part 19

1.2K 89 4
                                    

"apa benda tu?"jisoo,jennie dan rose melihat arah yang ditunjukkan oleh lisa,mereka mengecilkan mata untuk menajamkan penglihatan mereka.

"rose zoom dekat tempat tu"arah jisoo,rose dengan cepat mengikuti arahan unnienya.sebaik saja rose membesarkan rakaman itu,jisoo terduduk diam.

"i-inilah kajian yang saem mino rahsiahkan dari kita.apa yang berlaku sekarang ni ada kaitan dengan kajian tu,tengok dokumen tu dibatalkan atas sebab yang tak masuk akal langsung.dan kajian ni dibuat dan dibaiki semula oleh profesor lee."jisoo menerangkan secara terperinci kepada tiga sahabatnya tentang punca wabak ini berlaku.lisa,jennie dan rose mendiamkan diri.

Ahli bts dan yeri melihat gelagat blackpink duduk berbincang sesama mereka,dan akhirnya mereka duduk diam menyebabkan ahli bts termasuk yeri kehairanan.namjoon selaku leader kepada bts mewakili rakannya untuk bertanya kepada empat gadis dihadapannya.

"kenapa korang stress semacam je ni? Ada benda yang kitorang tak tahu ke?"blackpink melihat namjoon yang berdiri dihadapan mereka melihat sesama sendiri memberi isyarat supaya menjelaskan kepada namjoon.

"namjoon-ssi,boleh tak suruh kawan-kawan kau duduk disini sekejap.ada benda penting yang kitorang nak bagitau."namjoon mengangguk faham lalu memanggil kawanya untuk duduk bersama mereka.ahli bts lain akur dan duduk membuat satu bulatan besar.kini blackpink menjadi tumpuan mereka dan menunggu penjelasan mereka berempat.

Jisoo mengambil alih untuk menceritakan perkara sebenar tentang punca penularan wabak ini terjadi.selesai saja dia memberi tahu,semua orang didalam bilik mula berdiam diri menyebabkan lisa bersuara.

"tapi kenapa profesor lee buat virus ni? Dia tak tahu ke benda ni membahayakan keselamatan orang,tengok sekarang ni satu dunia dah kena wabak."lisa memegang kepalanya,pening dia memikirkan masalah ini.

"dia nak jual cairan virus ni kepada negara-negara maju untuk mendapatkan keuntungan semata-mata."jin mengelengkan kepala tidak habis fikir dengan keputusan yang dibuat oleh profesor lee.

"tapi kalau dia buat cairan virus ni untuk dijualkan kepada negara-negara,sudah tentu dia hasilkan satu lagi anti virus untuk memusnahkan virus ini,kalau tak dia takkan jual sesuka hati kepada orang lain."mereka semua memandang namjoon dengan wajah terkejut atas pemikiran yang sangat bijak.

"kalau betullah ada anti virus yang dihasilkan,kita kena ambil anti virus itu untuk selamatkan kita daripada terkena wabak yang menular."mereka semua setuju dengan cadangan jennie untuk mendapatkan anti virus itu.

"tapi,dimana kita nak dapatkan anti virus tu?"pertanyaan yeri menyebabkan mereka mula berfikir dimana keberadaan anti virus itu.

"chakaman.kalau cairan virus itu dibuat didalam makmal sekolah kita,maksudnya anti virus itu...

"ada disekolah kita"lisa dan rose membuat hifive bila pemikiran mereka sama.mereka semua mengangguk setuju dengan kata-kata chaelis.

"rose-ah cuba cari rakaman didalam makmal"dengan tangkas rose melakukan tugas pencariannya didalam laptop mini,jari jemarinya tidak henti-henti mengetik keyboard dihadapannya.

"rose stop"rose menekan butang stop untuk menghentikan rakaman tersebut.mereka semua meneliti disetiap rakaman yang terhenti itu.

"apa dalam kotak kaca kecil tu?"semua orang mengalihkan pandangan bila jungkook menunjuk sebuah kotak kaca kecil terdapat dalam peti.

"good job jungkook you found it"jungkook mengaruk tengkuknya bila dipuji oleh jhope.

"kita dah jumpa anti virus tu,so sekarang apa plan kita nak ambil benda tu.takkan suka-suka nak keluar hadap puluhan mahluk tu?"soal suga setelah lama mendiamkan diri.kini mereka semua terdiam memikirkan cara untuk mengambil anti virus itu.

(C) ZOMBIE WAR (BLACKTAN)Where stories live. Discover now