Jealous/cemburu

301 33 4
                                    

Sedang dia sibuk mengelamun, tiba-tiba hp si Azzy berbunyi. Dia pun melihat paparan skrin telefonnya.

Dia pun membuka pesanan tersebut.

' 1 pesanan dari Step <3'

'Memang sengaja si Azzy letak begitu nama di hp dia sebab dia kan crush sama si Stephen. 

"Az, ko buat apa? Jom p pekan sekejap. Ada barang ssa mau beli." - Stephen
"Barang apa tu?"- Azzy
"Adalah.. heheh"-Stephen
" P la bah sendiri.Bukan jauh tu pekan -.-' - Azzy
"Aik, jan ko begitu bah. Sa balanja juga ko mi Konomen febret ko. Kekekek.. sa malas solo Molo, nanti banyak sumandak silik2(tengok2) sa."- Stephen
'Cheyhh! Perasaan. Bah yala. Nanti jap. Sa mandi dulo. Bru pulang dari kebun.'-Azzy

Si Azzy pun terus tutup hp dia dan cas di bilik. Dia pun terus menuju di bilik mandi dan membersihkan diri. Setelah selesai mandi dia pun keluar dari bilik mandi dan masuk ke dalam biliknya. Dia mengenakan baju jersey Adidas dan seluar ripped jeans hitam yang dipadankan dengan kasut Adidas. Si Azzy ne memang peminat fanatik no.1 Adidas. Setelah selesai bersiap dia un tengok telefon bimbitnya. Ada pesanan dari Stehen

" Sudah siapka?
Oooi...lambat juga. Janganlah pakai badak 3 inchi
-.- bebangas sa tunggu di luar ne. Sapat. Sair(cair) Kereta sa kena panas
(bunyi chat wassap si Stehen)

Si Azzy tergelak kecil dan mengeleng-gelengkan kepalanya.
"Yalaa! Mo keluar sudah ne." balas si Azzy pendek.
Dia pun keluar dari rumah tu sempat dia bagitau mama dia di belakang yang sedang tanam-tanam bunga yang dia mo keluar sekejap.

"Mum, s mau keluar p pekan ne sama si Stephen. Ada apa-apa mau pesan ka?" Soal si Azzy.

"O bah. Hati-hati kamu. Ko tolong beli minyak masak sama beras saja la. Mo habis sudah. Na duit.' sambil menghulurkan rm50 sama si Azzy.

"Ok mum. Sa jalan dulu k..." sambil mencium dahi mama dia.

Azzy pun meluru ke kereta si Stephen yang sudah berparking di luar rumah dia. Trus dia naik di dalam kereta tu.

"Atokoi, lama juga ko bersiap ne. Mau bejanggut sa tunggu ko.' keluh Stephen.

"Ish! Sabarlah bah.Sa p becakap lagi sama si mama kalo ada apa-apa dia mo minta beli." geram si Azzy.

"Hahaha... janganlah bah kencang. Bah yala. Jalanlah kita. Hehe"

Lalu Stephen pun memandu meninggalkan kawasan perkarangan rumah si Azzy. Beberapa belas minit kemudian mereka pun sampai di pekan. Diorang pun masuk di dalam shopping mall servay jaya. Di sana si Stephen berabis minta cadangan si Azzy hadiah apa yang sesuai untuk bagi si Chell nanti minggu depan diorang mau p di pulau Manukan. Si Azzy punya perasaan pula bercampur baur sudah. Marah, jeles, sama menyampah. Apalagi dia nampak muka si Stephen tu happy sangat. Jauh-jauh dia jalan di belakang tengok gelagat si Stephen yang berabis memilih baju untuk dalingnya tu sambil bercall2 sama si Chell. TIba-tiba si Stephen tengok dia di belakang.

"Uiii, lambat ko jalan. Cepat-cepat da. Si Chell kirim slam sama ko." Bilang si Stephen.

