#SuamiMUDA BAB[C]7

373 8 1
                                    

"Tolong angah, jangan!" Terus juga rakus Hayati diperlakukan.

"Abang, jangan. Tolong!" Sungguh.
Tidak ada sesiapa muncul memberi pertolongan dan bantuan tidak diterima pada saat-saat genting sebegini. Memang seisi rumah berpergian. Tapi Along ada. Mana Along? Dia tahu, namun terus juga berharap dan berdoa agar pada detik cemas itu, muncul seorang yang berperikemanusiaan membantunya.

"Tolong!" sedikit kuat jeritannya. Cuba dilantunkan suaranya namun seakan-akan tersekat. Tulang empat kerat diguna semaksimumnya.

"Diam." suara lembut Syahmi memujuk namun ngeri sungguh.

"Jangan!" Hayati menjerit lagi.

"Diam! Diam!" amaran sudah keras namun langsung tidak menakutkan. Hanya kekuatan yang kian merudum.

"Tolonglah ya Allah, tolong!" semakin layu semakin runduk tenaganya.

"Tolong!"

Di mana kekuatannya yang selalu? Di mana kudratnya yang sekelumit? Yang pasti, dia semakin lemah, semakin lelah. Sedikit demi sedikit gelap sudah pandangan, tuli dan kelam tanpa cahaya. Sakit. Hanya itu mampu diucap di dalam hati. Mulut sudah ditutup tangan yang besar, kasar dan kuat. Hampir tidak bernafas.
.

Tidur Hayati terganggu. Peluh menitik disetiap tubuh. Dahinya membasahi anak tudungnya. Angin dari kipas dibilik Hayati tidak dirasai. Ketakutan menyelubungi dirinya. Jeritan meminta tolong terus terusan dipinta namun matanya tetap dipejam.

"Kak? Kak Yati!" panggil Mikhail sememangnya terdengar jeritan gadis itu.

Pintu dikuak perlahan, mengintai apa yang terjadi. Hanya sekujur tubuh yang meronta-ronta di atas katil. Beberapa kali cuba digegahkan Hayati. Peluh didahi Hayati cuba dilap bagi menenangkan gadis itu.

Matanya celik.

"Abang Farid, Yati takut!" terus Hayati memeluk lelaki dihadapannya yang disangka Farid.

Sadarnya sudah hilang. Warasnya entah dimana? Bukan sekali dia berpeluk tubuh dengan lelaki muhrim. Tapi ini terdesak, dia perlu ketenangan.

Mikhail ingin membalas pelukan Hayati, rasanya gadis itu dalam masalah dan perlukan sesuatu untuk ketenangan. Namun..

"Mika! Yati! Ya Allah." puan Suminah bergegas masuk ke kamar hayati.

Guruh berdetum mengingatkan puan Suminah kepada anak perempuannya. Guruh menggangu pemikiran dan jiwa muda Hayati. Dia terpaksa mengajak encik Zainol pulang awal dari rumah rakannya yang mengadakan majlis kenduri khawin.

"Mi.. Mika tak buat apa-apa umi baba. Sumpah!" Mikhail mengangkat 5 jarinya lurus, bersumpah.

"Baba percayo Mika. Mika keluar dulu." encik Zainol mengajak Mikhail keluar dari bilik tersebut. Biarlah puan Suminah menguruskan Hayati. Itu adalah lebih baik.

"Baba percayalah Mika. Mika cuma jengguk kak Yati.. dia terjerit jerit.." Mikhail cuba memberi penjelasan.

"Yo yo Baba takdo saleh ke Mika. Cumo Baba raso dok buleh sudah biare mung due ore duk serumah. Bahayo, nanti jadi fitneh. Keh jadi ye buke buke pulok." encik Zainol berkias.

"Baba nak Mika balik Selangor ke? Mika nak duduk sini lagi, Mika dah ada Hafey dengan Amir, Mika.." Mikhail seolah olah merengek lagak anak kecil.

Ceh dah tingkatan 5 perangai macam budak-budak. Haduhh spoil ah rupa tak kena dengan sifat.

"Hahahaha" encik Zainol ketawa dengan telatah Mikhail.

Mikhail kerutkan kening eneh dengan sikap orang tua dihadapannya. Buruknya rupanya baba bila ketawa. Dengan gigi palsunya terjatuh pastu dipasangkan semula. Menjengkelkan sungguh.

suami MUDA (In Starting)Where stories live. Discover now