BAB 20 - The End

1.2K 58 9
                                    

3 Tahun Kemudian...

     "Uwek, uwek!" bising bilik tidur mereka dengan bunyi tangisan dari sang bayi.

     "Abang! Cepatlah, bancuh susu ke perah susu tu? Baby lapar ni. Ala, sayang. Shuuuu. Sabar ya. Papa tengah buat susu tu." ujar si ibu sambil cuba menenangkan si kecil yang menangis kelaparan.

     Dalam asyik menenangkan si adik, kakak pula terjaga dan menangis. Apa lagi? Bertambah kelam kabutlah si ibu menenangkan anak kembarnya daripada melalak di tengah malam buta itu.

     "Abang! Perah lagi satu botol. Akak terjaga. Eh, tak! Bancuh!" laung si ibu sampai tersasul percakapannya akibat kelam kabut menenangkan anak-anaknya daripada menangis.

     "Dah siap dah. Nah!" ujar si suami termengah-mengah sebelum menghulurkan dua botol susu kepada isterinya.

     "Abang tolong susukan akak. Saya susukan adik." arah si isteri sebelum membawa si adik kepangkuannya sebelum menghalakan puting botol susu ke arah mulut anaknya. Begitu juga si suami.

     Selang beberapa minit, kedengaran dengkuran halus daripada si kembar. Alhamdulillah. Susu yang di bancuh sudah selamat diminum. Kemudian, si anak diletakkan kembali di dalam baby cort.

     "Selamat malam anak-anak, papa. Tidur nyenyak ya. Sayang Puteri Symaira dan Puteri Symiera." ujar Rayyan sebelum menghadiahkan kucupan hangat di dahi kedua-dua anak-anaknya. Kemudian, Rayyan mengambil langkah mendekati isterinya, Suraya.

     "Terima kasih, sayang. Sebab hadiahkan puteri-puteri yang comel untuk abang." ujar Rayyan sebelum menghadiah ciuman hangat di dahi dan dikedua-dua belah pipi isterinya sebelum disudahi dengan kucupan kejap di bibir isterinya.

     "Sama-sama abang. Su pun nak ucapkan terima kasih juga kat abang sebab sanggup tunggu Su selama 3 bulan." ujar Suraya lalu mengambil tangan suaminya dan kucup lembut.

     "Sama-sama sayang." balas Rayyan. Lagi sekali, dahi isterinya dikucup.

     Semoga cinta di antara mereka kekal abadi hingga ke jannah. Amiin.

R&S

     Di lain tempat, tidak tahu di mana. Berdirinya seorang gadis yang bajunya compang camping dan terdapat banyak kesan luka di badannya.

     Tiba-tiba gadis itu ketawa sebelum menangis tersedu-sedu. Kemudian, ketawa kembali sebelum berkata. "Aku akan kembali, Rayyan. Aku akan kembali!" jerit gadis itu menyebabkan burung-burung yang bertenggek di dahan pokok berhampirannya terbang akibat terkejut.

TAMAT

P/s: tamat sudah cerita RANTAI. huhu. Sedihlah pulak. 😢😢 Sebelum saya terlupa, saya nak minta maaf sebab dah lama tak update.. 🙏🙇 Mesti korang lupa jalan ceritakan? 😱 Tak apa, jangan risau. 😪 Di alu-alukan baca daripada awal. Hehe 😆 Jangan takut jangan segan ok.

Oh satu lagi, kepada kawan saya yang baca bab ni jangan kecam ok.. 😣

Kalau kecam aku tumbuk kau! 💪👊

RANTAI (Complete) Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum