuh yang berbaring di atas lantai sambil dialaskan dengan bantal. Tubuh genit itu berada di depan sebuah tv yang memaparkan cerita karton Barbie. Bila terpandang kan tubuh genit itu serta-merta hatinya berdebar debar.

Gambar di atas👆 hanyalah sekadar memberi bayangan keadaan Aulia tidur (tapi kulit Aulia lagi putih dan wajahnya lebih cantik berbanding girl yang diatas👆😁)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gambar di atas👆 hanyalah sekadar memberi bayangan keadaan Aulia tidur (tapi kulit Aulia lagi putih dan wajahnya lebih cantik berbanding girl yang diatas👆😁)

"Mak aiih seksi nya kau ni" entah kenapa Iskandar menjadi gugup, padahal dia dah biasa dengan perempuan seksi yang selalu diheretnya ke hulu ke hilir bahkan lagi seksi daripada Aulia sekarang ni. Kaki di atur mendekati Aulia yang sedang menonton tv.

"Laa.. Tidur rupanya minah ni, aku ingatkan kau tengah tengok tv tadi" Iskandar mendekati Aulia dan duduk bersila di hadapan Aulia yang nyenyak tidur.

Iskandar merenung seraut wajah putih bersih dihadapan nya. Bermula dari dahi turun hingga ke dagu ,Aulia sungguh cantik di pandangannya.


Pada masa yang sama
Di ruang tamu

" Ape hajat abang Hash dan Kak Fiza datang ke mari" Dato Razali memulakan perbualan.

"Macamni  Zali , Imah kitorang dah buat keputusan nk ambil Aulia tinggal dengan kami semua. Dan kami semua akan jaga Aulia macam anak kami sendiri. Kalau kamu berdua tak keberatan" Ujar Dato Hashim kepada besan yang sudah dianggap adiknya.

"Alhamdullilah, Baguslah tu.  Sebenarnya kami memang berhajat  nk mintak tolong akak dan abang tolong jagakan Lia sebab saya dan imah akan berangkat ke Hong Kong minggu depan , untuk beberapa bulan" Dato Razali hanya tersenyum. Menutupi kerisauannya.

"Ade ape² yg berlaku di Hong Kong ke?" tanya Dato Jashim risau.

"Abang kan tahu, syarikat sy di Hong Kong ada problem. Sebabtu lah saya nk kesana beberapa bulan untuk menstabilkan keadaan di sana yang tak teratur sekarang ni" riak wajah sedikit kerisauan terpapar di wajahnya.

"Banyakkan bertenang ye dan abang ngan kakak akan slalu doakan problem ni selesai dengan cepat" simpati dengan masaalah besannya.

"Oh ya, abang dengan kakak nk datang ambil Lia hri ape" tanya Dato Razali. Datin Fatimah disisi hanya berdiam diri membiarkan suaminya berkata-kata.

" kalau tak keberatan kami nk ambil Lia lusa. Tapi dia nk ke tinggal dengan kami"

" pasal tu abang tak payah risau saya akan pujuk Lia. Lia dia bukanya degil sangat. Masa kecil² dulu pun senang dengar kata"

" Baguslah kalau macam tu. Taklah menyusahkan Zali untuk pujuk Lia" Dato Hashim tersenyum kerana gembira menantunya akan tinggal di rumahnya.

To Be Continued
CBX

CBXCBXCBXCBXCBXCBXCBX

Hai korang 😊, Lama Sis x update kan 😅 sorry 😢.  Btw Sis sebenarnya sangat memerlukan vote korang , so ples vote ok 👌but Sis tak paksa😊 Kalau  Korang nk sambunganya kene lah vote and comment. Ok lah korang Sis nk  undur diri dulu sebarang  tertypo or kesalahan  bahasa yang digunakan oleh Sis harap di  maafkan  ye😞.

Bye korang muah 😘😘😘❤❤❤
Vote and coment tau 😘😊

[OG] Isteriku Kanak-Kanak?Where stories live. Discover now