𝓣𝔀𝓮𝓷𝓽𝔂-𝓼𝓮𝓿𝓮𝓷 | 27

511 29 7
                                    

Dengan bantuan Seungcheol dan Jeonghan, malam itu juga Jun telah ditahan oleh pihak polis atas cubaan merogol wonwoo. Semoga dalam penjara nanti, Jun sedar dan menyesal akan perbuatannya itu .

Mingyu memeluk tubuh Wonwoo seeratnya dan kemudian dikucupnya ubun-ubun wonwoo.

Wonwoo mengalirkan air mata gembira sambil membalas pelukan Mingyu. Syukurlah semuanya sudah berakhir.

...

" ouchh ! " adu mingyu perlahan saat Wonwoo menekan ais yang dibalut dengan kain pada kesan lebamnya. Wonwoo menarik laju tangannya .

" sakit sangat ke ?" soalnya risau.

Mingyu tersenyum dan menggelengkan kepalanya. "Tak sangat."

" sakit lagi hati saya bila tengok awak dilukai oleh Jun. " ibu jarinya menyentuh lembut bahagian yang luka di tepi bibir wonwoo.

Wonwoo memegang tangan Mingyu.

" Terima kasih sebab..." tak sempat wonwoo menghabiskan ayatnya, mingyu lantas mencium lembut bibirnya.

Ciuman dilepaskan." kita kan suami isteri jadi tak perlulah awak nak rasa berterima kasih sangat." wonwoo tersenyum malu mendengarnya. " arraseo." jawabnya perlahan.

" Dah biar saya sapukan ubat pada luka awak tu pula." wonwoo membiarkan saja Mingyu mengubati lukanya. Betapa dia amat menyayangi Wonwoo. 😣

...

Beberapa hari kemudian,

Ding dong ding dong~ loceng berbunyi lalu mingyu pergi  membuka pintu.

"appa !!" seorang anak kecil terus menerpa dan memeluk kakinya sebaik saja pintu dibuka . Dia nampak seolran berdiri tegak di hadapannya. Jadi tahu lah dia yang sedang memeluknya itu ialah jaehyuk. Dia merendahkan dirinya dan memeluk anak kecil itu dengan erat. Betapa dia sangat merindui jaehyuk.

" hyuk rindukan appa.."

" ya appa tahu sayang. Appa ming dengan appa wonu dekat sini pun selalu rindukan kamu." dia mengusap lembut belakang kepala jaehyuk.

" siapa yang datang tu ? Saya dengar macam suara..."

" Appaa wonuuuu!!" jaehyuk berlari ke arah wonwoo . Mingyu membiarkan jaehyuk pergi dan berdiri semula.

" hyukkk !" terpancar reaksi gembira pada wajah Wonwoo sebaik saja melihat jaehyuk.

Dia mendakap Jaehyuk.

" appa rindukan kamu sangat-sangat." dia mengucup dahi jaehyuk. Mingyu tersenyum bahagia memerhatikan adegan mereka berdua.

" mingyuuu.." panggil seolran yang sejak tadi hanya berdiam diri dan menjadi pemerhati mingyu dan wonwoo melepaskan rindu mereka terhadap jaehyuk.

Mingyu kini memandang seolran.

" yah noonaaa, apa yang dah jadi nii?!" dia terkejut melihat wajah seolran penuh dengan lebam-lebam. Wonwoo yang baru perasan mengenai itu turut bereaksi sama seperti Mingyu awal tadi.

Seolran tidak dapat menahan kesedihannya saat ditanya oleh mingyu dan menangis di hadapannya. Dia sedih mengenang nasibnya.

" noona...." kesian melihat sepupunya itu dia pun memeluk tubuh seolran bagi menenangkannya. Seolran pun menangis teresak-esak di bahu Mingyu.  Dia kenal sangat dengan sepupunya itu jadi tak perlu seolran membuka mulut memberitahunya apa-apa pun, dia sudah tahu ini semua angkaranya siapa kalau tak Danny, suaminya yang tak guna tu.

🌸🌸🌸

Tbc;









✅ 𝐌𝐘 𝐃𝐄𝐕𝐈𝐋, 𝐌𝐘 𝐖𝐈𝐅𝐄! S2 +JeongcheolWhere stories live. Discover now