?BARBARIAN?

314 16 3
                                    

Trus si Stephen tengok tu perempuan. Punya dia terkejut. Merah padam trus muka si Stephen. Azzy sama Si Valerian tengok diorang dengan penuh tanda tanya.

Stephen: Chell??

Chell: Hi... jumpa juga... hehe...

Perlahan si Azzy p dekat si Stephen sambil berbisik di telinga dia.

Azzy: Psst..... ko kenal ka dia ni?

Stephen: Dia...er... dia...

Chell: Im Stephen's Girlfriend~ ( Selamba dia cakap sambil tersenyum)

Azzy& Valerian : Whaaaat??? ( terkejut)

- Di kafe mereka semua duduk bersama. Azzy dan Valerian tengok pasangan itu dari tadi sambil menghirup coklat ais blended yang diorder tadi.-

Stephen: Kenapa kamu tengok kami macam tuh? (Tidak selesa)

Chell: Hhahha... mungkin diorang curious kali. Sebab kita tidak berkenal time incident tadi. Oklah, sa bagitau k... Sa sama Stephen sudah 3 bulan bercinta di Facebook. Time tu kami jatuh cinta dengan gambar dan perwatakan masing-masing. Stephen seorang yang lawak dan caring. Akhirnya setelah 3 bulan berlalu, kami mengambil keputusan untuk berjumpa. Dia selalu cerita juga pasal kamu. Azzy kan? Heheh...

Azzy tunjuk dirinya seakan tidak percaya.

Chell: (tersenyum) Kamu nampak comel walaupn kecil. Sebab dia cakap kamu kecilnya macam 7 dwarfs. Tapi bagi sa ok juga. Taklah pendek sangat.

Mata Azzy tajam melihat Stephen. Stephen pura-pura tidak nampak dan makan makannya.

Chell: Yang ne pula Valerian. Teman baik saya sejak dari kecil. Dia selalu teman sa p mana-mana. Sebab saya kalo tanpa dia sa tidak boleh jalan p mana-mana.

Azzy: Ohh... macam sekuriti kamu la kan? ( sakat Azzy)

Valerian: What sekuriti?? Her bodyguard okay. ( Tengok Azzy dengan pandangan menyampah)

Mula lagi berlaga mata si Valerian sama si Azzy.

Azzy: Inilah lelaki yang paling bikin panas di dunia! Eii...%#@_% , nasib lelaki sana! Kalau perempuan sudah lama sa antam !(si Azzy menyatakan geram dan marahnya di dalam hati)

Valerian: Kenapa lah ada tuyul ikut-ikut sama lelaki ni. Perangai macam munyit. Ganas ka negi. Nasiblah perempuan. Kecil jak da! Buli di sipak-sipak!(tendang) (bisik hati Valerian)

Stephen/Chell: Ek.. ehermm?! (sambil tengok Azzy n Valerian)

Cepat trus diorang dua tenguk pasangan couple itu.

Stephen: Begini... sa becadang minggu depan cuti sekolah. Kami mau p d Pulau Manukan bah bercuti. Kamu dua buli ikut kami kan?

Chell: Ya ne... sa harap kamu dua boleh kasi kawan kami. Sebab sa kalo tanpa Valerian sa tidak dapat keluar. Kalo Azzy ada, tidak juga kekok Valerian nanti. (memujuk)

Valerian: Cheh! Tiada dia pun no problem bah. Sa buli lagi p mengurat sumandak sambil-sambil.

Azzy: Deeiii Siapaa la jugaa mau p sama ko. (Geram)

Sepanjang perjumpaan Stephen dengan Chell, Azzy bermasam muka saja. Apa tidaknya ada sahaja yang tidak kena kalau bersama-sama dengan si Valerian. Dua-dua pun jenis ayam sabung yang suka belaga. Tidak betul mau mengalah.

Akhirnya petang itu mereka pun masing-masing balik. Sempat lagi kenen si Stephen p cium pipi si Chell. Punya kabak-kabak ginawo si Azzy nampak. Jilos tahap maksima sudah dia. Tapi dia sabar saja sambil bagi senyuman palsu n peluk kunun si Chell sebelum diorang pulang.

