Bab 9

904 25 0
                                    

"ahhhhh hujan pulak,habis lah basah jacket aku ni,dahlah kelas jauh pulak,sekolah ni harap je banyak duit pasang cctv tapi bukan nak bina jalan ada bumbung untuk pelajar,ish damn betullah." Aku membebel dalam hati semasa turun dari motor. Nasib aku baik sebab dah sampai sekolah.

Dalam keadaan hampir lencun aku berlari ke kelas yang agak jauh dari tempat parking motosikal pelajar. Tiba-tiba aku tak rasa setitik hujan pon jatuh atas jacket aku,rupanya Cathrina berada disebelahku sambil berjalan beriringan dan memegang payung.

"eh you meh,awalnya sampai sekolah.HAHAHAHAH". Please Rahmi don't be so awkward in front her.

"Yelah,takkan mau datang sekolah pukul 12 pulak. Mari sini dekat sikit nanti you kena hujan demam pula". Cathrina menarik tanganku dan merapatkan tubuh badannya dengan diriku. Serta merangkul pinggangku. Aku dapat rasakan kehangatan tubuhnya mahu saja aku peluk Cathrina. Tapi tak semudah yang kita sangkakan macam drama tv3 atau novel-novel cinta.

Aku dan Cathrina merupakan orang pertama yang sampai di blok B yang dikhaskan hanya untuk pelajar tingkatan 6 dan dua blik persalinan yang dikhaskan juga untuk students form 6 . Jam menunjukkan pukul 6.40 pagi. Dulu kalau ada Imey selalunya pukul 7.10 baru sampai sekolah.

Aku dan Cathrina masuk ke dalam bilik persalinan. Sebab dekat dalam tandas bilik ni ada hand dryer  so aku amik alternatif keringkan baju dekat situ. Adalah teknik nya. Tapi tak lama then aku alihkan dekat kipas dinding pulak. Sebab aku dah penat berdiri aku duduk sebelah Cathrina.

Aku hanya pakai singlet dan seluar pendek disebabkan harini dan seperti hari kebiasaanya jarang kalau nak nampak aku pakai baju kurung. Dengan naik superbike nya memang taklah.

"Am come here let me help lap muka you too". Cathrina menarik tangaku dekat dengannya.Harini aku terlupa bawak handkerchief yang selalu aku bawa kemana sahaja jadi aku menurut permintaan Cathrina.

Sekali lagi aku tak dapat menahan perasaan berdebar bila melihat Cathrina. Cantik dengan kulitnya kemerah-merahan membuatkan aku lagi tertarik kepadanya. Ye aku memang dah crush dekat cina ni. Eh silap bukan crush but this feeling is more than that.

Rambut aku yang ala-ala justin bieber (macam dekat music video What do You Mean tu) diselak ketepi oleh tangannya yang lembut . Aku menatap wajah dan anak matanya yang dapat memikat hati ku buat pertama kali. Dengan Alisha pon aku tak feeling mcmni.

"eh you pandang apa tu,kenapa look at my face like that,you make me shy lah". Cathrina ketawa sambil menyelak rambutnya yang dia sengaja lepaskan mungkin disebabkam terkena hujan sebentar tadi.

Lamunan ku terhenti bila ditegur oleh Cathrina. Cathrina merapatkan lagi tubuhnya denganku.

"you ni kan Rahmi,boleh tahan 帅(shuai=handsome) juga ye". Tangan Cathrina sebelah kanan memegang pipiku dan sebelah lagi memegang tanganku.

"Hahahahahha no lah Cathrina i just...". Tak sempat aku nak habiskan ayat seterusnya Cathrina sudah memelukku erat.

Just imagine bro this is what i wait for  two months kenal dengan Cathrina ni. Aku tak expect yang dia akan buat mcmtu. Yelah she's a chinese and dia sepatutnya dapat someone  yang lagi better dari aku. I mean lelaki bukan perempuan yang dia sepatutnya kejar.

Aku membalas pelukannya. Dah lama aku nantikan saat ini. Aku mula memandangnya lalu mencium dahinya.

"Cathrina can i say something to you. But please dont ever judge me or else".

"yes Rahmi,just say anything you want to say i never judge you"

Kami berdua masih berpelukan. Tindakan aku menciumnya di dahi tidak dihiraukan oleh Cathrina. Nampaknya dia selesa dengan aku.

"I just...you know how my personality right?". Aku tanya Cathrina dengan mukaku yang memandang ke syiling takut tak dapat control apa yang bakal aku katakan pada dia.

"ofc i know your personality,everybody know your a boyish person but......". Cathrina menghentikan kata-katanya dan mendongak melihat aku.

"But what". Aku menantikan jawapan Cathrina yang seterusnya. Debaran mula terasa kerana aku takut yang dia tahu aku sukakan dengan same gender. Dan aku takut dia tinggalkan aku. Sebab tak semua orang boleh terima reality yang orang sekeliling diorang GAY & LESBIAN.

"if i say this to you please jangan marahkan i ok, promise".

"yup,ofc i'll not angry to you bcs i don't know what you will say.HAHAHAHHA. Ok i promise".

"actually i saw you with Alisha kiss in yur class that evening, sebab saya pergi letak kunci kelas di bilik Mr.Matthew jadi saya lalu di depan kelas kamu tapi you guys tak perasan saya".

Aku terkejut dengan penjelasan yang baru aku dengar sendiri dari mulut Cathrina dan melepaskan pelukannya. Apa yang aku nak explain dekat dia ni. Nampaknya masa aku kiss Alisha dua bulan lepas memang aku hanyut dengan ciuman dari bibirnya sampai aku tak perasan sesiapa pon lalu situ.

"WHAT!!!!!.. You saw that. I'm so sorry Cathrina but i have something to tell you also. I tak sama mcm kamu semua. You guys like different gender but i'm not".

Aku terpaksa jujur dengannya,aku tak  kisah kalau dia nak anggap aku apa sekalipun dah. Aku nampak Cathrina bangun dari kerusi dan mengambil pakaian ku.

"dont worry Am i still want to be yur friend, i'm an open minded person too and who know if one day we will be together. Hikhik". Cathrina ketawa kecil dan ayat lastnya buat aku berbunga kembali. Tapi aku cuba lupakannya sebab terlalu awal untuk aku luahkan perasaanku padanya.

"nah pakai baju kamu sudah mau perhimpunan ni". Aku mengambil kemeja ku yang dihulur oleh Cathrina. Sebelum meninggalkan bilik persalinan sempat kami berpelukan dan aku mengucapkan terima kasih kepadanya. Aku dapat rasakan perasaan ku padanya makin dalam.

Thanks for reading guys... I love you all ✌💙🌈

PINDAHWhere stories live. Discover now