SKD-BAB 38

3.3K 55 0
                                    

"Wey,tunggu lah." Kata Darnia sambil mengejar Black yang berada dihadapannya.Black,menghentikan langkahnya.

"Kau nak apa.Boleh blah tak." Amboi kasar betul ayatnya si Black ni.

"Kau ni memang heartless kan.Kau tak nampak ke yang aku penat." Ujar Darnia termegah-megah.Nilah sebabnya dia malas berjogging penat tapi dia tak.kesah pun sebab bentuk badannya susah untuk.naik.Chewah.

"Ada aku kesah." Bidas Black.Darnia menjeling tajam si Black,ada jugak yang makan dengan batu lesung.

"Betul ke awak dah join group K-Dragon?" Soal Darnia,perkara ini juga dia dengar daripada Darren tapi bukan Darren yang bagi tahu,dia curi-curi dengar.

"suka hati akulah nak join group manapin lagipun aku tak ada kaitan.dengan korang."

"So,betul kau khianat Darren,Kawan.baik kau sendiri." Black memandang tajam.Darnia.
"Aku bagi kau peringatan jangan berani masuk campur hal.aku dengan Darren.Kau bukan sesiapa dalam.urusan kami." Sinis Black lalu meninggalkan Darnia terpinga-pinga.

"He's so heartless or should I call.you're crazy, man." Ujar Darnia perlahan.
❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄
Darren mengusap lembut pipi Darmia yang enak tidur.Dia melabuhkan ciuman di dahi Darmia dengan rasa sayang yang menggebu.Dia sedar dia banyak kali menyakiti hati wanita itu.

"Soon,everything can be okay.Aku cuma harap yang kau boleh bersabar.Aku janji aku takkan buat kau menangis.Aku sayang kau Darmia,my baby doll." Tanpa sedar oleh Darren,Darmia terdengar luahan hatinya walaupun matanya terpejam.
❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄

"Ibu,Han ngantuklah." Ujar Farhan yang sedang berbaring di paha ibunya.

"Kalau macam tu,Han naik atas.Ibu nak kemas barang Han." Ujar Risya.Farhan yang mengangguk itu mengangguk. Pipi ibunya dicium.
"Assalamuailakum Ibu,good night." Petah Farhan.Risya tersenyum memandang gelagat Farhan yang sedang menuju ke bilik dia berada di atas.Risya mengemas peralatan anaknya yang digumakan tadi untuk menyiapkan kerja sekolah.Bunyi pintu hadapan dikuak dari luar menyentakkan Risya yang sedang berkemas itu.Muncul Reid yang berpakaian casual.Reid duduk di sofa ruang tamu,jelas terpancar penatnya.

"Awak nak makan?" Soal Risya lembut,walaupun perkahwinan yang dia lali tanpa cinta tapi dia tetap akan menjaga mahligai ini.Dan wajib untuknya menghormati Reid walaupun sejahat manapun Reid.

"No,aku dah makan dengan client tadi.Han mana?" Soal Reid,kebiasaanya Farhan akan menunggu dia pulang.
"Dia dah tidur,penat sebab tengah hari tadi tadika dia ada buat sukaneka." Jelas Risya.Melihat mata Darren yang terpejam dia dapat teka yang Reid sedang enak tidur.Risya membuka stoking hitam Reid dengan lembut tak mahu menganggu lena Reid.Tanpa isyarat Reid menolak tubuh isterinya.

"I miss you dear." Ucap Reid sambil mencium dahi isterinya.Semakin lama ciuman itu melurut ke bawah.
Faham akan itu,Risya hanya merelakan.

DARMIAWhere stories live. Discover now