D22

592 13 3
                                    

Hani pov.

Sungguh aku menyesal, disebabkan perasaanku yang tak jelas aku menghancurkan persahabatan aku sendiri lagi membuatkan aku kecewa apabila aku tiada saat fiez memerlukan tempat untuk meluah dan memeluk saat dia jatuh kerana tragedi yang menghancurkan hidupnya. Jika aku ada. Dia tak akan berubah sedrastik ini. Pasti aku sudah menasihati nya. Bukan salahnya. Dia ingin melakukan yang terbaik untuk orang yang dia cinta. Tapi malah diperkosa pula. Jujur aku benci lelaki.

Bermula dari sekarang aku akan membuang perasaan ini kerana bagiku persahabatan aku dan fiez lebih penting. Perasaan tak selamanya ada. Aku sendiri yang harus melawannya. Jadi aku akan cuba yang terbaik untuk dia ya dia.

***************************************

Aku mengajak fiez berjalan jalan ditasik yang tenang, memandang kan aku sudah mempunyai lesen motosikal, berfoya foya lah aku kesana dan kesini. Ditasik tersebut dipenuhi pokok pokok yang besar yang membuatkan seluruh kawasan tersebut redup dan tenang. Nun jauh di tengah tasik kelihatan orang yang sedang berkayak dan berdekatan kami ada yang sedang berjalan dengan pasangannya sambil memegang tangan fuh halal ke tak tuh? Haha abaikan.

Aku mencuba buat dia ketawa dan ya dia ketawa! Terkekek kekek seperti tiada apa yang dia memendam sekarang ini. Dia langsung tidak menunjukkan riak yang dia sedang dalam masalah. Dia menunjukkan  yang dia bukan selemah yang aku sangka. Dia kuat. Dan sekuat dia. Ada nya sisi lemah dia.

"oi yang kau menung muka aku dah kenapa? Kau jangan macam macam eh aq lempang kang hahahaha" katanya sambil menonjol kepalaku.

"bila masa pulak perasan gila sakit tahu takk nak aku tonjol kau pulak ke hah gemok?" kata aku cuba 'cover' hahaha

"kau gemok jangan main eh aku kurus k" katanya mencebik haha

Keduanya senyap, senyap, dan masih lagi senyap, senyap lagi. Haha

Aku dan dia menung kearah tasik dihadapan kami, menunggu jodoh ehh tibah hahaha

****************************************

Fiez pov.

Aku termenung kearah tasik didepan aku, hani pula sudah berdiam diri, dengan tiba tiba aku merasa sayu. Aku memikirkan ibu dan qisya, mereka selalu mengutamakan aku memandangkan aku anak yang pertama.  Aku lah menjadi harapan mereka. Tapi disebabkan dia. Ya dia. Aku tak ingin menyebut namanya. Hidupku hancur. Dan aku tak tahu apa akan terjadi padaku. Mungkin perutku membesar? Noo aku yakin tak akan.

Si sampah tersebut. Berjanji padaku yang akan bertanggungjawab. Namun sekarang aku dijadikan apa? Aku dijadikan tempat pelepas nafsunya. Jika dia tak ingin. Dia akan menghilang. Jika dia inginkan aku dia datang semula. Kerana sayang. Aku merelakan. Aku bodoh kan? Ya aku tahu. Tapi kerana cinta. Aku sanggup melakukan segalanya. Hani masih tidak mengetahui itu. Jadi biarkan lah rahsia.

Terlalu banyak perkara yang tak seharusnya aku cerita. Cukup aku memendam. Tak semua memahami, jalan kisah semua orang berbeza. Aku lah lemah selemahnya. Tapi tak seharusnya aku tunjuk semua itu. Biar aku sendiri yang merasakannya.

Yang pasti. Suatu hari nanti aku akan membanggakan semua orang dihadapanku. Mahupun yang dibelakang yang sedang bercakap buruk tentang aku.








.
Bersambunggg~

.

*nah lagi 1 chapt kahkah pendek sikit sowwy gais..

Memandangkan sekolah dhnak buka gudluck la yang belum siap hw.. Akak ii f5 ini sesungguhnya tak ada masa mengtertawakan anda semua haha

Ok nk luah sikit. Aku geram sebb dorg ceptkan spm. Kata bulan 3..pastu tiber bulan 1 pulak. Kau tahu cgu push terok siak semua subj. Yang pandai ni tak apa lah. Datang aq yang bengap otak lembab kat math ni tercengang jela beb hshshs.

Btw gudluck spm dekt spe ii yg sebaya author..muah banyak ii kahkah

DIA [GxG]  [Completed✅]Where stories live. Discover now