Chell: Bye Azzy. Nanti jumpa lagi~ ( sambil tersenyum paling siweet sudah)

Azzy: Heeee...(senyuman paksa sambil lambai-lambai tangan)


Azzy: Tai nu jumpa nanti. Misi starting sudah tu minggu depan. Kau tidak akan dapat Stephen! Sebab dia sa punya! (Senyum macam perempuan jahat dalam cerita bawang putih bawang merah sudah muka si Azzy)

Stephen: Oii. (Ketuk kepala Azzy)

Azzy: Adoi! Sakit bah. Macam tangan king kong lagi mengetuk kepala anak urang. Sa sogit ko sana! (Marah sambil usap-usap tu kepala dia yang kena ketuk kuat oleh Stephen)

Stephen: Aahahaha... Siapa suruh mengelamun jak dari tadi. Keteh! Ingat si Valerian la tu~ (mengusik)

Azzy: Deiiii! Amit-amit lah! Siapa juga mengelamun sama barbarian. Geli sa

Stephen: Hahaha mula-mula geyli-geli tu. Lama-lama kuch kuch hota hai (sambil menari-nari)

Azzy: Ishhh kau ni kan. Tidak habis-habis mau membuli sa kan??? Nanti kau p la sendiri bercuti sana. Jangan bawa-bawa sa! (Jalan cepat-cepat p depan)

Stephen:Alalala...jangan begitu bah Az. Sa gurau jak pun. Okay2... sorry... tidak sudah. (Sambil memeluk si Azzy sama memujuk)

Azzy: Ish... jangan peluk-peluk! Geli sa. Yala sana...( meronta-ronta kunun minta kena lepas pelukan, padahal dia suka ie. Dupdapdup sudah jantung dia sebenarnya)

Akhirnya mereka sampai di tempat parking kereta. Jam menunjukan jam 5:40 petang. Mereka berdua pun meneruskan perjalanan pulang ke Kota Marudu. Sepanjang perjalaan tertidur si Azzy. Memang kalau jalan jauh si Azzy ne suka tidur. Sebab dia tidak tahan sama bau kereta dengan guyangan kereta. Dia rasa mau muntah saja. Jalan terbaik bagi si Azzy mengelak dari muntah adalah menjadi 'Sleeping beauty'.

Dalam mimpi si Azzy, dia bermimpi konon dia jadi ahli sihir. Dia sedang mengikat seseorang untuk di jadikan bahan pemujaan. Tidak salah lagi urang itu adalah si Barbarian (Valerian). Menangis-nangis, merayu-rayu lagi konon si Valerian dalam mimpi si Azzy. Sampai terkencing-kencing supaya si Azzy tidak bunuh dia. Si Azzy ketawa terbahak-bahak konon sambil mengangkat tubuh si Valerian mau kasi masuk di dalam kawah periuk besar yang sedang mendidih. Senyuman di wajah si Azzy sudah macam setan dari neraka. Baru sahaja dia mau kasi masuk tubuh lelaki yang dibencinya itu dalam kawah, terus dia tersedar dari mimpinya. Kelihatan Stephen kasi guyang-guyang badan si Azzy mau bagitau dia yang kami sampai sudah. Tidak sudah si Azzy puas hati sama tu mimpi dia tadi. Potong line betul si Stephen. Si Azzy tengok jam di telefon dia.

"8:45pm"

Si Azzy pun melambaikan tangan sama Stephen lepas tu dia masuk didalam rumah. Kelihatan si Bapa duduk di ruang tamu sambil tengok tv. Dengan muka tiada bersalah si Azzy masuk saja tanpa tengok bapa dia.

Bapa: Hah! Kamu dari mana tu? Jam begini baru balik sana??

Azzy: Kawan Si Stephen p KK la. Beli barang. Sudah juga sa bagitau si Mama pun. (Trus masuk di bilik)

Sesampainya di bilik si Azzy terus baring.

Azzy: Nasib si Bapa tidak juga meletup sangat tadi. Huh~

Dia masih lagi tidak terlepas dengan sama-samar bayangan wajah orang itu. Azzy menggeleng-gelengkan kepalanya.

"EEEEiyyhhh, Kenapa juga mau ingat muka barbarian tu. Tidur lagi bagus. Bisuk mau p kebun awal lagi." (marah sendiri dan menutup mata)

******   



MANDAK PENDEK TAGAP VS MR TEMBERANGWhere stories live. Discover now