"Erm bah" itu sahaja respon si Azzy sambil membelek-belek baju yang ada di sana. Memang semua cantik2 bah mini dress tu tapi harga dia pun cantik juga. Sedang si Azzy tengok-tengok baju yang ada di sana, tiba-tiba dia tertumpu dengan 1 mini dress ala korean yang simple dan cantik berwarna biru laut. Bunga corak yang ada pada dress itu menawan hati Azzy. Dia memegang dress itu dan cuba melagakan di badannya. Namun hampa, baju tu panjang menyapu ke lantai seperti sangkaan si Azzy kerna tubuhnya yang kurang tinggi itu . Dia hanya mampu mengeluh.
Tanpa dia sedari si Stephen melihatnya dari jauh. Perlahan so Stephen p tempatsi Azzy.
Stephen: Ui mandak. Ko ok ka?
Azzy: (terkejut) ish! Ne urang bikin takajut(terkejut) sa saja o. Kenapa tu? ko dapat sudah ka baju si Chell? (sambil cepat-cepat simpan tu dress yang dia pegang tadi.
Si Stephen ambil baju yang tadi si Azzy simpan dan membelek-beleknya.
Stephen: Eh, ini pun macam cantik kan? Oooh, ko dapat baju dress yang cantik ko diam-diam tidak bagitau sa ah. (mulut memuncung merajuk konon)
Azzy: Aik ? Kenapa sa kunun.. sa tengok-tengok jak bah tu. Ko mo bagi dia tu?? punya bida(tidak menarik) tu. Ko carilah yang lain. (Sambil meluru pergi dari situ)

Si Azzy berasa bengang dan sakit hati. Kiranya baju tu dia mo beli nanti p di pulau Manukan, tapi si Stephen ambil pula tu baju bagi sama tu musuh dalam percintaan sebelah tangan si Azzy. Rasa macam mau menangis saja si Azzy nampak si Stephen p di kaunter mo bayar sudah harga tu baju. Mahu saja dia kasi koyak-koyak tu dress.

Azzy: Buduh punya Step! Kenapa ko ambil dress yang sa pegang tu. Kin Malas. (dalam hati)

Stephen membeli dua helai dress. Harga semua dress tu rm459. Namun harga tiada masalah bagi Si Stephen. Sebab dia kan anak orang berada.

Selepas kami membeli baju tu, dan barang yang dipesan oleh ibunya, Stephen pun menghantar Azzy pulang. Sepanjang perjalanan mereka berdua hanya mendiamkan diri.

Stephen: Az? Ko ok ka?
Tiba-tiba si Step bertanya memecahkan suasana.
Azzy: Erm
Stephen: Yakaa? Macam tidak okay jak. Ko datang bulan ka ne?
Azzy: (Tajam melihat Stephen) Jadi ko ingat kalo begini konon datang haid la konon. Ngok! (Geram si Azzy)
Stephen: Hahahah...okok..sorry. Dari tadi ko diam jak tu la sa tanya. Ko ada masalah ka?
Azzy: Sa ok juga bah ne. Saja malas mau becakap.(bohong si Azzy)

Sesampainya dia di kawasan rumah dia terus masuk. Si Stephen terkebil-kebil tengok si Azzy dari jauh.

Si Azzy letak tu barang mum dia suruh beli tadi dan masuk ke dalam biliknya. Hati dia rasa sakit betul. Sepatutnya dia tidak bagi tengok baju tu sama si Stephen. Tapi semua sudah menjadi bubur. Si Azzy tengok screen telefon dia banyak chat dan misscall dari si Stephen.
Azzy: Masa budu! Ko p la chat tu gilfren ko sana. Mau juga kol2, chat2. kin malas! Menyakitkan hati jak! (bebel si Azzy sendiri)

Sebenarnya dia bukan sakit hati pasal baju dresss tu sahaja, Dia benci. Benci bila nampak si Stephen begitu gembira dan sentiasa tersenyum bila call dengan perempuan yang bernama Chell tu. Dalam fikirannya, mungkin dia juga bodoh. Sebab tidak berterus-terang tentang perasaan dia terhadap si Stephen selama ini. Dia takut. Dan lebih takut lagi bila nanti Si Stephen tolak perasaan dia bulat-bulat. Lagilah sakit hati dia.


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 13, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MANDAK PENDEK TAGAP VS MR TEMBERANGWhere stories live. Discover now