Bab 6

4.3K 214 14
                                    

Zalikha's POV

Keluar sahaja dari belakang pentas mataku tertancap pada seorang jejaka, Rayyan. Macam mana dia ada dekat sini. Apabila mata kami bertembung, aku segera melarikan pandangan.

"Hai you guys, meet my sweet boyfriend, Tengku Rayyan Syafiq bin Tengku Ridhuan Syafil. Ops sorry, lovely boyfriend."

Kata-kata Deana mula bermain di fikiranku.

"Cepat ah semua pandang kau ni" bisik Melina.

"Maaf semua, bertarikhkan 17 April 2017, sebuah butik tudung rekaan saya sendiri telah dibuka di Bangi. Ya bagi semua yang belum tahu, saya baru sahaja berumur 16 tahun. Saya mula dalam bidang perniagaan waktu umur saya 14 tahun. Mungkin bagi sesetengah orang, saya ni terlalu muda bagi mengeluarkan tudung jenama sendiri, sesetengah orang juga akan kecam saya" pada akhir ayatku, aku tergelak, para tetamu juga tergelak.

"Apa yang saya lakukan sekarang, berdasarkan apa yang saya minat. Saya minat dalam bidang perniagaan meskipun saya baru berusia 16 tahun. Ada yang cuba jatuhkan business saya, tapi kita sebagai penjual kena sentiasa bersabar. Apa yang kita lakukan sekarang ni untuk diri kita, kita lakukan ini semua bukan untuk gembirakan hati 'haters' kita" aku menekan perkataan HATERS. Aku tahu ada dalam golongan tetamu ini anti pada aku.

"Jadi, saya selaku owner Zaliaisyah, bermula hari ini sehinggu 17 Mei, akan mengadakan promosi besar besaran. Cuma sebulan sahaja, jangan lupa beli banyak banyak" aku tersenyum. Aku segera ke bahagian potong ribbon, dan sekelip mata sahaja, butikku sudah rasmi dibuka.

Alhamdulillah terima kasih yaAllah.

9:20 pm

"wei zalikha, congrats for your opening butik" ucap Firal.

"thanks buddy, kau ape cer? Aku dengar dah nak bertunang, betul ke?" Keturunan kami, umur 17 tahun sudah mula berkahwin. Cuma tinggal abang Af dan kak Ariana je belum kahwin.

"Haah la weh. Aku pun takkenal siapa tunang aku. Pilihan keluarga en. Tah tah budak kampung. Euw" ada bunyi tidak puas hati di situ apabila Firal cerita tentang bakal tunangnya.

"Kau ni apa pulak, kampung ke bandar ke sama je. Manusia jugak. Tahulah kau tu anak Tengku, budak kaya, antara top 5 family paling terkaya, kot ye pun jangan ah riak. Kau hina bakal cousin aku tu aku sepak kau melayang nanti" ucapku panjang lebar. Family Tengku Firal antara top 5 family terkaya di seluruh Malaysia. Family tok daddy pulak top 20. Dikira macam family anak tok daddy ni semua top lah. Family aku pulak top 10. Takpelah rezeki masing masing.

Baru baru ni pulak aku dengar cerita family si Firal ni nak bukak satu cawangan restoran & hotel dekat London. Tengah dibina. Rezeki family dia.

9:50 pm

Jam sudah menunjukkan pukul 9:50 malam. Rata rata tetamu kebanyakkannya sudah pulang. Aku sedang menyusun tudung tudung di dalam butik mengikut designnya. Tiba tiba aku tidak sengaja langgar seorang lelaki ni habis semua tudung yang aku tengah pegang berterabur atas lain.

Lelaki tersebut menghulurkan tangannya tetapi aku menolak dengan baik. Aku bangun sendiri. Yelah bukan muhrim kan. Aku bukan jenis baik 100% pun. So HATERS boleh bla ah. Jangan mental lak.

"Sorry" ucap lelaki itu.

"Takpe" aku memandang lelaki itu ternyata lelaki tersebut yang aku terlanggar adalah.............

Iqram Irfan bin Mahmud Talib. Ex aku. Haih. Bala dah datang weh.

"Tak sangka Aisyah bukak butik sendiri. Congrats" ucapnya.

"Berusaha atas kaki sendiri, bukannya macam girlfriend awak tu, tahu kikis harta awak je. Eh ops hahah. Btw thankyou" aku segera kutip tudungku yang jatuh berterabur atas lantai.

Abang Pengawas I ❤️ UKde žijí příběhy. Začni objevovat