𝚌𝚑𝚊𝚙 17 .

843 75 0
                                    

Baekhyun berlalu naik ketingkat atas meninggalkan Jihyo sendirian.Jihyo sudah tidak dapat menahan airmatanya dari mengalir.Airmatanya mengalir deras dipipi.Dibiarkan tanpa dihapuskan dengan jarinya.Kesedihannya kini yang harus dihapuskan.Tetapi bagaimana jika tanpa kepercayaan Baekhyun.Kini Baekhyun membencinya.

Jihyo buntu.Macam mana dia nak mengembalikan kepercayaan Baekhyun terhadapnya.Mungkinkah dia seharusnya pergi dari hidup Baekhyun seperti yang diarahkan oleh namja yang menahannya tempoh hari.Tapi dia tidak ingin berpisah dengan orang-!! yang dia sayang.

Jihyo naik ketingkat atas dan masuk kedalam bilik Daeul.Ketika itu Daeul sudah pun tidur.Jihyo duduk dibirai katil Daeul.Anaknya itu dipandang.Tidak sanggup rasanya untuk dia berpisah dengan satu-!! nya anak yang dimiliki.

Rambut Daeul dibelai penuh kasih.Pipi Daeul dikucup sayang.Selimut ditarik menutupi tubuh kecil Daeul agar anaknya itu tidak kesejukan.

......................

Jihyo menghidangkan sarapan diatas meja makan.Hari ini dia akan kerumah Ommanya kerana sudah lama dia tidak meluangkan masa dengan Omma kesayangannya itu.Ommanya juga pasti merindui Daeul.Satu-!! nya cucu yang dia miliki.

Jihyo juga bercadang untuk berjumpa dengan Nara.Sudah lama dia tidak menemui chingunya itu.Teringat semasa dia masih bersekolah.Dia dan Nara sentiasa bersama.Ada sahaja telatah mereka bersama.

Lamunan Jihyo terhenti apabila melihat Baekhyun turun dan menuju kemeja makan.Suaminya itu sudah siap berpakaian untuk ke pejabat.Sangat kacak.

Baekhyun duduk untuk bersarapan.Wajah Jihyo langsung tidak dipandang.Tegur pun tidak.Wajah Baekhyun langsung tiada senyuman.Jihyo menceduk nasi goreng kedalam pingan dihadapan Baekhyun.Selepas itu,air coffee dituang kedalam cawan.    

"Oppa.."Jihyo berjeda sejenak.

"Cakaplah"ujar Baekhyun tanpa memandang Jihyo.

"Ermm..nanti Hyo nak pergi rumah Omma.Dah lama Hyo tak luangkan masa dengan Omma.Omma mesti rindu Daeul.."percakapan Jihyo dipintas.

"Pergi jelah"pintas Baekhyun dan berdiri kerana sudah selesai sarapan.

"Lepas tu Hyo nak jumpa Nara.Dah lama Hyo tak jumpa Nara"tambah Jihyo.

"Pergi jelah.Wae nak kena bagitahu?"tanya Baekhyun.

"Oppa kan Suami Hyo.Hyo kenalah minta izin Oppa"jawab Jihyo.Sedaya upaya dia cuba bersabar dengan sikap suaminya itu.

"Minta izin.Tak perlu rasanya.Sebab sebelum ni tak ada pun minta izin"balas Baekhyun dan berlalu dari ruang makan itu.

Jihyo terdiam.Dia sedar yang Baekhyun bercakap tentang dia jumpa dengan namja itu.Rupa-!!nya suaminya itu masih marah.Tetapi itu semua salah faham.Apa yang patut dia buat??

........................

"Annyeonghaseyo"ucap Jihyo dan masuk kedalam rumah bersama dengan Daeul.

Puan Song kelihatan gembira dengan kedatangan Jihyo dan Daeul.Mereka berpelukan.Selepas itu Jihyo duduk disofa berhadapan dengan Puan Song.Daeul pula duduk disebelah Puan Song.Mereka berdua sangat rapat.

"Hyo.."tegur Puan Song.Dia pelik melihat wajah muram Jihyo.

"Ye Omma"jawab Jihyo.

"Hyo ok?"tanya Puan Song.Jihyo sekadar mengangguk.Sememangnya situasi dia sekarang tidak ok.

"Betul ni??Omma tengok Hyo macam ada masalah je"tanya Puan Song ingin pastikan.

"Masalah kecil je Omma"jawab Jihyo.

"Omma faham.Suami isteri ni pasti akan hadapi masalah.Omma harap Hyo dengan Baekhyun dapat selesaikan dengan baik.Perbincangan perlu ada"nasihat Puan Song.

Jihyo mengangguk faham.

...................

"Jihyo.Kau wae ni??kalau ada masalah ceritalah kat aku"ujar Nara kepada Jihyo dihadapannya.Mereka sekarang berada disebuah Cafe.

"Aku tak tahu adakah aku patut ceritakan"balas Jihyo.Dia buntu.

"Ceritalah.Aku kan chingu kau.Kita dah lama jadi chingu.Kongsilah masalah kau dengan aku"ujar Nara prihatin.

Jihyo mula menceritakan semuanya kepada Nara.Jelas riak terkejut terpamer diwajah Nara.Tentu dia tidak menyangka.

"Kau dah cuba jelaskan hal sebenar?"tanya Nara.

Jihyo mengangguk."Baekhyun Oppa dah tak percaya aku.Dia dah salah sangka yang aku dengan namja tu bercinta.Padahal aku langsung tak kenal namja tu"jawab Jihyo.

"Jihyo.Daripada apa yang kau cerita kat aku ni..aku rasa ada orang nak rosakkan hubungan suami isteri kau dengan Baekhyun Oppa"ujar Nara.

"Tapi wae?"tanya Jihyo tidak mengerti.

"Aku tak pasti.Tapi mungkin dia tak nak tengok korang bahagia.Mungkin juga dia mencintai Baekhyun dan sebaliknya"jawab Nara.

"Sebaliknya?"tanya Jihyo.

"Sebaliknya mungkin ada orang yang menyukai kau"jawab Nara.Sekadar membuat andaian kemungkinan yang berlaku.

Jihyo berfikir.Mungkin betul segala andaian Nara.Kemungkinan dalang disebalik andaian ini ada ciri-!! yang diberitahu Nara.Tetapi jauh disudut hati Jihyo,dia berharap semua ini tidak benar.Dia tidak mahu orang ketiga yang hadir semata mata untuk merosakkan rumah tangga dia dan Baekhyun.Dia sangat menyayangi suaminya itu.

BERSAMBUNG

[ C ] flower boy s3 : a rainbow of love • bbhWhere stories live. Discover now