Bab 7

61 10 0
                                    

OUR LOVE STORY

Itulah nama bagi tema perkahwinan pasangan sejoli. Unik, cantik, indah mempersonakan, bukan?

Lampu spotlight berada di tempatnya. Chandelier diamond berwarna biru langit besar berada di tengah dewan. Kerusi bagi para hadirin dihiasi dengan bunga mawar merah berdarah yang masih segar.

Berita tentang perkahwinan antara Taehyung dan Ayumi sudah tersebar seluruh Dunia Demon. Berita tu agak mengejutkan mereka bahawa bakal raja mereka akan berkahwin. Tapi, hanya keluarga di raja dan yang berkait rapat dengannya, di jemput hadir ke majlis perkahwinan Taehyung. Rakyat biasa akan di jemput bila hari pertabalan saja.

Hadirin mula mengambil tempat. Barisan paling hadapan hanya diduduki oleh kerabat di raja sahaja. Suasana mula riuh. Macam-macam perkata mahu di cerita.

"I can believe it! Bakal raja kita nak kahwin." Kata seorang gadis.

"Aku pun tak sangka. Raja yang kejam, tak berhati perut tu akan kahwin." Kata seorang lelaki duduk bersebelahan perempuan tadi.

"Korang rasa.. Si Taehyung kahwin sebab apa?" Kata seorang gadis duduk berhadapan mereka berdua.

"Of course lerr sebab pangkat." Kata seorang lelaki yang baru muncul. "Dan aku akan pastikan title King tak akan bertahan lama. Dan title King tu..." Lelaki yang baru muncul menggenggam tangannya. "Milik aku. Aku akan pastikan."

"Don't worry abang. Kita akan bantu abang untuk dapat title King." Mereka tergelak jahat.

"Ketibaan Tuanku Putera Kim Taehyung dan Lady Hanako Ayumi ke dewan! Di minta para hadirin berdiri untuk menyambut ketibaan pasangan pengantin." Pengacara majlis tersebut mengumumkan ketibaan pasangan pengantin.

Para hadirin pun berdiri serentak itu memandang ke belakang. Muzik klasik turut dimainkan bagi menyambut pasangan dua sejoli. Pasangan tersebut sungguh sempurna. Sama cantik sama padan. Bagaikan pinang di belah dua. Bagaikan cincin dengan permata. Sungguh sempurna!

Ramai hadirin memuji pasangan tersebut. Ada yang senyum. Ada yang menjeling sebab cemburu, dengki dan tidak suka pada bakal raja mereka.

Wajah pengantin kelihatan sungguh cantik lagi manis walaupun berlindung di sebalik layah pengantin. Walaupun perbezaan ketinggian dan nampak ketara, namun kelihat sama sesuai bagi pasangan sendiri. Match pair!

Namun mereka semua tidak tahu. Pengantin perempuan di paksa kahwin. Dan di peras ugut untuk kahwin dengan bakal raja, kalau tak... Nyawa Haerin jadi taruhan.

























"AKU tak sangka kau dapat cari seorang isteri di saat-saat akhir." Kata Raja Demon World dengan sinis., Choi Taewon.

Taehyung hanya tersenyum sinis. Dia malas nak bersuara. Kalau dia bersuara, dewan tu akan jadi tunggang langgang di sebabnya. Panas barannya bukan boleh di bawa bermain.

Ayumi memandang Taehyung sekilas. Wajahnya, di kekalkan senyuman. Senyuman paksa! Dah nama pun kahwin paksa, senyum pun kena paksa.

Raja Taewon memandang Taehyung dan Ayumi silih ganti. "Mari... Kita mulakan ritual."

Taehyung yang faham maksud si raja mula mengeluarkan cincin silver dari kotak. Perkara yang sama turut Ayumi lakukan.

Raja Taewon terbatuk kecil sebelum bersuara. "Adakah kamu Putera Kim Taehyung, menerima Lady Hanako Ayumi sebagai isteri kamu? Sebagai teman hidup kamu? Sebagai pendamping kamu? Sentiasa bersamanya ketika suka dan duka, bahagia dan derita, sihat dan sakit serta memikul tanggungjawab menjadi pemerintah Demon World? Bakal Raja Dunia Demon?" Raja Taewon memandang Taehyung.

Darkest World (K.T.H)Where stories live. Discover now