Suri 13

3.7K 171 9
                                    

Unconscious Love
(Ingatan kembali)


⚪⚪⚪

            '' KURANG AJAR! ''

Tubuh Suri di angkat dan di peluk erat. '' Ya Allah anak mak. '' mukanya berpaling kepada durjana yang baru di tendangnya. '' jantan tak guna! Apa kau buat dekat anak aku! Jantan sial! '' terpekik dia hilang pertimbangan. Sudah hilang hormatnya pada lelaki yang hampir merampas kesucian anaknya sendiri.

Dalam erat memeluk tubuh Suri, kepalanya tak semena terdongak ke atas. mengaduh kesakitan bila rambutnya di tarik kuat oleh si suami.

'' kau yang sial! Pergi mampus dengan semua tu. Kau penyebabnya kalau kau nak tahu betina, sebab kau tak nak puaskan nafsu aku terpaksa anak kau jadi korban. Semuanya salah kau! '' tengking durjana itu kuat di telinganya. Kepalanya di lepas kasar dengan satu tolakan ke depan.

Suriati mengetap bibir. Saat ini ingin saja dia menyiat-nyiat kulit lelaki durjana di hadapannya ini. Dia yang di harapkan sebagai pelindung sebaliknya menjadi pemusnah.

'' ke tepi bagi aku budak ni, ''

Suriati memeluk Suri seeratnya. '' kau jangan sentuh anak aku setan! ''

Bermula sesi rebut merebut Suri Arisaa antara Suriati dan suaminya. Sehingga tubuh Suriati di tarik kasar dan di lempar ke dinding terus terlepas Suri dari pelukannya.

Sakit usah di kata bila kepalanya terhantuk pada dinding. Darah pekat mengalir perlahan dari celahan rambut. Suriati menyentuh sedikit dengan jarinya. Perit.

'' Ya Allah.... '' dia memohon kekuatan pada nama maha berkuasa.

'' mak... '' kesakitan tadi dia lupakan, membakar di dada. Ya Allah kenapa aku di takdirkan bersama lelaki syaitan ini? Satu sesalan yang tiada gunanya saat ini terungkap di hatinya.

Melihat tubuh kecil Suri di tindih sekali lagi menyirap terus darahnya. Dengan sedikit kekuatan dia bangkit. Cuba di tarik tubuh lelaki setan ni. Tapi kudratnya bukan tandingan lelaki ini.

'' mak... '' rintihan Suri menghancurkan segenap jiwa raganya. Rebah dia ke lantai. Namun seketika dia kembali bangkit.

Tak. Aku tak akan biarkan kau musnahkan anak aku. Dongkol hati yang kian membara. Dia bangkit. Pandangan matanya menghala pada objek yang boleh menyelamatkan anaknya dari di ratah oleh nafsu syaitan. Itu pilihan terakhir.

Dia capai pasu bunga dari sejenis tanah liat yang keras. Pasu itu di angkat tinggi, nafas di tarik, mata kabur dengan perasaan marah dan dendam. Di pandangan hanya Suri Arissa. '' aku lebih rela dipenjara dari anak aku musnah di tangan kau. Aku lebih rela kau mati dari hidup anak aku hancur. ''

PANG!

Tiada kata, tiada suara, hanya kedengaran pasu pecah yang berterabur ke lantai dan titisan darah yang menitik jatuh setitik demi setitik.

Suriati jatuh terduduk. Biar dia musnahkan bahagianya demi kebahagian Suri Arissa. Pandanganya kaku pada jasad nyawa-nyawa ikan terbaring di lantai.

'' mak.. '' tangisan Suri Arissa menyedarkan dia. Diambil dan dipangku anak yang lemah itu. Ubunnya di cium. '' mak sayang Suri. ''



          '' HAQ dah jumpa ke? ''

Pertanyaan maknya menarik dirinya, bersinar mata memandang maknya. Seperti ada harapan.

Unconscious Love ; suri arissaWhere stories live. Discover now