18

109 5 2
                                    

Seorang remaja yg memakai baju seragam sekolah Daegu Highshool berjalan di tempat perjalan kaki seorang diri. Kadang dia menyepak batu yg ada dijalan itu. Kadang2 dia mengeluh.

"kenapa IM tak dtg... Kenapa SeungKwan dgn Jooheon kene denda dan balik lewat.. Kenapa Kihyun ada kelasss.. Dan kenapa aku kene balik sorang sorang?? " dia kata. "haihh... Min Ji Hun.. Kau lelaki.. Jalan je lahh" dia cakap lagi.

Disebabkan yg lain ada hal lain dia terpaksa berjalan sorang2..
Tanpa dia perasan, ada seseorang sedang mengikutnya dari belakang. Org itu berpakaian serba hitam dan memakai mask hitam.

"sreet sreet"

Dia berhenti melangkah. Dia ingin pandang ke belakang tapi dia takut. Dia teruskan melangkah dgn laju. Org itu juga sama. Tiba2 lelaki itu bertindak kasar dgn menarik bahu Woozi sehingga dia terpusing. Di tangannya sudah tersedia pisau.

Tiba2 woozi melibas muka org itu dgn buku yg ada di tanganya. Dia terys terjatuh. Tanpa melengahkan masa dia terus berlari.

"yah!! " org itu menjerit. Tanpa menoleh dia teruskan berlari hingga ke simpang lorong rumahnya. Dia berlari hingga ke rumahnya dab terus membuka pintu dan tutup dgn kuat.

"woi2 pehal ni?! Tak reti tutup elok2 ke?! " seseorang menegurnya. "hyung!! Tadi ada org kejar Woozi!! Dia pakai semua hitam!!  " woozi ckp tanpa berhenti. "wow2.. Rilek.. Sape yg kejar ni? " dia menanya. "tak thu!  Yg pasti kat tangan dia ada pisau! " Woozi kata dgn gelabahnya. "biar betul? " dia ke tingkap dan menyelak sikit langsir.

Ternyata Woozi tidak menipu. Dia ternampak sesusuk badan seorang lelaki yg memakai serba hitam dgn memegang kertas dan ditunjukan ke tingkap.

"mati "

Itu yg tertulis di kertas itu dgn pen merah. Terus Yoongi menutup langsir tadi. "dah!  Woozi pergi naik atas mandi dan buat apa yg patut.. Lps tu kita makan sama2" kata yoongi sambil menolak Woozi ke tangga. " org tu dah tkde?? " woozi menyoal. "dah takde.. Dia dah lari.. Dah pergi2" Yoongi kata lalu woozi naik ke atas . Yoongi terus ke pintu utama dan menguncinya. Dia ke dapur dan mengunci pintu belakang juga. Segala tingkap dan langsir di pastikan ditutup.

"tak guna.." dia kata sambil mengemgam penumbuk.

                       //Skip //

Woozi turun dari tangga dgn berpakaian seluar jean dan t shirt biasa. "hyung nk keluar.. " woozi kata pada Yoongi yg ada di ruang tamu. " pergi mana? Dgn sapa? " dia tanya. "ngan Kekawan.. And ke taman depan sana je.. Boleh lahh.. " woozi kata. Yoongi berdiri " ok.. Boleh.. Tapi.. Hyung kene ikut " . "aikk.. Asal hyung kene ikut? " Woozi pelik sambil matanya memandang Yoongi yg mengambil cap dan hoodie suprem nya. "sbb bahaya" yoongi kata. "bahaya? .. Owhh okk" dan akhirnya woozi fahm mengapa Yoongi perlu ikut dia.

                    //skip//

Di taman permainan...

Woozi dan kawan kawannya pergi melepak manakala Yoongi hanya termenung jauh. Dia terpandang sebuah rumah yg kelihatan usang. "bell.. I miss u so much " dia kata. Bell, kawan perempuan pertama untuk dia. Dia baik, walaupun ganas. Dia pernah jatuh cinta dgn bell. Tapi setelah dia terlibat dlm hal jenayah. Bell tidak lagi berjumpa dgn nya dan setelah sebulan baru lah dia tahu yg Bell or panggilan manjanya. Bella. Telah berpindah ke LA.

Sedang di termenung, tiba2 ada seorang kanak2 lelaki jatuh di depannya. Badannya kecik sahaja dan putih. Terus dia bangun dan membantu kanak2 itu. "gwenchanha? " dia tanya. "kaki Hun sakitt " dia kata dan matanya mula mengeluarkan air mata. "alaa.. Jgn lah nangis.. Hun dtg sorang2 ke? " Yoongi cuba memujuk. "ani.. Dgn Chan hyung " dia kata.

He Is My Brother [COMPLETE]Where stories live. Discover now