09

122 10 0
                                    

"aku nak berhenti "

Terus 3 pasang mata itu memandang muka Yoongi. "tak boleh " Bos dia kata. "kau ada Seo Joon dgn Woo Bin kan?? Dia dari bangku sekolah lagi kerja dgn kau" aku kata. "kau.. Sejak bangku sekolah jugak kan?? Kau yg tolong diorang selama ni.. Jadi kau pun terlibat lah.. "Bos dia kata. " aku tetap nak berhenti " Yoongi kata berkeras. "aku kata tk boleh! " dia meninggkkan suara. "baik lah.. Tapi.. Aku nak kau lepas kan budak2 tu.. Kita cari budak daerah lain " Yoongi kata. "gila?? Penat aku cari " Woobin kata. "tak boleh jugak " bos dia kata. "fine.. Sama2 kita masuk penjara " Yoongi kata lalu pergi. "settle kan dia " bos dia kata. Terus Yoongi pusing ke belakang. Seo Joon bangun ."kau nak keluar kan.. Ok.. " Bos dia kata dan bagi isyarat pada Seo Joon . Seo Joon mendekati Yoongi dan

"buukk!! "

Terus dia menumbuk Yoongi hingga dia terlentang ke belakang. Seo Joon naik ke atas badan Yoongi dan terus menumbuk Yoongi hinggakan ada kesan lebam. Tiba2 dia berhenti "mian" dia kata perlahan. "lagi!!! " bos mereka menjerit. "gwenchanha.. " Yoongi kata perlahan. Seo joon mengangkat tangan ke udara bersedia untuk memberi tumbukan padu. "jangan biar persahabatan menghalang!!!lagi!!! Aku nak sampai dia lembik!!" Bos mereka menjerit. Tiba2 bahu Seo Joon terhinjut hinjut. Tiba2 dia ditolak oleh WooBin dan Woobin terus menyepak Yoongi.

"mcm ni"
Dia menyepak perut Yoongi
"cara"
Dia menumbuk Yoongi
"nk putuskan persahabatan!! "
Dia memijak tangan Yoongi. Yoongi menjerit kesakitan.

Tiba2 seo joon pergi ke bos mereka dan melutut. "jebal!  Lepaskan dia!  Dia tak nak terlibat pun! Saya mohon tolong lah!  Biar dia berhenti! " Seo Joon melutut pada Bos dia. Bos dia naik angin terus ditumbuk Seo Joon. "geuman! Kau! Bawak dia keluar !" Dia mengarahkan Seo Joon. Terus Seo Joon menolak WooBin dan membantu Yoongi bangun. Dia memapah Yoongi Keluar dari bilik itu. "ke bilikk budak2 tuhh" Yoongi kata sambil menahan sakit. Seo Joon hanya menurut. Dia membuka kunci dan masuk ke dalam bilik itu. Semua mata memandang ke arah mereka.

"oppa! "
"hyung! "

Terus perempuan berumur 14 tahun itu pergi ke arah mereka. "Nam Ji ssi.. Tolong oppa ambilkan emergency box kat dalam almari tu" dia mengarahkan perempuan itu.Dia hanya menurut. Dia menyandarkan Yoongi ke dinding perlahan lahan. "Chani sii.. Awak berani tak?? " seo Joon tanya. "bwo? " dia menanya. "tolong ambil kan air" Seo Joon kata. Chani hanya mengangguk dan mengambil bekas yg ada kemudian keluar dari bilik itu. Dari situ boleh terdengar jerkahan org2 yg berjaga disitu. Mungkin sbb Chani keluar. "j-jangan suruh budak2 tu k-keluar " Yoongi kata. "gwenchanha.. Aku bertanggungjawab" Seo Joon kata. Nam Ji datang dengan emergency  box lalu diserahkan kepada seo Joon. Chani juga datang sambil membawa bekas yg berisi air.

                   //Skip//

Setelah luka2 Yoongi dirawat, Seo Joon membawa Yoongi ke kereta nya. Dia tolong membuka kan pintu untuk Yoongi. "gwenchanha.. Aku boleh buat sendiri.. " Yoongi kata. "biar lahh.. Aku dah sakit kan kau" Seo kata. Yoongi hanya tersenyum. "Suga" Seo Joon panggil sambil menunduk. "b-bwo??" Yoongi melihat Seo Joon pelik. "aku nak mintak tolong dgn kau" Seo Joon kata. "haa.. Ape?? " Yoongi kata. Dia menyandar pada kereta Yoongi dan matanya tertumpu kepada bangunan-bangunan pencakar langit di kota Seoul yg ternampak dari perkanpungan itu. "aku.. Nk mintak tolong kau join aku.. " Seo Joon kata. Yoongi kepelikan. "tolong apa?? " dia bertanya. "aku tak sanggup jadi kan adik aku sebagai tebusan dan.. Dibunuh.. " dia kata perlahan."arra.. " Yoongi kata. Terus Seo Joon toleh. "apa yg awak faham?? " Seo Joon tanya. "Park Nam Ji.. Park Jin Soo.. Kang Chani Dan semua budak dalam kurungan tu.. Aku akan hantar balik mereka kepada mak ayah diorang.. Dan kau.. Aku akan serahkan balik adik kau.. Park Nam Ji dan Park Jin Soo.." Yoongi kata."Jom buat sama2.. Mcm kita belajar sama2 dulu.. " Seo Joon kata.

