#51

10 0 0
                                    


Tarbiyah

Kata" seorang penari disko:

Untuk seorang secantik dan sepandai awak,awak mungkin tidak ada masalah dlm hidup dan kamu mampu berkata apa" sahaja.Namun utk org yg tidak punyai rupa seperti saya,kelab malam inilah ruang dan peluang saya bagi dilihat cantik,dilihat pandai dan beroleh kekayaan.Untuk kamu,jgn sesekali berkata sesuatu berkenaan dunia org sederhana kerana awak tidak pernah mengerti.

Dengarlah wahai sahabat,manusia sederhana seperti anda adalah org yg beruntung kerana kurang risiko fitnahnya.Bagi manusia yg cantik,ke mana mana sahaja lelaki hidung belang akan menoleh lalu bersiul jahat.Itu blm dikira lagi berkenaan nafsu jahanam yg lahir di hati mereka.
Malah bagi org yg cantik,mereka mudah lalai kpd pujian dunia dan anda sendiri tahu bahawa pujian itu adalah perkara yg merosakkan.
Lalu bersyukurlah kamu menjadi wanita yg sederhana,kerana itula bantuan ALLAH SWT yg DIA berikan kpd hambaNYA.

"Bantuan yg jarang kita syukuri"
Bantuan yg slama ini kita anggap sebagai kelemahan.

Semuanya kerana hiasan yg paling tinggi,hiasan yg anda boleh gelar FIRST CLASS di muka bumi ini adalah wanita yg solehah.Sesuatu yg tidak berkaitan dgn fizikal tetapi sesuatu yg menyentuh berkenaan peribadi.

Saya Nurul Hidayati Syazwani mohon semoga kamu tidak menjadikan kesederhanaan fizikal kamu itu sebagai alasan utk kmu terus menjadi sesat dan leka.Ini kerana kesederhanaan awak itu adalah kunci bagi menjadi hiasan terbaik.
"Iaitu hiasan yg FIRST CLASS di dunia"

#bukanselalubuattarbiyah

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 23, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Perasaan akuWhere stories live. Discover now