Part 35

5.5K 161 0
                                    

Sy,Dila dan Karen hanya berdiri melihat Amy dan Abraham diangkat masuk ke dalam ambulans..dua pegawai polis yang menyamar jadi orang-orang Gavin mendekati kami
"Miss..Gavin Ho suda berjaya ditangkap.." bilang salah seorang dari pegawai polos yang menyamar itu.
"Seeloknya..miss ikut kami ke hospital untuk buat pemeriksaan..kemudian beri keterangan.." bilang pegawai yang lagi satu.kami bertiga angguk kepala..

Sampai di hospital,tanpa berlengah,kakitangan hospital itu membuat pemeriksaan terhadap kami..less than 1hour..kami suda berada di lobi hospital bersama pegawai polis tadi untuk memberi keterangan..masing-masing kami memberi keterangan..Dila dengan cerita dia diculik sewaktu pulang dari sekolah.Karen dengan cerita dia diculik sewaktu keluar dari membeli barang di kedai runcit..
"How about you miss...Aurora?" Tanya pegawai polis tu..sy diam sekejap..kalau sy bagitau hal sebenar..sy takut pihak polis akan buat siasat terhadap Bryan dan abang-abang angkat sy
"Sy anak yatim piatu..Abraham took me when I was 12..since that day sy jadi orang gaji di rumah tu.sy tidak tahu pun selama ni Abraham menjalankan aktiviti pelacuran atau menjual dadah..." jawab sy pendek..sy tau bagi keterangan palsu itu salah..kalau sy dipenjarakan..its fine by me..walaupun dari raut wajah kedua-dua pegawai polis tu nampak macam tidak percaya dengan cerita sy..they didn't say much about it...after makes a few phone calls..diorang minta diri untuk pulang ke balai..sempat sy pinjam HP diorang untuk telefon uncle Thomas..

Mau 1jam kami menunggu di lobi hospital baru la uncle Thomas dan auntie Melena muncul..Avery pun ada juga..with Mom and Dad.Jeremy and Jensen..and..Bryan..

Satu persatu diorang peluk sy..berkali-kali sy bagitau diorang sy tiada apa-apa..but Mom got carried away..nangis-nangis Mom peluk sy..but my eyes..just look at Bryan..dia cuma berdiri di luar pintu masuk hospital..but he didn't look at me..

********************************************

2minggu selepas kejadian tu,Amy suda boleh keluar hospital..nasib baik tembakan yang mengenai dada Amy tidak terkena saraf penting..begitu juga tembakan di bahagian perut Abraham..but of course he lost a lot of blood..nasib baik pihak hospital ada simpanan darah sesuai dengan jenis darah Abraham..

Pihak polis ada juga ambil keterangan dari Amy..tapi seperti sy..Amy tidak bagitau cerita sebenar sepenuhnya..

pihak polis ada bagitau kami yang Abraham akan didakwa sebab terlibat dalam sindiket pelacuran..tapi hukuman dia mungkin tidak seteruk hukuman Gavin..

Amy,Dila dan Karen secara rasminya sekarang tinggal dengan sy..diorang banyak tolong sy di restoran..Mom and Dad selalu suda datang jenguk sy di rumah atau restoran.

Bryan..??lepas malam tu di hospital..sy tidak pernah jumpa dia lagi..Mom and Dad pun tiada cakap apa-apa sama sy..

Van hitam yang selalu berparking di seberang jalan rumah sy pun tidak kelihatan suda..

********************************************

My life continue as usual..pagi pigi jogging,singgah beli sarapan...lepas sarapan..hantar Avery pigi sekolah..terus pigi restoran..bertimbun kerja sy di restoran..but I know how to manage my work..lebih bagus begini..sibukkan diri dengan kerja..

"Auntie..." sy pigi dekat auntie Melena pagi tu...
"Ya Aurora..." auntie Melena sambung kemas meja..baru lepas sarapan pagi.
"Sy ingat lepas selesai kerja di restoran..sy mau pigi bercuti.." auntie Melena tengok sy..berkedut dahi dia.
"Kau mau bercuti di mana?"
"Mana-mana saja auntie..."
"Suka hati kau Ra..sejak kebelakangan ni pun banyak kejadian menimpa kau..bagus juga kau keluar jalan-jalan..kasi fresh otak kau tu.." sy peluk auntie Melena..
"Auntie sama uncle boleh ba kan jaga restoran.." sy letak dagu sy di bahu auntie Melena
"Boleh ba..ada juga Amy,Dila sama Karen kan.." auntie Melena senyum.sy angguk kepala..

********************************************

Sy plan mau bercuti di Sydney...mula-mula auntie Melena terkejut sebab jauh betul..tapi alang-alang mau kasi fresh otak..biar la jauh..jauh dari orang yang sy kenal..jauh dari fikiran sy terhadap Bryan..Dia yang buat salah sama sy..tapi sekarang dia yang mengelak dari sy..FINE!!!

Flight yang sy ambil kena sebelah malam..sempat lagi sy pigi restoran..baju-baju sy pun semua suda kemas..macam biasa..Avery duduk di hujung katil sy..menengok dengan sayu
"Berapa lama auntie pigi vacation?" -Avery
"Tidak pasti berapa lama..why is it baby?" Sy tengok Avery
"Auntie tidak pigi outstation ka ni?" Somehow I know Avery already know what it mean by 'outstation'
"No..baby..auntie pigi bercuti..auntie mau pigi tenangkan diri..." sy usap kepala Avery..she look sad
"Jangan lama-lama aarr..nanti sy rindu sama auntie.." bilang Avery..sy angguk kepala saja..sy peluk Avery and continued patting her head..biar la begini saja cara sy curahkan kasih sayang sy terhadap Avery..as long as I get to see her growing up infront of my eyes..thats all I want..its enough already..apa-apa pun sy kena consider perasaan uncle Thomas dan auntie Melena..sy sendiri yang serahkan Avery dalam jagaan diorang..tidak bagus juga kan kalau sy tiba-tiba mengaku sy mama kandung Avery..

********************************************

Sy check in di Marriott Hotel..tidak jauh dari Opera House yang jadi tarikkan pelancong..dari tingkap bilik sy..boleh nampak itu Habour Bridge..suka betul sy tengok lampu dari jambatan tu..terpacak berjam-jam depan tingkap menghadap jambatan tu pun tidak membosankan..

Disebabkan sy sampai di sana sebelah malam..not much I can do..lepas ambil dinner..sy hanya berjalan sekitar hotel tu..the place was awesome..with all the lights..the landscape..its truly mesmerizing..

Sy duduk di kerusi kayu yang disediakan di tepi kolam tu sambil pegang HP...HP yang Bryan kasi beli untuk sy..sy buka gallery dan tengok balik gambar-gambar yang sy ambil dengan Bryan.lama sy tengok gambar Bryan

"He's your boyfriend?"

Bersambung...

Jan Dara #Her Untold StoryWhere stories live. Discover now