part 17

1.3K 100 6
                                    

Jisoo dan jennie tidak dapat menahan  air mata mereka apabila melihat adik mereka berada di hadapan mereka.

"lisa,rose!hikhss...hikhss..unnie rindu korang berdua"kata jennie memeluk erat tubuh milik lisa dan rose.kini lisa dan rose beralih kepada jisoo kakak tertua mereka.air mata jisoo mengalir deras membasahi pipi munggilnya tidak terkata rindunya kepada adik-adiknya.segera dia memeluk erat tubuh lisa dan rose dan menangis tersesak-esak.

"hikhs..gweanchana..hikhss..bogoshipeo.."kata jisoo.

"nado bogoshipeo unnie..hikhss..."kata lisa serentak.ya mereka berdua juga merindui kakak mereka ini.

Bts yang melihat adegan tersebut hanya tersenyum.akhirnya mereka berempat kembali bersama semula.selesai saja lisa,rose,jennie dan jisoo berpeluk melepaskan rindu.mata jennie menangkap wajah milik yeri dan memeluknya.

"yeri-ah mana yang lain?"kata jisoo selepas melihat jennie yang sudah melepaskan pelukannya dari yeri.

"yeri tak tahu unnie"kata yeri dengan mata yang sayu.jisoo yang melihat keadaan yeri itu segera memeluk bahunya.

"it's ok yeri,kitorang kan ada.kitorang akan jaga yeri nae"kata jisoo.

"joy dah takda..hikhss..joy dah j..a..di..mahkl..uk tu...un..nie hikhs.."kata yeri lalu memeluk tubuh jisoo.jisoo dan jennie terkejut mendengar cerita yeri.jennie melihat lisa dan rose,mereka faham akan pandangan jennie yang meminta kepastian dari mereka berdua.lisa dan rose saling berpandangan dan mengiyakan apa yang yeri katakan.

Jennie dan jisoo yang melihat isyarat lisa dan rose mula berasa sedih atas kehilangan joy.

"dia korbankan dirinya untuk kitorang noona.kitorang berterima kasih atas jasanya."kata jungkook.jennie dan jisoo yang mendengar kata-kata jungkook mengerut dahi kebingungan.lisa dan rose mula menceritakan apa yang terjadi kepada mereka sebelum mereka masuk kedalam bilik ni.

Ahli bts yang lain turut mendengar cerita lisa dan rose.sedih dan kesihan itu yang mereka rasakan.mereka tidak menyangka joy akan berbuat demikian semata-mata untuk menyelamatkan rakan-rakannya.dan mereka kagum atas pemikiran lisa,rose,jungkook,jimin dan yeri untuk keluar daripada bilik mereka dengan membahayakan nyawa mereka.

"so that's mean semua ni idea dari lisa?"soal jisoo.lisa yang mendengar kata-kata dari jisoo menundukkan wajahnya.

"nae unnie,mian.memang semua ni idea dari lisa.mianhae unnie"kata lisa dengan kedudukan yang masih sama.jungkook yang melihat keadaan lisa berasa kesihan.

"sebenarnya noona bukan lisa sorang je yang terlibat dalam hal ni,jungkook dan jimin hyung pun salah juga"kata jungkook,jimin turut menganguk membela lisa.

"nae unnie bukan salah lisa sepenuhnya,rose pun terlibat dalam masalah ni.mianhae unnie"kata rose menundukkan wajahnya.

Ahli bts yang lain hanya mendiamkan diri.mereka faham akan situasi ini,cukup berbahaya bagi mereka untuk meredah puluhan mahluk diluar itu dan lagi melibatkan nyawa mereka.tapi mereka tidak menyalahkan sepenuhnya kepada lisa dan yang lain,sekurang-kurangnya mereka selamat sampai kesini walaupun joy telah mengorbankan dirinya.

"hufh..unnie bukan apa lisa,apa yang lisa buat ni melibatkan nyawa lisa,lisa tau tak semua tu?kata jisoo memandang lisa yang masih menundukkan wajahnya.

"nae unnie lisa tau semua tu,lisa minta maaf"kata lisa memandang wajah mulus milik jisoo dan jennie bergantian.

"dahlah tu jisoo,jennie semua dah terjadi kita tak boleh nak emosi sangat masa sekarang ni.at least dorang dah selamat sampai sini kan.yah walaupun joy tak selamat tapi kita kena terima."kata jin membela lisa dan yang lain.dia juga harus memainkan peranannya memandangkan dia adalah yang tertua diantara mereka.

(C) ZOMBIE WAR (BLACKTAN)Where stories live. Discover now