Chap 2

3K 248 44
                                    

#RedAngelchap2
#Buahhatijp
CHAP 2

Pagi itu awal betul si Sofea bangun. Maklumlah tidur sendirian. Awallah bangun. Sudah tiga bulan setiap malam dia tidur sendirian. Rafael jarang sudah balik. Perubahan sikap Rafael semakin menghentam fikiran dan emosi.

“Kalau berterus macam ni, langsung saya nda boleh tahan sudah. Bagus lagi saya keluar dari rumah ni!” Sofea bangun.

Siap mandi dan berpakaian, dia tarik beg besar dari dalam almari. Dia pilih mana-mana pakaian yang sesuai dia bawa. Dia perlukan masa dan ruang untuk diri sendiri.

Ada suami pun macam tiada suami. Apa gunakanya dia menjadi penunggu di condo yang besar dan sunyi tu? ya..sejak dia kawin memanglah hidup dia di limpahi dengan kesenangan. Wang ringgit, emas, permata, makan minum..semua serba lengkap dan sempurna.

Dulu dia cuma seorang nurse biasa ja dan bertugas di salah sebuah hospital swasta. Dia terjumpa dengan Rafael dan bercinta sampai dia adi isteri kepada lelaki kaya tu. Rafael bukan hanya kaya tetapi super kaya. Dia di minta untuk berhenti kerja dan menjadi surirumah sepenuh masa. Semua kehendak si Rafael dia turutkan. Nasib baik jugalah si Rafael mencukupi segala keperluan dia.

Tapiii...... cinta..kasih sayang dan perhatian itu tidak mampu Rafael bagi. Puas dia cari di mana kekurangan dan kesilapan dia. Apa yang perlu dia buat untuk terus di cintai?

“Ah! Malas mau fikir. Bagus saya pigi bercuti..manatau nanti dia rindu saya...baru saya pulang...” Sofea segera mengemas barang-barangnya.

Sambil bersarapan, dia book tiket kapal terbang. Sengaja dia pilih Istanbul. Tempat itu sudah beberapa kali dia dan Rafael pigi suatu masa dahulu. Malah Rafael melamar dia di salah sebuah restoran terkemuka di negara itu.

“Hrmm..mahal juga ni. Book last minit! Grr..cari murah sikitlah... Ah! Bali not bad. First honeymoon kami di sana juga.. Okay!”

Selesai dengan urusan booking tiket. Sofea segera menghubungi pemandu untuk menghantar dia ke lapangan terbang. Dia sempat meninggalkan nota di meja untuk suaminya yang sudah lama tidak pulang.

“Patutkah kasih tau Claudia? Ah! Sempat lagi ni kalau saya pigi apartmen dia...” Sofea angkat beg dan terus keluar.

*****

Pemandu menghantar dia terus ke apartmen Claudia. Oleh kerena dia ingin cepat, pemandu menurunkan dia di hadapan pintu utama. Sofea masuk ke lobi dan terus ke arah lift. Pintu lift terbuka dan dia masuk.

Sampai di tingkat 5, pintu lift terbuka. Matanya memandang ke arah dua susuk tubuh manusia yang sedang bercumbuan hebat! Rakus di depan matanya.

“Raf?” Bibirnya keluh memanggil nama lelaki itu.

Rafael melepaskan bibir Claudia. Dia memandang Sofea di depan matanya. Degupan jantungnya laju. Macam mana pula Sofea boleh ada depan mata dia sekarang ni?

Claudia sangat hebat. Dia masih memeluk erat lengan Rafael di hadapan sahabat baiknya sendiri. Malah tanpa rasa bersalah sedikit pun.

“See...se..sejak bila?” Soalan bijak dari Sofea yang betul-betul terkejut. Dia tidak mampu menangis dan meraung atau menjerit marah ketika itu.

“Sof.....” Rafael melepaskan lengannya dari pelukan Claudia.

“Sofea, kami baru saja kawin. Sorry sebab kasih rahsia dari kau. Saya dan Raf...”

“You're my bestfriend Claudia! And you! You're my husband! I am your wife for god sake Rafael! Sampai betul hati kamu dua buat saya macam orang bodoh! Jadi inilah sebabnya kau nda balik? Ini sebabnya kau bosan sudah sama saya? Kau memang 'kawan' yang baik Claudia. Kau bukan saja ajar aku selama ni, malah kau tolong aku 'pikat' hati laki aku untuk diri kau! Kau memang hebat!”

Red AngelWhere stories live. Discover now