"Deal?? "
"Deal"

                     //skip//
                   

                //Yoongi Pov//

Pintu bilik wad 703 dibuka. Aku masuk dan menutup dengan perlahan. Keadaan wad itu malap hanya diterangi lampu meja.aku terus menapak ke depan dan terlihat Woozi yg sedang tidur mengiring menghadap tingkap. Aku duduk di kerusi sebelah katil itu. Tiba2 tangan Woozi bergerak dan menekup telinga dia. Bunyi mengerang kecil kedengaran.Setiap malam bende ni akan terjadi. Telinga dia akan berasa nyaring dan mengganggu lenanya. Aku berdiri dan membuka kasut terus aku baring di sebalahnya. Bahu nya aku tepuk pelahan dan perlahan lahan dia menurunkan tangannya dari menekup telinganya. Mungkin rasa itu hilang. "Woozi ahh.. Bogo sipeo " Aku kata dan terus memeluk Woozi dari belakang. Sakit akibat dibelasah telah hilang cuma ada kesan lebam2. Perlahan lahan mata aku kuyu dan akhirnya aku tertidur.

                  //Skip//
        
             //Woozi POV//
Aku membuka mata dan memandang sekeliling. "kat mana ni" aku kata perlahan. Sekarang aku ada di tengah2 padang sekolah. Aku memerhati di keadaan sekeliling. "padang sekolah? " aku terfikir kerana terdapat signboard yg tertulis 'jangan buang sampah di padang sekolah ' .

"yahh!! Lim Chang Kyun!!  Jangan lari!! "

"mian2!!!miann saya tkkan buat lagi!! "

Aku terdengar org menjerit dan.org tu ialah.. Aku??  Kenapa aku kejar Chang Kyun?? Aku dah lama kenal dia ke?? Tiba2 kepala aku terasa berat. Aku tk boleh imbangkan badan dan tiba2 aku jatuh. Dan semua nya gelab. Tiba2.. Aku ternampak hyung berdiri di atas bangunan dan. Apa dia buat??!! 

"Hyung!! "

Aku membuka mata dan... Aku masih di dalam wad?? Bukan tadi... Ouh ya.. Hanya lah mimpi.. Aku mengerling ke arah jam di tepi katil. Pukul 7 pagi. Masa aku hendak bangun. Aku terasa seperti ada tangan di pinggang aku. Bila aku tgk betul2 memang ada tangan yg putih seperti mayat.Dan aku terasa hembusan nafas di belakang leher ku. Ianya Hyung!  Aku pusing untuk menghadap dia.sebaik saja muka aku bertentang dgn muka dia, terbuntang mata aku bila ternampak ada kesan biru di tulang pipi hyung dan di bibir. Juga ada handyplus di dahi dan luka di kening. Apa dah jadi ??

                   //END POV//
Perlahan lahan tangan Woozi menyentuh muka abangnya. Dia menyentuh perlahan kesan2 luka abangnya. Apabila disentuh, muka Yoongi berkerut menahan kesakitan. Muka Woozi sangat terkejut dgn apa yg dilihat. Dia ingin cuba bercakap tetapi dia tidak tahu bagaimana. Hanya lipsign diberi. Tiba2, ada air mata yg mengalir dari mata Yoongi dan makin byk air mata yg mengalir,, esakan kecil juga dapat didengar tetapi tidak Woozi. Dia dapat tahu dari Air mata yg mengalir.Dia cuba mengejutkan abang nya tetapi Yoongi tidak terjaga. Makin lebat air mata yoongi jatuh. Woozi mula cemas. Dia terus memeluk Yoongi dan menggosok belakang Yoongi untuk menenangkan dia.secara perlahan lahan Yoongi berhenti menangis. Woozi mengosok belakang nya lembut sambil mulutnya bergerak 'gwenchanha.. Woozi waseo..' dia kata dan merapatkan lagi pelukan.


He Is My Brother [COMPLETE]Where stories live. Discover now