BAB 32

25.4K 1.1K 23
                                    

"ARE you feeling better?"

Riyadh mengangguk kecil.Sudah hampir sepuluh minit Ilya berada dalam bilik itu,namun hanya lima saat dia memandang gadis itu.Masa yang selebihnya hanya difokuskan dengan telefok bimbit di tangan.

"Em.. I rasa nak tahulah pasal injured you ni.Macam mana you boleh ditembak? Dua das pulak tu.Bukan main-main tau tembak-tembak ni", kata Ilya,masih lembut suaranya walaupun dia sedar yang lelaki melayannya nak tak nak saja.Tapi tak apalah! Raihana ada cakap yang Riyadh ni memang jenis macam ni.

" Entahlah.Ada orang tembak kut", jawab Riyadh selamba.

"Ada orang tembak you and you boleh tenang macam ni? Like seriously?" Ilya menyoal tidak percaya.Gila betul! Dahlah kena tembak lepastu Riyadh boleh je menghadap telefon sambil goyang-goyang kaki? Kalau dialah,dah lama dia buat report polis ke apa.

"Kenapa pun? Macam tak biasa kena tembak", Riyadh memandang sekilas pada gadis itu.Dia tahu Doktor Ilya ni lah perempuan yang pernah Rihana nak kenalkan mereka berdua dulu.Nasib baiklah dia tak setuju tau dulu,kalau tidak tak pasal-pasal kena layan perempuan ni.Tengok gaya macam merimaskan je.

" Haih? Gaya you cakap ni macam dah selalu sangat je kena tembak?" soal Ilya pelik.

"Hm.. awak dah habis periksa saya ke belum? Ada apa-apa lagi nak tengok?" soal Riyadh.Dia dah mula bosan main game dalam telefon ni semata nak elak berbual dengan Ilya.Tapi perempuan ni tak putus asa nampaknya.

"Dah lama dah habis", selamba Ilya menjawab sambil memeluk tubuh memandang Riyadh.Tak dinafikan,memang kacak!

" Then?"

"What?"

"Tak ada pesakit lain ke nak periksa? Memang tugas awak nak periksa saya 24 jam ke?" sindir Riyadh dengan muka bosan.

Ilya yang ditegur begitu terus mencebik bibir.Tak sangka dia dihalau dengan cara halus! Cis!

"Okeylaa.. I keluar dulu,kalau ada apa-apa panggil je I.Malam nanti I check you lagi okey?" kata Ilya dengan senyuman manis.Belum sempat dia memulas tombol pintu,Riyadh menahan.

"Boleh tolong panggilkan Doktor Aurell?"

Dahi licin Ilya berkerut."Buat apa?"

"None of your business",

Ilya menjuih bibir lalu terus keluar dari bilil.Tak suka betul dilayan macam ni oleh Riyadh! Apa kurangnya aku ampai sikit pun dia tak pandang? Grrr!

Oh ya! Dan kenapa dia nak jumpa Aurell sedangkan perempuan tu tak ada kena mengena langsung dengan dia? Hm.. mesti ada apa-apa ni!

Dalam dua puluh minit menunggu,
pintu biliknya diketuk dari luar.
Wajah Riyadh terus berpaling ke arah daun pintu tersebut dan menanti wajah yang akan terpacul dalam bilik itu.

"Awak panggil saya ke?" soal Aurell sebaik saja melangkah masuk ke dalam bilik suaminya.Dia tengok keadaan Riyadh bertambah baik dari semalam.

"Yup.."

"Ohh.. kenapa panggil?"

"Saja.." Riyadh menjawab selamba sambil memicit punat pada alat kawalan jauh.Aurell sedikit ternganga.Kau saja? Aduh! Aku bukan main risau lagi kut-kut sakit ke apa.

"Duduklah.. kenapa berdiri?" Riyadh memberi arahan setelah melihat isterinya hanya tegak berdiri di tepi katil.

"Tak ada pesakit ke?"

Love In Silent ✔Where stories live. Discover now