[ ♡ FINAL CHAPTER ♡ ]

5.5K 729 484
                                    


[ The Final Chapter ]

**************************

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

**************************

Dengan langkah lemah aku keluar dari wad tersebut, diiringi oleh Jimin yang sudah memeluk bahu aku. Otak sekarang terasa kosong dan tak tahu nak cerna macam mana. Ayat  yang ahjussi Jeon tambah tadi betul betul buat aku terkesan. Faham yang semua orang terlibat akan hidup dalam serba salah yang sama cuma nak buang rasa janggal tu memang makan masa.

Sejujurnya, aku cuba untuk terima Jungkook. Tapi ahjussi Jeon tak sudi terima aku, selama ni budak lelaki tu mesti berjuang seorang diri nak naikkan rasa yakin dia untuk dapatkan aku walaupun hakikatnya kitaorang ada kisah silam yang buruk.

Malah gelap.

"Yeo bersabar eoh?" Jimin memujuk, air mata yang mengali aku seka seraya mengangguk perlahan. Langkah kami serentak terhenti apabila tiba di hadapan perkarangan hospital, ada seorang lelaki yang berlari ke arah aku.

Dia, Jeon Jungkook.

Tubuh aku dimasukkan ke dalam dakapannya, aku tak pasti macam mana dia tahu aku dekat sini tapi aku rasa Jimin yang bagitahu. Sebab ahjussi Jeon sendiri tak kasi aku bagitahu anak dia yang seorang ni. Sebak menerkam diri, tak sanggup nak tahan air mata. Tapi aku tak boleh jadi cengeng sekarang.

"Yah. Mianhae. Jeongmal..." ujar Jungkook, suara dia menggeletar. Aku rasa dah banyak kali dia lontar perkataan maaf even sebelum aku dapat tahu benda ni. Tapi aku pernah kata aku cuma nak yang aku suka dari dia, bukan aku benci.

Tapi mengenangkan kata kata ahjussi Jeon, aku jadi malu. Hidup aku baik setelah ketiadaan appa sekarang berkat dari keluarga Jungkook sendiri. Orang yang aku sepatutnya benci, tapi aku sibuk nak dekat dengan anak dia. Aku faham, kalau ahjussi Jeon tak boleh terima aku.

Perlahan lahan aku menolak tubuh Jungkook, jelas riak wajah dia sudah merah padam menahan tangis. Mata pun berkaca sama seperti aku.

"Mianhae.. jebal... jangan tinggalkan aku." ibu jarinya menyeka pipi mulusku dengan lembut. Lemah, aku nak bagitahu dia yang aku pun perlukan dia. Aku pun tak nak tinggalkan dia. Tapi keadaan sekarang tak mengizinkan. Jadi terpaksa aku mengundur langkah terlebih dahulu. Dua ulas bibir aku ketap kuat, menahan perit yang menerpa diri.

"Yeowi." panggil seseorang di belakang, Choi Min Ho. Dia dah sampai, aku yang mesej dia untuk ambik aku. Sebab, dia je orang yang boleh hantar aku ke Busan waktu macam ni.

"Saya pergi dulu." aku menunduk separa tubuh sebelum melewati Jungkook yang sudah terpaku tidak mampu menahan. Pintu kereta yang sudah dibuka luas itu aku masuk ke dalam perutnya dengan langkah yang berat. Tanpa menoleh sekilas pun, kereta meluncur laju meninggalkan tempat tersebut.

Boyfriend + jjkWhere stories live. Discover now