04

145 13 3
                                    

"ppprraanggg!! "

Bunyi gelas pecah. "Tak guna!! "kata seorang lelaki yg sudah separuh umur. "maafkan saya... Saya tk jumpa dia semalam"kata seorang lelaki yg berparut di mata. "itu bukan masalah aku!! Kau kene cari dia sebelum polis shak kita. Kalau tk sekali dgn kau masuk penjara. Faham??!!!"kata lelaki itu dengan muka bengis. "baik lah tuan "kata lelaki itu. "tak guna kau Min Yoongi " kata lelaki itu sambil membaling satu damak ke arah gambar Woozi .tiba2 dia tersenyum sinis. "aku tahu.. Aku tahu kelemahan diaa.. "

                       //skip//

Sebuah kereta berhenti di depan sekolah Daegu High School. "kanda.. " kata seseorang lalu keluar kereta. "yah.. Min Woozi "seseorang memanggil dia. "nae hyung?? "dia berpaling. "boleh kamu balik sendiri?? Hyung balik lewat hari ni "Dia kata dgn muka bersalah. Woozi tersenyum "nae.. Saya boleh balik sendiri.. "dia kata. Yoongi juga mengukir senyuman lega. "ok.. Hyung pergi dulu.. "Yoongi kata lalu pergi. Woozi hanya memandang kelibat kereta pergi kemudian dia masuk ke perkarangan sekolah. Tiba2 dia ternampak pelajar2 berjumpul di tempat papan kenyataan. Dia pun pergi ke situ untuk mengetahui apa yg telah terjadi. Disebabkan dia pendek. Dia tidak boleh melihat apa yg ada di depan. Tiba2 rakan sekelasnya Lim Chang Kyun memanggil nya dari celah2 org yg sedang bertolak itu. "Yah Woozi! " dia panggil lalu menolak org lain untuk memberi ruang untuk dia berjalan. Dia nenarik tgn Woozi dan menyuruh dia membaca poster di papan kenyataan itu. "pertandingan bakat?? "Woozi menanya. "iyalah! Awak kan pandai buat lagu!yahh..saya dgr semua nya.. Rumah saya tk jauh pun dari rumah awak.. Saya boleh dengar dgn jelas setiap lagu yg awk nyanyi.. Biar saya daftarkan nama awk.. "Chang Kyun atau lebih mesra dipanggil IM kata tapi Woozi menahannya. "ani.. Tak perlu.. Mesti dah ramai org yg sertai.. "Woozi kata. "awak lebih kesahkan org lain?? Palli!"dia kata lalu menarik tgn Woozi ke arah bilik guru.

//skip//

Di tangan woozi sekarang ada kertas yg menyatakan bahawa borang penohonan penyertaan. "yahh.. Saya pasti awk boleh buat..saya jugak ada selongkar beg awk.. Sebernanya saya nk cari buku math awak.. Tapi saya ada  terjumpa sebuah buku ni cantik so saya baca.. "IM cakap selambe. Terus Woozi memandangnya. "b-bwo?? a-awak baca??? d-diari saya?? " Woozi berhenti berjalan. Im hanya tersengih.

5 minit kemudian

"Yahhh Lim Chang kyun!!! Jgn lari!!! "Woozi mengejar IM dipadang .sudah hampir lima minit mereka berlari di koridor jadi mereka mencuba di padang pula  (a/n:🌚)

"mian2!!!miann saya tkkan buat lagi!! "Im cakap sambil lari. "tiba2 dia terjatuh dan Woozi tidak sempat brek automatik jadi dia brek  manual (a/n:🌚)dan turut terjatuh .

"yahh.. Mianhae!! Jeongamal Mianhae!! Saya hanya ingat tu buku lirik awak sbb banyak lirik tiba2 ada tulis yang awak merajuk dgn abang awak " jadi saya rasa tertarik so saya baca."Im menceritakan kisah sebenar."Apa lagi yang awak baca??!! "Woozi tanya sambil memegang kolar baju Im. "erkk.. Jatuh cinta?? "Im kata. Ternganga luas mulut Woozi. "yahh lim Chang Kyun.. Terima kasih banyak2 sbb baca diari saya.. Sekarang sila padam ingatan awak" Woozi kata dan melepaskan kolar baju Im. Dia terduduk dan menepuk baju2 dia yg kotor. "dann juga pasal Abang awak.. "IM kata sambil menunduk. " terus terangkat kepala Woozi. "awk kata abg awak tak layan awak.. Dia sibuk kerja.. Selalu balik lewat.. Dan awak tak thu perkejaan nya.....dan awak kecewa dgn sikap dia... "Im kata perlahan. Woozi hanya diam. "saya boleh biasakan diri... Tak perlu risau.. "Woozi kata "tapi sya betul2 mintak maaf. "Im kata. "aishh jinja.. Iya2 saya maafkan...kalau saya dapat tahu awak buat camni lagi siap awak saya akan gigit awak! "Woozi kata. Im ketawa kecil "tak apa di gigit arnab "Im kata lalu pandangan maut diberikan. "nae.. Arnab.. Garang.. "Im kata perlhan.. Woozi berdiri. "kaja masuk kls.. Nnti lewat.. "Woozi kata lalu menghulurkan tangan menolong IM bangun.

