14

104 7 0
                                    

"bom?? " Jungkook menanya. Namji mengangguk laju. "minta bantuan pasukan bom" kata JungKook pada anggota polis yg bersamanya. "baik" kata anggota polis itu lalu mereka pergi. "kaja" kata JungKook mengajak NamJi keluar. Keluar saja dari bilik itu dia terkejut dgn keadaan sekeliling. Byk darah yg ada di atas lantai, dan org2 yg mati ditembak. Setelah NamJi berjaya dikeluarkan, dia terus masuk ke dalam balik kerana Yoongi dan SeoJoon masih belum keluar, beberapa anggota mengikut dia, dia berjalan perlahan lahan sambil memegang pistol. Apabila sampai dipintu itu dia terkejut apabila salah satu mangsa yg cedera itu berada di pihak musuh. Diletakkn pisau dilehernya. Yoongi dan SeoJoon pula kaku sambil mengacukan pistol. Bila dia sedar kehadiran polis, dia terus berundur ke belakang. "jgn dekat! Kalau tk aku bunuh budak ni!! " kata dia. "amaran! Jauhkan pisau tu dari dia! " Kata JungKook sambil melangkah perlahan lahan ke depan. "jgn dekat! " dia kata. "amaran kedua! Jauhkan senjata kau dari dia! "JungKook memberi arahan kedua. Namun dia tetap tidak mengikuti arahan jungkook. "jgn sampai aku tembak.. Letakkan senjata!! " JungKook cakap dgn kuat. Dia seperti tiada pilihan ,tiba2 dia bertindak dgn memusingkan badan Chani dan menikam perutnya kemudian tolak dia. "Chani!! " Yoongi memjerit. Badan chani rebah ke tanah dgn darah yg membuak keluar.

"bangg!! "

Satu tembakan diberi dari JungKook dan tepat terkena bahu lelaki itu. Terus dia jatuh dan mengerang kesakitan. "tahan dia dan panggil ambulan!! Cepat!! " JungKook memberi arahan.

Yoongi ke arah Chani dan memangku kepala Chani. "bertahan.. Kalau tk semua usaha kita sia sia" Yoongi berpesan pada Chani. "b-bom.. A-ada b-om ka-kat.. S-si-ni.. " Chani kata dgn tersekat sekat. "bwo? " SeoJoon terkejut. Tiba2 jari dia menunding ke arah anak patung yg besar di dalam bilik itu. "seolma.. " Jungkook sendiri terkejut. "w-wae?? " Yoongi menanya. "palli! Kita kene keluar dari sini!! Suruh semua org berundur sehingga ke seberang jalan!! Bertindak cepat!! " JungKook kata dgn cemas. "wae?! " yoongi menanya. "mungkin dia guna bom tt-19 {a/n: reka saja maa 🌚👌} bom tu ada nuklear!  Mungkin hutan2 yg ada di sekeliling juga akan musnah! " Jungkook kata. "kau pasti? " Yoongi tanya. JungKook menggiling dan tersengih."tak.. Tapi ianya bom dan tetap bahaya. " Jungkook kata. "apeapelah.. Cpt bawa dia keluar" SeoJoon kata. Yoongi memapah Chani. "kau? " Yoongi tanya.

"biar aku periksa " SeoJoon kata"kau gila??! Nak mati ke weh??!!" Yoongi kata. "pergilah keluar dulu...chani dlm bahaya" SeoJoon kata. "kau pasti kau akan keluar?? " Yoongi tanya. SeoJoon hanya mengangguk. "ok.. Jom" yoongi kata dekat Jungkook lalu mereka keluar.
Dia ke arah patung besar itu dan mengoyakkannya. Apabila dia melihat bentuk bom itu ada dua perasaan pertama.. Kelakar sbb bom yg digunakan sgt lah lapok

Kedua, gelabah, sebab masa tinggal 15 minit lagi. "mcm mana ni.. Masa kls bom ni aku pergi pontengg.." dia mengeluh teringat akan kenangan semasa di kem polis dia pergi ponteng kls pembunuhan bom. "takde jln lain. " dia kata. Dia letakkan balik bom itu kedalam patung itu kemudian dia sumbat kan patung itu kedalam kotak2 yg ada. Dia menarik almari lama ke tengah2 dan letakkan kotak itu kedalam almari itu. Perlahan lahan dia mengundur ke belakang.

