part 28

1.1K 82 14
                                    

Pagi itu mereka semua dikejutkan dengan penyerangan zombie secara tiba-tiba dikawasan rumah mereka.hura-hara dirumah itu dengan keriuhan suara mereka baik didalam rumah mahupun diruang bawah tanah.

Tidaka ada masa untuk mereka berlengah atau duduk diam melihat puluhan atau ratusan zombie diluar rumah mereka.

"oh my god!! Palli...palli..palli..!!"setelah mendapat code dari yeri,rose dengan tangkasnya mengaktifkan mode keselamat rumah mereka.tapi disebabkan mereka terlambat menghantar code,zombie-zombie diluar sana berjaya masuk diluar rumah mereka.kini rumah mereka dikepung oleh zombie yang kelaparan.

"tolak almari tu cepat!! Rose!! Cepat sikit!"lisa dibantu oleh maknae line untuk menolak almari beserta sofa dan meja yang mampu menutupi tingkap dan pintu mereka akibat pecah dari penyerangan zombie diluar sana.

"sikit lagi!! Palliwaaaa!!"tangan rose bergetar hebat,jantungnya turut sama lajunya bila melihat lisa dan maknae line berusaha mencegah zombie kelaparan itu dari memecah masuk kedalam rumah.rose memerhatikan laptopnya,89/100 yang terpapar diskrin tersebut menunjukkan belum sepenuhnya lagi sistem keselamatan aktif.

Namjoon,jin dan jhope menuju kearea dapur dan melakukan hal yang sama dengan lisa dan maknae line,mereka bertiga menutup pintu dengan almari agar tidak pecah akibat serangan zombie diluar sana.

Irene,wendy dan seulgi berlari menaiki tangga dan menuju kesemua bilik dan menutup semua tingkap dengan almari yang menjadi benteng.

"jisoo unnie!! Gantikan tempat lisa kejap!!"jerit lisa sambil menahan pintu yang ditutupi oleh almari dari tolakan zombie dari luar.

Jisoo dengan cepat mengantikan tempat lisa."lisa nak pergi mana?!!"jerit jisoo melihat lisa berjalan kearah pintu bawah tanah.

"lisa nak ambil sesuatu!!"jerit lisa lalu berlari masuk kedalam ruang bawah tanah.

"rose berapa lama lagi!!"jerit taehyung kepenatan menahan tolakkan zombie dari luar rumah.

"sikit lagi!!...complete!!"jerit rose lalu meletakkan laptopnya lalu beralih ketingkap tempat taehyung berdiri,dia melihat samar-samar zombie diluar  sana dan beberapa saat kemudian muncul cahaya bewarna merah memenuhi diluar rumah mereka.

habis berkecai semua tubuh badan zombie yang tidak sempat keluar dari perkarangan rumah mereka,ada yang terpotong kepalanya,ada yang terbelah dua dan ada yang hancur menjadi kepingan kecil beserta darah yang memenuhi lantai luar rumah mereka.

Kini rumah mereka dipenuhi benteng cahaya berwarna merah.mereka yang berada didalam rumah menghela nafas lega untuk saat ini.

"hufhh..ak-akhirnya..dapat juga ak-aku ber-bernafas haaa"kata taehyung terduduk diatas lantai.jungkook dan jimin mengangguk menyetujui lalu ikut sama duduk diatas lantai.

"korang semua ok?"soal irene dari atas tangga.irene berjalan menuruni tangga diikuti wendy,seulgi,jennie dan suga.

"kitorang ok"jawab mereka semua serentak.

"yakh hyung pergi mana tadi? Asal tak tolong kitorang?"kata taehyung melihat suga.

"haah penat tau tak?"kata jungkook.

"kau ingat aku duduk diam dekat atas tu? Aku dekat atas tu susah payah halang zombie tu dari naik masuk dalam bilik.ingat senang? Dahlah si irene ni larang aku bunuh zombie-zombie tu"kata suga panjang lebar.bangtan dan blackvelvet terdiam sekaligus membelalakkan mata mendengar perkataan suga yang terpanjang hari ini.

(C) ZOMBIE WAR (BLACKTAN)Where stories live. Discover now