♔BAB 05♔

56.2K 569 23
                                    

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

𝕴syraf teralih pandangannya apabila kad platinum Haikal letak atas meja kerjanya. Isyraf sungguh kenal dengan benda itu. Itu adalah kad milik Farhan. Dia terus menjeling Haikal yang tersengih-sengih padanya.

"Budak tu suruh pulangkan. Dia suruh kau bagi kat Tuan Farhan." ujar Haikal santai.

"Kenapa aku? Bukan ke kau sendiri boleh bagi kat dia terus? Kau buat semua ni sebab nak bagi aku banyak kena soal dengan Tuan Farhan kan?"

Haikal terkejut dengan reaksi teruja.

"Weh... Pandailah kau! Macam mana kau tahu?"

"Aku dah masak dengan perangai kau ni Kal.
Asyik-asyik aku je yang kena. Tunggulah bila kau rapat dengan Tuan Farhan nanti. Barulah kau tahu macam mana rasanya." Terus Isyraf mencapai kad tersebut dari meja lalu dimasukkan ke dalam poket seluarnya.

Haikal meluat dengan kata-kata Isyraf. Dia tidak yakin bahawa kata-kata itu akan menjadi kenyataan. Dia tidak suka terlibat dalam hal-hal kerabat diraja. Lol.

"Aku akan cuba tak rapat dengan dia. Sebab aku bukan ego dan heartless!"

"Tapi kau selalu tak mengalah dengan isteri kau kan? Berpotensi nak jadi ego lah tu."

"Woi!" Haikal berteriak kecil dengan wajahnya yang sudah merah. Isyraf hanya mengangkat kening sebelah. Reaksi biasa yang Isyraf tunjukkan seperti orang dingin.

"Kau ni boleh tak jangan bagi aku frust? Aku dahla rimas dengan perangai isteri aku yang selalu membebel tu. Aku ni ego-ego pun, duit masuk dalam akaun bank dia. " Haikal masih lagi ingin mempertahankan dirinya.

"Apa-apa je lah. Yang penting, kau jangan macam-macam dengan budak tu. Sebab kau pun tahu kan? Dia perempuan pertama yang dilayan baik oleh Tuan Farhan. Dan kalau kau pun nak bagi dia layanan baik, aku rasa kau kalah sebab kau tu tak mampu. Rakyat biasa. Bukan putera." Isyraf menarik senyuman sinis. Semasa dia berjalan melewati Haikal, Isyraf sempat melanggar bahu Haikal.

Haikal menunduk geram.Selalu kalah dengan Isyraf adalah nasib malang baginya. Biarlah. Dia pun bukan rapat sangat dengan Isyraf. Haha.

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

"𝕬pa ni?"

Farhan perlahan-lahan menerima huluran dari Isyraf. Setelah dia habis mesyuarat, dia terus membenarkan Isyraf masuk ke ruangan pejabatnya.

S1: Demi My Slave (In-Editing...)Where stories live. Discover now