Chapter 4 : Fragment of Memories (part 2)

375 14 0
                                    


"Awak tak apa-apa?"
Satu suara perlahan menyapanya dari arah pintu masuk klinik. Dia ternampak seorang budak lelaki yang cukup familliar baginya. Siapa yang tak kenal dengan pelajar yang selalu membawa violin casenya di mana-mana ni?

Punn terkenal sebagai pelajar contoh di sekolah, selalu tenang tapi Pang dapat rasakan sesuatu yang lain dengan sosok si Punn ni.

Entah kenapa nasibnya mungkin tak baik, atau memang dia sentiasa Pang bernasib malang. Kenapalah of all people dalam dunia ni, dia kena jumpa dengan sejenis manusia yang suka berlagak, macam budak-budak kelas gifted ni.

Perlu diingatkan balik! Bukan dia yang cari diorang, diorang yang cari dia dan susah payah mencemar duli bercakap dengan budak kelas belakang macam dia. (Saya pun dulu budak kelas belakang jugak😭 selalu dihinaaa. Kita senasib Pang.)

"Saya- okay bukan saya yang nak tapi kawan awak tu yang heret saya ke sini. So bukan salah saya okay!"

Kelam kabut Pang menjelaskan pada Punn. Yang paling fed up, budak tu tak bagi apa-apa reaction pun. Emotionless je. Kaku betul situasi sekarang ni. Dan kau pulak Pang, kenapa beria sangat explain kat budak ni. Nanti kau kena halau jugak last-last kan?

Keduanya membisukan diri, Pang tidak berani untuk membuka mulut, tapi Punn pun takder effort nak mulakan perbualan kembali. Urghh, serius awkward. Rasa macam nak terjun dari tingkap je rasanya. Well, tu lagi better la dari diri sendiri rasa tercekik dengan situasi sekarang kan.

"Wave... bukan kawan saya. Dan awak boleh bertenang. Saya takkan gigit awak pun. Lagipun kita kan kawan."

Nampak sudut bibirnya menaik menampakkan senyuman yang menawan pada wajah tampannya. Wow... Pang terpana sebentar. Kat sekolah ni memang ada orang yang super gorgeous macam ni ke sebelum ni? Rasanya takder.

Apa yang kau melalut ni Pang? Dengan stranger pun ada selera ke? Sahlah kau dah berjangkit penyakit aneh dari Nack.

Tapi balik pada perbualan mereka tadi...betul jugak cakap punn. Tak semestinya mereka berdua sekelas diorang berkawan baik kan? Lagipun siapa je yang tak tahu rival antara Punn dan Wave. Diorang tu pertandingan apa je yang tak bertanding? Ni kalau ada pertandingan siapa yang paling competitive tak tahula sape yang menang lepas tu. sebab dua-dua hebat.

"Eah? Kawan? Tapi... sebelum ni kita tak pernah bercakap pun? Lagipun mana awak tahu nama saya?"

Entah? Datang mana pulak si Punn ni tetiba cakap yang diorang tu kawan. Kenal sebelum ni pun tak.

Punn, hanya mengangguk.

"Well, saya tahu nama awak jadi saya anggap awak kawan saya juga."

Pang terdiam, dahtu wave? Punn mesti kenal lebih dari sekadar kawan kan. Tapi Pang tak protest fakta tu, tak naklah push luck dia plak.

"Kepala awak sakit lagi? Saya terdengar perbualan awak dengan doktor tadi. Awak dah lega sikit?"

Punn duduk di sebelahnya tanpa dijemput, takperlah bukan dia kisah pun sebenarnya.

"Sakit sikit."

Tiba-tiba ada sesuatu yang menyentuh kepalanya kemudian memicit dari kepala sampailah ke lehernya. Pang tak boleh bergerak untuk melihat Punn sedang memicitnya. Dia macam tergamam sekejap, dalam banyak-banyak orang stranger boleh datang dan picitkan dia.

Erm... rasa awkward pun ada. Bukan tak hargai kindness orang lain. Tapi Punn kot. Ni punn. Tak pernah nampak di berinteraksi dengan pelajar bawahan sepertinya.

"Rasa lega sikit? Awak tak breakfast ke? Nack tak jaga awak elok-elok?"

Dah kenapa semua orang hari ni layan dia macam baby hari ni?! Well memanglah hari ni macam malang kena hempap ngan batu rasanya sebab kena hinalah, tiba-tiba rasa sakit macam kena migraine sampai rasa nak meletup kepala. Pastu orang yang dia tak kenal caring terlebih pulak kat dia.

The Gifted : Our Last Days (HIATUS)Where stories live. Discover now