05 - Soul Crystal🌸

1.5K 199 54
                                    

Selesai sahaja bergaduh dengan Yoongi, akhirnya Yeowoo kalah. Dia memang tak dapat buat budak tu bangun.

Usai mandi, dia mengelap rambut pendeknya dan bergerak kearah bahagian luar rumah lalu duduk di tepi itu. Dia melihat laman rumah Yoongi. Bersih, cantik. Ditambah pula waktu malam yang indah ini.

(Actually dah malam ini hanya sebuah gambaran rumah Hanok Yoongi)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Actually dah malam ini hanya sebuah gambaran rumah Hanok Yoongi)


"Cantikkan??" Yeowoo menoleh ke tepi dimana Yoongi duduk di sebelahnya. Yeowoo memandang depan semula dan tersenyum. "Ya.."

"Yeowoo?"

"Hmm?" Yeowoo menoleh kearah Yoongi dengan senyuman tadi.

Cup!

Mata Yeowoo terbeliak. "Apa dah berlaku?!" Ujar hatinya. Dia cuba menolaknya namun Yoongi memperdalam lagi ciumannya pada Yeowoo.

Glup!

Beberapa saat selepas itu Yoongi telah melepaskan ciuman itu dan melihat Yeowoo. Yeowoo masih dengan gaya terkejutnya tadi tetapi tangannya memegang tengkuknya. "Apa aku dah telan?" Hairannya.

"Yo... Yoongi.. Apa yang-"

"Soul Crystal"

Yeowoo melihat muka Yoongi yang kelihatan tenang. "Mwo?" Soal Yeowoo lagi. "Soul Crystal ada salah satu benda penting yang ada dalam badan aku. Tapi sekarang aku dah bagi kat kau.." Dia tersenyum kearah Yeowoo. Tangan Yoongi meliar keatas dada Yeowoo sambil dengan senyumnya, ekor dan telinga rubahnya bergerak-gerak menyebabkan muka Yeowoo membahang.

"Yaahhh!!! Pervert!!"

PANG!

"Aduh!"






Yeowoo. Dia golek sana, dia golek sini dan menyebabkan dia rasa begitu tak selesa. Asyik memikir hal tadi dan muka miang Yoongi tambah pula 'BGM "hehehe.."' yang tiba-tiba lekat di dalam kepalanya. Aduh, hanya tuhan saja tahu betapa seramnya masa itu.

Dia baring menghadap siling. Tangan kanannya menyentuh bahagian kiri atas dadanya. Rasa ada sesuatu yang lain daripada lain.

Rasa tenang.




"Selamat pagi.." Yeowoo menggosok matanya sambil berjalan ke dapur. Kelihatan Yoongi sedang bersarapan Nasi Goreng Kimchi tidak mengendahkan Yeowoo yang bersapa. Yoongi apabila di rumah dia akan memakai hanbok. Jadi Yeowoo terjebak lalu memakai Hanbok pemberian Yoongi. Back to the situation.

"Yoongi nak sikit!" Kata Yeowoo. Matanya kelihat galak melihat makanan. Lapar sangat dah ni. Yoongi melihat Yeowoo tanpa memberi sebarang reaksi menyebabkan Yeowoo berasa dirinya itu seperti batang buluh.

(*sounds like:  wheezzzz)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(*sounds like:  wheezzzz)


"Eerkk.." Yeowoo mengurut belakang lehernya. "Dia mesti marah pasal semalam" Akhirnya dia mengambil keputusan untuk tidak bersapa dan duduk makan nasi.

"Soul Crystal adalah sebahgian daripada tenaga aku.. " Yoongi mula berbicara dan Yeowoo yang sedang khusyuk menelan nasi telah mendongak melihat Yoongi dan menjadi pendengar sekarang ini.

"Selain itu, Soul Crystal juga adalah ubat apabila aku sakit, dikurung dan tenaga aku dan ia akan menyerap Soul Crystal untuk sihat.." kata Yoongi.

"Habis, kenapa kau bagi kata aku??"

"Aku nak tengok macam mana kau jaga jiwa aku.."

Yeowoo mengangguk faham. Dia menelan nasinya. "Kiranya Soul Crystal ni sebahagian daripada badan kau??" "Ya"

Tiba-tiba dia teringat kata-kata Yoongi sebentar tadi. "Kejap, kau kata “Dikurung”kan tadi?? Maksud kau dikurung dalam kuil?" Yoongi menoleh melihat Yeowoo sebelum mengangguk kecil. Terpancar senyuman creppy yang di buat oleh Yeowoo.

Muka Yoongi terus berubah biru apabila melihat kelaluan Yeowoo sebegitu. "Jangan cakap kau nak sumbat aku dalam kuil.." kata Yoongi yang betul-betul merasakan Yeowoo akan melakukan perkara tersebut.

"Alamak~! Tengok jam sekarang pukul berapa. Ahaha, aku pergi sekolah dulu~" Yeowoo terus menukar topik dan bergerak mandi, pakai baju dan pergi kesekolah. Bekal yang dibuat Yoongi diambil dan blah ke sekolah.

"Berani dia tukar topik. Dia memang sengaja.." kata Yoongi geram dan menangis palsu.







Yeowoo memasuki kelasnya dan mengelap peluh di dahi. Bekal makanannya di letakkan di atas meja. "Weyy.." orang yang berada di depannya memanggil sambil menoleh ke belakang.

"Kenapa?" Fahmi tersenyum. "Takdalah, cuma nak pinjam buku fizik kau, aku tak siap sikit.." kata Fahim merayu pada Yeowoo.

Muka Yeowoo menjadi biru. "Habislah.." kata hatinya. "Arrragghh!! Macam mana ni aku tak buat apa pun dengan kerja sekolah semalam!!!!" jeritan Yeowoo menyebabkan semua orang menoleh melihat dirinya.

Matanya mencerlung melihat Fahmi. "Eh?"

"Fahmi! Pinjam buku kau kejap!" kata Yeowoo dan terus merampas buku di pegangan Fahmi. Inilah jenis orang yang takda adab.

"WOI! SABARLAH AKU TAK SIAP LAGI!"

"TAK KIRA! TAK KIRA!"

Shing~

"Fahmi! Pinjam buku kau kejap!"

Yoongi menutup matanya dan menggeleng perlahan. Dia hanya mampu tergelak mendengarnya.

TBC~~





Yoongi gif~ Yoongi nampak comel~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yoongi gif~ Yoongi nampak comel~

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now