part 16

1.2K 97 8
                                    

"namjoon,sini kejap"arah jin yang berada di hadapan tingkap.

"kenapa hyung?"soal namjoon kebingungan sebaik sahaja dia berdiri disebelah jin.

"kau nampak kat luar tu"kata jin.

Sebaik saja mendengar kata-kata jin,namjoon segera memalingkan wajahnya menghadap ke luar tingkap.sayu hatinya melihat ramai pelajar yang sudah berubah menjadi sebahgian daripada mahluk itu. Bukan sahaja pelajar di sekolah mereka malahan seluruh bandar seoul menjadi huru-hara akibat wabak yang telah tersebar.dia mengeluh panjang apabila teringat jungkook dan jimin yang tiada bersama mereka.

"hyung,macam mana keadaan dorang sekarang ni?"kata namjoon.jin yang tahu akan maksud namjoon menepuk bahu namjoon perlahan.

"percaya dengan dorang,hyung tahu dorang selamat"kata jin lalu meninggalkan namjoon yang masih merenung keluar tingkap.




"unnie bila kita nak keluar dari sini?"kata jennie.

"jennie sabar dulu ok,kita akan keluar dari sini bila dah tiba masanya"kata jisoo yang sudah duduk dihadapan jennie.

"nae unnie"kata jennie singkat lalu memalingkan pandangannya kehadapan.jisoo mengerutkan dahinya,dia tahu yang jennie masih memikirkan lisa dan rose.

"jennie....."belum sempat dia menanyakan jennie dia terdengar tombol pintu dipulas dengan kasar menyebabkan dia terkejut.bukan sahaja jisoo,jennie,namjoon,jhope,jin,suga dan taehyung turut sama.

Dengan sigap mereka berdiri dan memegang benda untuk melindungi diri mereka.suga menarik jennie dan jisoo untuk kebelakang mereka.semakin lama tombol pintu mereka semakin di pulas kuat.

"unnie jennie takut"bisik jennie yang sudah memeluk jisoo.

"shutt everything gonna be fine ok,trust me"kata jisoo menenangkan jennie.

"apa benda tu? Eh kejap ni bukan cincin milik jimin ke?"kata taehyung lalu mengambilnya.

"ha betul la ni cincin jimin.hyung buka pintu tu cepat!"kata jhope sebaik sahaja melihat cincin tersebut.

Ckleck...





























------------------------------❤----------------------------




"jungkook semua barang dah siap?"soal lisa.

"semua dah siap"kata jungkook lalu mengangkat dan memakai beg yang sudah dia siapkan.jimin juga memakai beg yang telah jungkook siapkan.

Kini lisa memakaikan perlindungan untuk yeri dan rose.

"ok dah siap"kata lisa sambil tersenyum melihat yeri dan rose yang sudah kemas dengan perlindungan mereka.

"setiap sorang akan dapat walkie talkie ni,pastikan alat ni sentiasa ada dengan korang ok.dan pastikan jangan ada yang terpisah sentiasa bersama untuk keselamatan korang.FAHAM!"kata lisa dengan tegas.

"FAHAM!!

"jungkook kau dah ready?"soal lisa.

"hufh dah..aku dah ready"kata jungkook lalu dia bersiap sedia untuk membuka pintu mereka.lisa yang mendapat isyarat daripada jungkook segera pergi ke tempatnya.

Jungkook diikuti rose,jimin,yeri dan lisa terakhir sekali perlahan-lahan melangkah keluar dari bilik tersebut.jungkook memfokuskan pandangannya untuk langkah berhati-hati daripada disedari oleh mahluk tersebut.

Lisa yang berada di belakang turut berhati-hati.ketika dia melihat kebelakangnya,dia mengenali sosok tubuh badan salah satu mahluk tersebut iaitu joy.dengan segera lisa menghilangkan rasa kesedihannya dan memfokuskan pandangannya ke sekeliling.

Memakan masa 20minit untuk sampai ketempat yang mereka tujui.kini mereka telah sampai.mereka mendapati ada mahluk yang masih berkeliaran di kawasan tersebut.mereka terpaksa bersembunyi disebalik tembok untuk memikirkan cara yang terbaik untuk masuk kedalam bilik tersebut tanpa diketahui oleh mahluk itu.

"macam mana ni?mahluk tu masih ada dekat situ"kata jungkook.

"jungkook bak sini handphone kau"kata lisa.tanpa berfikir panjang jungkook segera memberikan handphonenya kepada lisa.

"kau buat apa dengan handphone tu?"kata yeri.

"kau tengok jelah nanti"kata lisa tangannya masih ligat menaip sesuatu di handphone milik jungkook.tidak lama selepas itu,lisa berjalan dihadapan jungkook dan memberikan handphone milik jungkook semula.

Jungkook dan yang lain mengerutkan dahi mereka tanda tidak faham akan tindakan lisa selanjutnya.lisa dengan segera berjalan melalui koridor dimana terdapat mahluk itu masih berkeliaran.tanpa menungu lama dia segera membaling handphone miliknya masuk kedalam sebuah bilik.dengan tenang dia berjalan sampai ketempat jungkook berada.

Melihat aksi lisa sebentar tadi,mereka sudah faham akan maksud yang ingin lisa sampaikan.lisa segera memberi isyarat kepada jungkook untuk menghubungi handphone yang lisa baling di sebuah bilik.tidak menunggu lama,handphone itu mengeluarkan bunyi yang menarik perhatian mahluk tersebut dan masuk keperangkap yang lisa buat.

Tanpa melengahkan masa mereka segera menuju dihadapan pintu bilik dimana kawan-kawan mereka berada.tidak dengan lisa dia menuju ke bilik dimana mahluk itu berada dan mengunci pintu bilik tersebut.selesai saja tugasnya dia berjalan mendekati rose yang masih setia bersama yeri.jungkook dan jimin masih memulas tombol pintu tersebut.

"lisa macam mana ni?dorang takkan buka pintu tu"kata rose kebingungan.

"kita tak boleh buat bunyi,takut mahluk tu datang serang kita."kata lisa.

"habistu macam mana ni lisa?"kata yeri.

"kejap aku ada idea"kata jimin lalu mengeluarkan sesuatu dari poketnya dan memasukkan di bawah pintu tersebut.tidak lama selepas itu,pintu itu mula terbuka dan menampakkan wajah rakan-rakan mereka.

Tanpa menungu lama mereka masuk kedalam bilik tersebut dan menguncinya semula.




(C) ZOMBIE WAR (BLACKTAN)Where stories live. Discover now