Ex-boyfriend - Kim Taehyung

2.7K 115 10
                                    

"Saya hanya masa lalu seorang lelaki Kim taehyung dan semuanya tak akan kembali seperti dulu taehyung"

"Jika kita ditakdir untuk bersama ia tidak pernah menghalang kita (Y/N)"

.
.
.

●●●●●●●●

Cuaca hari ini sangat indah, sama seperti mood aku hari ini. Haha aku sekarang dah tamat ijazah sarjana dalam pakar bedah sangat memberi impak luar biasa disebabkan cita-cita aku sudah tercapai.

Oleh itu, aku hanya menunggu masuk kerja seminggu akan datang disalah satu hospital kerajaan.

"Amboi ada orang hari ni mood happylah." Aku menayang senyuman bangga pada shaoyi.

"Mestilah orang tu happy sebab dah tamat pengajian dia bertahun-tahun, master katakan." Perlian dari Wowo menambahkan rasa menyampahku pada mereka berdua.

"Korang apa kurangnya sama-sama Ijazahkan, lebih cepat dari aku." Balasku sambil mencebik. Shao yi dan Wowo ketawa kecil.

"Kau dan shao yi jadi doktor pakar bedah dan aku bakal jurutera kimia." Usik Wowo membuat Shao Yi ketawa kecil sambil buat lambang peace.

"(Y/N) hospital mana kau berkhidmat." Tanya shaoyi sambil tersenyum kecil padaku.

"Seoul national University hospital."

"Yeah kita geng." Jerit Shaoyi dalam nada ceria. Tangan aku dibawa lalu digenggam erat.

"Untung ah sama tempat kerja." Ujar Wowo sambil muncungkan bibir.

"Dah lama kita tak lepak sama-samakan, rindu weh." Luah shaoyi perlahan. Aku dan Wowo mengangguk mengiyakan kata-kata Shaoyi. Iya aku juga rindu zaman sekolah, jika boleh aku mahu kembali zaman remaja yang agak gila-gila.

"Yelah, aku rindu zaman sekolah, zaman Universiti lepas ni kita jarang jumpalah nampaknya." Kata Shao yi perlahan jelas ada nada sedih disitu. Aku mengangguk kepalaku.

Ada benar juga, aku berkawan dengan dua orang manusia ni sejak tingkatan satu lagi. Kami sama-sama masuk Universiti walaupun berlainan falkuliti. Sahabat sejati katakan.

Bertuah dan berasa untung pada diri ini mempunyai sahabat sebaik Wowo dan Shao yi. Susah senang kami bersama sampai semuanya sudah mempunyai kerjaya dan berjaya dalam hidup yang serba moden ini.

"(Y/N) alang-alang cerita fasal zaman sekolahkan kau tak terfikir ke tentang dia." Mataku yang sibuk baca news didalam telefon pintarku terhenti apabila mendengar pertanyaan Wowo. Mukaku berkerut hairan. Fasal siapa yang dimaksudkan Wowo.

"Siapa?."

"Your ex-Boyfriend, kim taehyung." Shao yi berkata buatkan aku tergamam untuk seketika. Ahh dia. Sudah terlalu lama nama lelaki itu tidakku dengar. Aku juga harap dia juga berjaya sama sepertiku ini.

Hendak dikata aku rindu pada dirinya hmm kosong.

"Ouh dia, kenapa dengan dia." Soalku balik kepada mereka. Wowo mengaru kepalanya sebelum anak mata aku beralih pada shaoyi sejak tadi tersenyum kecil.

"Bukan dia sekarang ni dah jadi pensyarah muda tapi baru-baru dia bakal take over syarikat bapa dia, bukan main lagi hensem dia." Ujar wowo nada teruja. Okay berita baru aku dengar dari bibir wowo. Kim taehyung sekarang dah jadi seorang pemimpim syarikat keluarga miliknya. Baguslah.

Fakta baharu bahawa bekas kekasih aku dahulu seorang anak orang kaya dan sangat bergaya.

Aku senyum segaris cuba bandingkan dirinya dan aku, bagai Langit dan bumi.

IMAGINE [BTS,EXO] ✅Where stories live. Discover now