//situasi Yoongi//

"tahan chani.. Sikit lagi.. " kaki chani sudah tk boleh berjalan, darah byk keluar menyebabkan dia kehilangan darah. Sampai ke jln raya, terlihat polis2, wartawan dan beberapa buah ambulan disitu. Kanak2 yg diselamatkan juga ada disitu. Mereka teruskan berjalan sehingga ke tengah2 jln raya, mujur kosong kerana pihak polis telah menyekat laluan dari kereta lalu lalang."Yoongi hyung!! " kedengaran jimin menjerit namanya. Tiba2 satu bunyi yang amat kuat dengar di belakang nya sehingga kan
Terasa tanah bergegar lalu mereka jatuh. Bila Yoongi pusing belakang. Gudang itu sudah terbakar. Hutan2 ditepi juga terkene tempiasnya. "hyung! " JungKook menyedarkan nya, dia bangun dan terus memapah Chani dan dibawa ke ambulan, beberapa jururawat segera menjalankan tugas.

{BGM : Awake - Jin }

Dia masih kaku melihat gudang itu terbakar. Tiba2 Namji datang ke arahnya. "oppa.. Mana Oppa Namji?? " Namji menanya. Yoongi memandangnya seketika kemudian terus memandang ke arah gudang yg sedang terbakar itu. "seolma.." NamJi kata perlahan."oppa! Betul betul lah!! " dia mula gelabah "oppa!! Mana SeoJoon oppa!! " NamJi akhirnya menangis dan mengharap jawapan yg akn diberi bkn seperti yg ada didalam keplanya. "dalam tu.. SeoJoon.. Dlm tu" Yoongi kata seperti tiada nyawa di dalam jasadnya. "bwo??!! Oppa!! Betul betul lah!! " NamJi menarik narik tangan Yoongi. "betul!! Dia dalm tu lah!! Park Seo Joon ada dalam gudang yg tgh terbakar tu!!! " Yoongi menjerit dan perlahan lahan air mata nya jatuh. Apatah lagi Namji.. Terus lemah lututnya terjatuh dia . Jungkook cuba menenangkan Yoongi. "miann" Yoongi kata perlahan. Yg lain juga turut bersedih. Tiba2 Jin Soo menangis dari dlm van. Cepat2 Taehyung mengambil  dan mendukungnya. "oppa!!" NamJi meraung disitu. "mianhae soejoon ssi.. Tskk.. Aku tk patut.. " Yoongi kata.

"Ulijima!!! "

Tiba2 terdengar seseorang menjerit. Semua mencari suara itu "oppa!! " Namji terpandang susuk tubuh yang sedang berjalan ke arah mereka. "SeoJoon oppa!! " terus dia berlari dan memeluk tubuh itu. Pelukan itu dibalas dgn senyuman. Bunyi tepukan mula kedengaran, bertepuk kerana sudah memperoleh kejayaan. NamJi melepaskan pelukan itu kemudian satu kucupan diberikan di dahinya. "uri yeppuda dongsaeng " SeoJoon kata sambil mengesat air matanya yg ada di pipi. Mereka berjalan ke arah org lain berkumpul. "yah! Min Yoongi ulijima! " SeoJoon kata dan terus memeluk SeoJoon. "gwenchanha.. Segala rancangan kita berjaya.. " SeoJoon kata.  "selamat pulang koperal Park Seo Joon " Kata seseorang. Terus Seo joon menunduk 90°. "kamsahamida Tuan! " kata SeoJoon kepada ketua polis Seoul. "tiba2 kedengaran bunyi Siren Bonba datang untuk memadam kan kebakaran. "aku nk tgk Chani " Yoongi kata dan terus ke arah ambulan yg ditempatkan chani. "mcm mana?? " Yoongi tanya. "serius.. Kami kene bawa dia ke hospital cepat.. " Salah seorang jururawat kata. "baiklah saya ikut" Yoongi kata. Pemandu menutup pintu sebelum pintu ditutup, dia ternampak satu figura yg familiar bagi dia.. Dia memandang yoongi dgn perasaan kecewa..

"woozi?? "

{BGM}

He Is My Brother [COMPLETE]Where stories live. Discover now