acht

7.7K 358 36
                                    

miyoung.

"Aku nak order piza je lah." aku mengeluh sambil mengusap perutku yang asyik berbunyi dari tadi. Aku pun menuju ke tempat dimana telefon rumahku diletakkan.

Aku mendail nombor kedai piza lalu memesan apa yang aku nak. Selepas habis memesan, aku menuju ke arah ruang tamu semula lalu menukar ke channel lain.

Bosan.

Ding Dong~

Cepatnya piza sampai?

Baguslah macam tu.

Aku tersenyum sambil berlari ke arah pintu utama.

Aku menekan butang yang terletak di tepi pintu dan pintu pun terbuka.

Aku tersenyum ke arah orang itu.

Strrrr...

Orang itu menyembur sesuatu ke arahku dan semuanya mula berubah gelap gelita.

..........

sooyoung.

Aku tersenyum manis ke arah Taehyung yang sedang menggenggam tanganku erat. "Oppa, bila kita nak kahwin?"

Taehyung yang dari tadi tersenyum terus terdiam. Senyumannya hilang serta-merta. Pandangnya diahlikan ke arah lain. Tanganku yang digenggam erat tadi juga dilepaskan.

Aku tersenyum sinis. "Kalau nak kahwin perempuan lain tu bagitau lah dulu, baru senang kerja aku."

Matanya diahlikan untuk memandangku. Dia memandangku tidak percaya. Aku hanya ketawa sinis. "Ingat chagi tak tau ke, yang oppa dah nak kahwin?"

"Ma-macam chagi tau?" soalnya masih terkejut. Aku berdecit. Aku menundukkan kepalaku, memandang rumput. Tidak lama kemudian, air mata jatuh ke pipi. "Kita dah lama jadi pasangan kekasih, tapi sampai sekarang oppa tak lamar chagi untuk jadikan chagi sebagai isteri oppa yang sah. Perempuan baru tu, senang-senang je oppa ajak kahwin kan? Chagi yakin, oppa langsung tak kenal dia kan?" semakin lama suaraku kedengaran seperti sedang menengkingnya. Aku menarik nafas dalam lalu aku hembus berat.

Ibu jari Taehyung mengelap air mataku lalu dicium bibirku. "Shh... Mianhae. Oppa tak nak sakitkan hati chagi."

"Ini lah namanya sakit kan hati chagi! Oppa kahwin perempuan lain tapi bukan chagi!" jeritku marah. Air mataku mengalir semakin lancar ke pipi dan akhirnya ke rumput kami berdiri.

"Jeongmal mianhae chagi. Oppa pun sayangkan keluarga oppa. Oppa tak nak sakitkan hati kedua orang tua oppa. Jadi oppa terpaksa setuju." kata Taehyung membuatkan hatiku semakin berkecai dan berkecai.

"Chagi dah tiada sesiapa di dunia ni. Chagi tiada kawan. Chagi tiada omma dan appa. Chagi tiada sesiapa melainkan oppa." aku memandang Taehyung lalu aku memeluknya dengan erat.

"Oppa please jangan tinggalkan chagi." rayuku sambil menangis teresak-esak. Taehyung mengusap kepalaku lembut. "Nae... Oppa takkan tinggalkan chagi. Oppa akan sentiasa ada di sisi chagi."

Aku tersenyum sinis di dalam pelukannya. Aku akan pastikan perempuan tu lenyap dari pandangan semua aka meninggal.

..........

miyoung.

"Emm emm!" aku cuba untuk membuka selotape yang melekat di bibirku. Namun tanganku diikat agak ketat menyukarkan kerja aku untuk membuka benda melekit yang menghalangku untuk bercakap dengan jelas.

"Emmm!" aku menendang tempat pemandu itu agar dia menghentikan kereta. "Diamlah perempuan!" lelaki yang duduk di sebelahku menahanku dari berbuat demikian. Dia menggenggam kedua belah lenganku erat agar aku tidak dapat bergerak.

"Emmm!" aku meronta untuk dilepaskan. Aku takkan mengalah. "Kalau kau tak diam, aku rogol kau!" ugutannya membuatkan aku bergegar ketakutan. Serta merta aku mendiamkan diri.

"Tau pun diam, huh."

Tutt tuuttt...

Bunyi telefon seseorang berbunyi. Lelaki itu pun mengangkat panggilan tersebut. Lelaki itu terangguk-angguk seperti burung belatuk. "Nae cik. Ye ye. Ah ye. Sekejap lagi. Ah nae. Jangan risau, perempuan ni ada je kat sebelah saya. Ah nae. Baiklah." lelaki itu memandangku dengan pandangan sinis lalu dipukulnya tempat pemandu. "Weh Hyun, cepat sikit. Bos dah marah tu."

"Okay."

'Baek oppa...' air mata ku mula mengalir.

|t |b |c |

Ⓒ lelaki gila sex ↬ taehyung btsWhere stories live. Discover now