part 25

1.3K 100 12
                                    

6.00pm k.s

Irene,jisoo dan wendy orang pertama bangun dari tidur mereka,mereka memutuskan untuk membersihkan diri sebelum menyediakan makan malam.

"unnie-ah,kitorang turun bawah dulu eh nak siapkan bahan-bahan untuk masak"kata wendy didepan pintu tandas yang berkunci.

"nde!"setelah mendengar jawapan irene.jisoo dan wendy keluar dari bilik menuju ke dapur mereka menyiapkan bahan-bahan untuk masak sekaligus menunggu irene.

"kita nak masak apa? Bahan semua cukup untuk kita bertahan sampai minggu depan?"kata irene setelah memasuki kawasan dapur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"kita nak masak apa? Bahan semua cukup untuk kita bertahan sampai minggu depan?"kata irene setelah memasuki kawasan dapur.jisoo dan wendy mengangguk menjawab.

"rasanya cukup unnie,tadi jisoo tengok ada banyak lagi makanan,junk food yang haritu korang bawa pun masih ada lagi"irene dan wendy mengangguk lalu bersiap untuk memotong dan memasak.

Irene,wendy dan jisoo sibuk melakukan tugas masing-masing.didalam ahli blacvelvet chef diorang ialah irene,wendy,jisoo dan jennie yang lain akan membersihkan pinggan mangkuk dan lain-lain,masing-masing ada tugas sendiri kerana irene tidak mahu ada yang malas membuat kerja.

Satu persatu ahli blackvelvet bergabung membantu menyiapkan makan malam mereka,ketawa dan bercerita sama seperti dulu sebelum ada serangan zombie di korea.bezanya dulu maknae line akan duduk dibelakang rumah ditepi kolam sambil menunggu unnie mereka selesai membuat makanan tapi sekarang mereka tidak dibenarkan kebelakang rumah atau keluar dari rumah kerana takut mereka akan diserang oleh zombie secara tiba-tiba.

"yeri-ah tolong potong buah tu..

"jen letak diatas meja..

"yakh lisa,rose sudah-sudah lah tu rasa makanan..

"seulgi buat air..

Keriuhan blackvelvet ketika berada di dapur menyediakan makan malam mereka,lisa dan rose membantu yeri dan seulgi memotong buah dan membuat air untuk mereka.

"lisa,yeri pergi bangunkan bangtan untuk makan malam."lisa dan yeri mengikuti arahan wendy dan segera menuju kebilik bangtan.

"yer kau pergi bilik tu,aku pula bilik ni ne"kata lisa

"nde"lisa dan yeri masing-masing berjalan dan mengetok pintu bilik bangtan.

Yeri side

Tok..tok..

"oppa makan malam dah siap!"kata yeri sambil mengetok pintu bilik berwarna kelabu.

Cklek..

"eoh yeri-ah,kenapa?"kata hoseok sambil mengusap matanya bangun tidur.

"unnie suruh turun makan malam sama-sama"kata yeri masih setia berdiri dihadapan pintu.

"ok ok nanti kitorang turun,gomawo"yeri tersenyum lalu turun menuju kedapur.

(C) ZOMBIE WAR (BLACKTAN)Where stories live. Discover now