Bab 12

4.3K 204 12
                                    

Pagi itu, aku menangis sekuat hati. Aku menangis di bawah air. Aku merasakan diri aku ni kotor. YaAllah, betul ke apa yang terjadi ni. Aku menangis. Aku berlalu ke cermin dan melihat mukaku yang jelas teruk lebam. Di pipi, dia sebelah mulut, dan aku sempat melihat beberapa kesan lebam di badanku. YaAllah. Kuatkan aku.

Aku keluar daripada bilik air dengan membawa baju kotor dan mencampaknya di bakul kotor. Aku sempat memandang Rayyan. Aku berlalu ke balkoni. Sempat aku melihat jam. Baru pukul 4:50. Aku termenung melihat bintang.

Rayyan's POV

Aku tidak tahu apa benda yang merasuk diriku malam tadi. Aku bangun dan melihat Zalikha tiada di sebelahku. Aku mencari rupanya dia di balkoni. Aku memakai baju dan berjalan ke arahnya.

"Awak, saya nak mintak maaf pasal malam tadi. I thought yang awak takde dara dah" ucapku. Kelihatan dia terkedu mendengar ayatnya.

"Kenapa kau cakap macam tu?" tanyanya kasar.

"Balqis cakap awak dah main dengan Iqram. Iqram pun mengaku yang dia main dengan awak dan pancut dalam rahim awak. Waktu tu saya ingatkan awak perempuan paling suci rupanya tidak. Baru la malam tadi saya dapat tahu awak masih suci" aku menangis. Dia terkejut mendengar pernyataannya.

Zalikha's POV

Aku berlalu keluar daripada bilik dan tidur di dalam bilik Aryan. Aku menangis memegang bajunya. YaAllah Aryan. Kakak need you sayang. Aku tersedar jam 8 pagi. YaAllah. Terlepas subuh pula. Aku melihat rumah sunyi. Kecuali Fareel dan Firal di bawah. Mungkin umi pergi pasar.

Aku segera mandi dan siap mengemas bajuku. Hampir semua baju aku bawa. Aku turun ke bawah dan menuju ke ruang tamu. Aku sempat membawa pasport. Nasib baik tadi ada lagi flight ke london kosong.

"Fareel, Firal, hantar aku g airport" aku memandang wajah mereka.

"Weh muka kau asal? Kau nak g mana ni weh" tanya Firal risau. Riak wajah Fareel kelihatan bengang.

"Si mamat takguna tu bantai rogol si Zalikha. Aku dengar malam tadi Zalikha mintak tolong bila aku nak ketuk bilik dia dengar si Rayyan mengamuk" jelas Fareel panjang lebar. Aku terkejut. Tak sangka Fareel tahu.

"Bab* punya Rayyan. Siap ah dia nanti" Firal sudah menggengam penumbuk. "takpayah la Firal, Fareel" ucapku lembut.

"sekarang ni hantar aku je. boleh tak?" aku memandang wajah mereka.

"boleh boleh jom." Fareel mengangkat begku dan membawa ke kereta. Firal pula sudah membuka pintu tempat duduk depan untukku.

Aku duduk sambil membelek iph7+ ku.

The Bestie's

Melina bbgurl 👭💞
Ikha, mana kau ni. Aku banyak benda nak story hm.

Adam💆
Haah la Ikha, tak datang ke.

Aku tak datang la hmz. sorry sayangku.

Melina bbgurl 👭💞
Tidak mengapa lah hmz.

Aku menutup handphoneku dan melelapkan mata. Tiba tiba sahaja Fareel kejut aku. Terkezut tahu dok. Mereka menemani aku sampai lah ke balai perlepasan.

"Jangan cakap dekat family aku yang aku lari pi London. Tolong rahsiakan aku punya hal ni, diam diam je. Nanti sampai sana aku send alamat dkt group ws. Mana tahu korang nak g London en hehe" aku sempat berpesan pada mereka berdua.

"Baek boosssss" jawab Firal.

Aku melambai tanganku pada Firal dan Fareel. Aku memasuki pesawat dan duduk di tepi tingkap.

Bye Malaysia. Hye London.

Bye Mama papa, Hye family baru 😌

Takde soalan hehe! Nah kasi upload satu, esok na upload lagi kalau sempat.

Abang Pengawas I ❤️ UWhere stories live. Discover now