                       //Skip//

Waktu persekolahan sudah tamat.IM dan Woozi pulang bersama. Mereka menunggu bas di perhentian bas bersama beberapa orang awam. Tiba 2 Woozi teringat akan sesuatu.

"yahh.. Saya tertinggal borang tu bawah meja  " Woozi kata. "bwo?? Yah.. Mcm mana boleh tinggal?? "IM kata. "eheee.. Mian.. Tunggu.. Biar saya pergi ambik.. "Woozi kata. "biar saya teman kan" Im menawar diri tapi ditolak oleh Woozi. "gwenchanha!!"Woozi kata sambil belari .Im hanya menggiling.

5 minit kemudian...

Pintu bilik darjah dibuka. Dia pergi ke tempat duduk nya. Dia meraba2 di laci meja nya. "jumpa!! Yahh Min Woozi.. Memang pelupa lahh! " dia kata dan mengambil kertas itu. Dia terus berjalan keluar. Keluar je dari perkarangan sekolah,kereta terus laju berjalan. Mungkin sbb waktu berkerja dah habis. "jln nmpak sesak.. "dia kata perlahan. Dia meneruskan perjalanan tapi tidak melalui jalan biasa.. Tapi short cut yg dijumpai oleh dia dan IM. Lorong yang sunyi di belakang bangunan-bangunan. Borang yg diambil tadi dilipat kecil. Dan disimpan kedalam poket. Tiba2 telefon bimbit nya berbunyi. Dia terus menyeluk poket dan menjawab panggilan tersebut.

//Dalam Talian//

"uri dongsaeng!! "

"hyung!! "

"aiegoo..mcm mana sekolah? "

"semuanya ok.. Cuma hari Ni Chang Kyun cari nahas "

"hahaha.. Jadi kamu pukul dia? "

"aniyo.. Saya kejar dia satu sekolah.."

"daebakk.. "

"hyungg.. Hari ni kan.. "

"haa.. Kenapa?? "

"cikgu ada tampal poster tentang pertandingan bakat"

"dan?? "

"woozi nk masuk.. Borang pun Woozi dah ambik.. "

"haa.. Bagus lahh.. Nnti hyung tolong.. "

"naee.. "

"ok.. Hyung pergi dulu.. "

"naee.. Annyeong!!"

"annyeong.. "

//tamat talian//

Dia tersenyum sorang2. Gembira kerana abangnya telefon.

"ssrreett srreet"

Terus dia berpaling ke belakang. 'ada org kah? 'dia bercakap perlahan. Selepas pastikan yg tiada org disitu.dia menyimpan telefon bimbitnya ke dalam poket dan terus berjalan. "mesti dia marah" Woozi kata dan mempercepatkan kaki bergerak.

"tap tap tap tap"

Dia terus berhenti dan berpaling. Hampir terkeluar biji matanya apabila melihat seorang lelaki yang berpakaian serba hitam berlari ke arahnya. Perlahan lahan kaki dia bergerak. Bila lelaki itu semakin menghampiri nya,dia terus berpusing dan berlari tiba2 ada seorang lagi lelaki hitam menahannya. Dia berhenti dan dia telah di kepung. "yahh.. Apa yang kau nak?! "woozi mula ketakutan. "tiba2 salah seorang dari mereka menumbuk Woozi. Terus tersungkur dia. Darah mula mengalir dari bibir. Dia cuba bangun dan melawan tetapi tidak boleh bila mereka menendang perut woozi secara berterusan. Sehinggakan ada darah keluar dari mulut nya. "g-geumanhae.. "Woozi kata lemah. "bodoh! Kau dgn abg kau sama jee! " kata salah seorang dari mereka. Woozi yg terbaring lemah tidak mampu biat apa2. Seorang mencangkung "kitorang kene bunuh kau dulu.. Lepastu baru abg kauu"dia kata dan menoreh pisau di pipi kanan woozi. Darah merah terus mengalir. Tiba2 air mata dia mengalir. "wahh.. Budak ni menangis.. Jgn risau.. Tak sakit pun " kata dia.  "jom"kata salah seorang dari mereka.mereka pun meninggalkan woozi dgn keadaan berdarah itu.


{TBC}

He Is My Brother [COMPLETE]Where stories live. Discover now