33 - Ahjumma Han-u Fav Yoongi🌸

1.1K 152 110
                                    

Hari Sabtu, hari cuti bagi semua warga negara Korea ini. Dan disini kita dapat lihat tiga orang sedang terbaring diatas tilam masing-masing pada waktu pagi yang berkat ini.

Kringg~~


Mata pemuda berambut putih itu terbuka. Dia bangun dari pembaringannya lalu menolak lelaki berambut coklat yang tidur berhimpit dengannya kearah dinding. Di ambil jam itu lalu menutupnya. Dia mengeliat. "Uwahh~ ermm... Kena pergi sapu laman" ujarnya lalu bangun pergi kearah bilik air.















Seorang gadis terbangun dengan drastik. Dia memandang sekeliling biliknya. Dia menghembus nafas seakan-akan lega. "Nasib mimpi. Kalau betul aku kahwin dengan Namjoon, mesti Nami dah bawa chainsaw nak bunuh aku. Urrghhh, seram~" Yeowoo bangun dari pembaringannya dan bergerak kearah dapur. Dahagalah katakan.












"Haih... Baju dia, aku yang kena sidai" Yeowoo merungut sambil menyidai baju Taehyung. Taehyung hanya tersengih sambil duduk di engawa* rumah. "Alah, sekali-sekala~"

*Engawa - Japanese porch



"Yah, tengah hari nanti jom makan kat 'Daemju Han-U Restaurant' nak? Mak aku baru bagi duit bulan ni. So nak belanja" ujar Yeowoo sambil matanya memandang baju-baju yang disidainya.

"AHJUMMA ILHWA?!"

"Hoih!" Terkejut Yeowoo dan Taehyung apabila mendengar suara jeritan Yoongi. Dah kenapa mamat ni? "Wae?" Soal Yeowoo menyampah pada Yoongi. "Anniyo, tapi masa kau tak tinggal dengan aku dulu, aku suka pergi situ. Ermm... Rindu pulak makcik tu dengan Fuka~" ujar Yoongi sambil mengemgam erat batang penyapu dan memandang langit membuatkan Yeowoo dan Taehyung yang blur itu memandang langit juga.

"Sapa Fuka?" Soal Taehyung. "Fuka ialah kucing berbaka Siam peliharaan puan Il-hwa" Yoongi menerangkan pada Taehyung siapakah Fuka itu dan menyebabkan Yeowoo rindu pada kucingnya yang dipanggil Masam. Kucingnya pula berbaka Russian Blue. Oh Masam, dah lama engkau tidak mencakar kulitku~ Yeowoo bermonolouge dalam dalam bahasa baku.

















"Semua dah siap? Jom!" Kata Yeowoo yang memakai seluar jeans panjang beserta kemeja besar dan loose. "Sudah..." Kata mereka berdua. Yeowoo memandang kearah Yoongi. Jarang sungguh untuk melihat lelaki itu memakai baju yang casual.

Mereka mengambil bas dan beberapa minit, akhirnya mereka sampai di satu kawasan yang penuh dengan kedai makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka mengambil bas dan beberapa minit, akhirnya mereka sampai di satu kawasan yang penuh dengan kedai makan.

"Uwahh! Ini yang best ni!" Yeowoo meloncat teruja. Oh, dia sekarang berada di syurga makanan. "Marilah! Kedai Ahjumma Ilhwa baru buka tu! Kita kena set bahagian bbq paling sedap!" Keterujaan Yeowoo terus hilang apabila Yoongi terus menarik tangannya dan Taehyung untuk masuk kedai.


"Annyeong~" sapa Yoongi dan membuatkan makcik yang sedang menjaga kaunter bersama anak perempuannya memandang kearah suara Yoongi. "Oh! Yoongi, lama betul tak jumpa. Kamu sihat?" Soal Ahjumma Ilhwa peramah kearah Yoongi. Mereka berdua sembang seketika sebelum Ahjumma Ilhwa memandang kearah Yeowoo dan Taehyung.

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now