𝚌𝚑𝚊𝚙 25 .

760 83 12
                                    

Jihyo menutup pintu wad yang menempatkan suaminya Baekhyun.Puan Song dan Daeul pulang kerumah manakala Jihyo menjaga Baekhyun.Jihyo duduk dibirai katil.Baekhyun dipandang.Sayu hatinya merasakan setiap kali melihat suaminya itu.Tidak pernah dia menjangka yang semua ini terjadi didalam hidupnya.Berdepan dengan situasi yang sangat sukar yang membuatkan dia harus menjadi seorang yang kuat.

Wajah kacak Baekhyun yang sering ditatapinya selama ini, kini sebahagian wajah Baekhyun ditutupi dengan alat penafasan.Tangan Baekhyun pula dicucuk dengan jarum.Lebih parah lagi apabila Jihyo mengingati yang badan Baekhyun ditembusi peluru.

Airmata yang mengalir dikesat."..Oppa..mianhe.."luah Jihyo dengan nada yang kedengaran serak.Terlalu banyak menangis.

"Disebabkan Hyo..Oppa jadi macam ni.Kalau Hyo tahu semua ni akan jadi.Kalau Hyo tahu Oppa akan jadi macam ni.Hyo sanggup pergi.Mianhe..Hyo terlalu sayangkan Oppa..Hyo tak sanggup hidup tanpa Oppa"Jihyo berjeda.Tangan Baekhyun dipegang.

Kepalanya perlahan lahan diletakkan diatas dada Baekhyun.Deyutan jantung dirasai Jihyo.Airmata yang mengalir dibiarkan.Esakan kecil kedengaran didalam wad yang menempatkan Baekhyun itu.

"Oppa..izinkan Hyo menjadi ego.Biarkanlah sesiapa nak cakap Hyo pentingkan diri sendiri.Asalkan Oppa setia bersama Hyo dan Daeul"sambung Jihyo.

Handphone yang berdering membuatkan Jihyo mengangkat kepalanya dari dada Baekhyun.Airmata dikesat.Handphone diatas meja tepi katil dicapai.Diletakkan ditelinga.

"Yeoboseyo.."jawab Jihyo.Selimut ditarik menutupi dada Baekhyun tidak ingin Baekhyun kesejukan.

"Hyo..ni unnie ni"balas pemanggil dihujung talian.

Jihyo memandang skrin handphone.Terkejut Jihyo tatkala nama Sica Unnie tertera di skrin handphone nya.Dia sememangnya terlalu merindui Unnie kesayangannya itu.Lebih² lagi didalam situasi sekarang.Jihyo sangat memerlukan Unnienya itu yang dahulu selalu memberi semangat kepadanya.

"Unnie..Hyo rindu unnie.."ujar Jihyo dengan nada yang sarat dengan kerinduan terhadap Unnienya itu.Airmata yang sudah kering kembali mengalir.Entah kenapa bagi Jihyo sekarang terlalu mudah airmatanya mengalir.

"Unnie pun rindukan Hyo.Hyo macam mana??ermm..Hyo ok kan??Baekhyun?"tanya Sica.Dia terlalu risau dengan apa yang berlaku.Kalau boleh sekarang dia ingin kembali ke Korea.Tetapi kewajibannya ditempat orang masih belum selesai.

"Hyo ok je Unnie.Tapi Baekhyun belum sedar.Ni semua salah Hyo unnie"Jawab Jihyo.Sangat menyakitkan bagi Jihyo tatkala harus menyebut perkataan yang Baekhyun belum sedar.Sangat sayu hatinya.

"Hyo..janganlah cakap macam ni.Apa yang berlaku bukan salah Hyo.Hyo sendiri taknak dan langsung tak sangka semua ni berlaku.Hyo kena kuat.Kena bersemangat.Bagi kekuatan kat Baekhyun.Kat Daeul.Hyo tak boleh tunjuk kesedihan Hyo kat depan dia.."Sica berjeda.

"Daeul masih kecil.Dia tidak mengerti apa².Jangan bagi dia memikirkan perkara yang tak sepatutnya dia fikir pada usia dia yang masih kecil.Unnie faham Hyo sedih.Unnie sangat kenal anak Unnie.Kalau Hyo sedih sedaya upaya lah sembunyikan dari Daeul.Jangan buat dia sedih.Ok.Unnie akan sentiasa sokong Hyo.Apa² pun yang Hyo nak cakap kat Unnie, Unnie sedia jadi pendengar"sambung Sica memberi semangat serta nasihat kepada Jihyo.

.....................

KEESOKKANNYA

"Awak..nanti kita pergi hospital tau.Tengok Baekhyun.Lagipun saya nak jumpa Jihyo.Mesti dia sedih.Kita kena bagi semangat kat dia"ujar Nara.Tempat disebelah Chen diambil.Mereka sekarang duduk disebuah bangku yang terdapat di Sungai Han.

"Saya pun rasa macam tu juga.Tapi saya memang langsung tak sangka semua ni akan berlaku"balas Chen.Nara disebelah dipandang.

"Betul tu.Sampai macam tu sekali Hyeri nak rampas Baekhyun.Banyak sangat rintangan yang Jihyo dengan Baekhyun kena hadapi.Kalau saya memang susah nak cakap yang saya mampu tak nak hadapi semua tu.Jihyo sangat kuat"Nara meletakkan kepalanya dibahu Chen.Sayu tatkala dia mengingati apa yang berlaku kepada Jihyo.Banyak sangat rintangan.

......................

Jihyo keluar dari bilik air sambil membawa sebesen air dan sehelai tuala.Dia duduk dibirai katil.Badan Baekhyun yan terdedah dilap dengan tuala yang dibasahkan.Ingin menyegarkan Baekhyun.Rambut Baekhyun dibetulkan dan dibasahkan.

"Oppa..Hyo tunggu Oppa tau.Janganlah tidur lama sangat.Tak elok tau.Nanti tak handsome"ujar Jihyo sambil mengukir senyuman serta mengelap lengan Baekhyun.

Reaksi Jihyo berubah.Jari Baekhyun dipandang.Gerakkan Jari Baekhyun mengejutkan Jihyo.Wajah Baekhyun dipandang.Mata Baekhyun bergerak gerak dan dibukakan oleh Baekhyun perlahan lahan.

"Oppa.."sebut Jihyo tatkala Baekhyun membuka mata dan memandangnya.

"Kejap Hyo panggil Doctor"Jihyo ingin bangun tetapi terhenti tatkala tangannya dipegang oleh Baekhyun.

BERSAMBUNG..

[ C ] flower boy s3 : a rainbow of love • bbhWhere stories live. Discover now