Ashika

729 16 0
                                    

Ashika masih membelakangkan Suzy yang sedang menangis,hati dia dah memang tertutup serapat-rapatnya untuk Suzy. Sejujurnya Ashika memang masih sayangkan Suzy tapi bila diperlakukan sebegitu rupa siapa ke tak sakit.

"i'll never let you go Ashika, anything happen i akan kejar you juga".

"lantak youlah i don't care abt it".

Tiba-tiba Ashika dan Suzy diam membisu,seperti ada seseorang yang sedang melangkah menuju ke tandas hujung di mana Ashika dan Suzy berada.

Imey memunculkan dirinya dan dia sedikit terkejut melihat Ashika dan Suzy berada dalam tandas tersebut.

"wah dating meh dalam toilet, bukam selalu dekat kantin or library ke,why choose toilet ni. Hahahah". Imey hanya ketawa kecil tapi tak di sambut oleh Ashika mahupun Suzy.

Ashika meluru ke arah Imey dan merentap tangan Imey dengan kasar lalu berjalan meninggalkan Suzy yang keseorang di dalam toilet. Masih kedengaran suara Suzy yang mula menangis kembali.

Nasib saja toilet yang diorang pergi tak selalu students masuk,kalau tak memang habislah diorang bertiga masa tu. Lagi-lagi kalau ada pengawas yang lalu ofc diorang kena lapor dekat guru disiplin atau lebih teruk dibawa ke Mr. Lee,PK HEM sekolah METH.

"weyh what's wrong with you guys, kau ni muka dah macam ayam berak kapur apahal. Lepaslah Ashika sakitlah tangan aku". Imey menarik tangannya yang masih dipegang kuat oleh Ashika.

"sakit you cakap,ini baru sikit tau Imey, hati i ni lagi sakit dari tangan you ni". Ashika meninggikan suara ke arah Imey, dan masa ini Imey mula mengesyaki sesuatu ada yang tak kena antara Ashika dan Suzy.

"kenapa Ashika, tell me. Kita kawan why want to hide it from me? ".

"Suzy. She's a damn asshole punya perempuan,you tau kan i sayang dia sangat-sangat, everything she want eventhough that things mahal or what i don't care,i bagi. And yup malam new year tu i saw her with another guys kissed. Eh better i die lah dari tengok semua orang".

"omg really, weyh Ashika i think you need to slow talk with her, dia still nak kan you,jangan buat kerja gila Ashika and... ". Tak sempat Imey meneruskan ayatnya Ashika menyambung ayatnya pula.

"slow talk you said. Nothing to say anymore, you know,dia datang jumpa i just that guy tinggalkan dia bro".

"you pasti ke yang that guy tinggalkan dia or Suzy yang tinggalkan laki tu?". Ashika seakan tersentak dengan ayat dari Imey yang dia baru dengar tadi. Dia terdiam seketika seperti mengingat kembali sesuatu yang sedang bermain di otaknya.

"woi, kau fikir apa ni? ". Imey menepuk bahu Ashika yang masih termenung memikirkan sesuatu.

"weyh skang pukul?".

"dah nak balik weyh, kau tu lama sangat dekat toilet ngan Suzy tadi. Kenapa? ".

"weyh aku pergi dulu tau, nanti aku jumpa kau balik". Ashika terus berlalu pergi meninggalakan Imey yang masih keliru melihat tingkah laku Ashika yang tiba-tiba berubah.

"eh dia ni, tadi beria tarik tangan aku pastu marah-marah, and then pergi mcmtu je tinggalkan aku, apa masalah dia ni".

Ashika mengemas barang-barangnya atas meja dan terus keluar dari kelas. Maklumlah dia dibenarkan pulang awal sebab dia ada training, lagipon cikgu tak kisah sebab dia memang boleh catch up balik pelajaran yang dah tinggal.

"weyh Ashika, tunggu jap, ada bende nak bagitahu ni". Tiba-tiba rakan sekelasnya memanggil Ashika yang agak jauh meninggalakan kelas. Ashika memandang rakannya yang sedang berlari anak ke arahnya.

"weyh Ashika, tadi Suzy datang dia cari kau, but I tak tahu dia nak suruh you buat apa, that's all". Gadis Cina yang berada di hadapan Ashika kelihatan mengambil nafas yang dalam dan mukanya kelihatan merah sedikit.

PINDAHWhere stories live. Discover now