twenty one.

951 85 9
                                    

Mingyu berada di perkarangan kantin, sedang menunggu Shinha. Dia ingin juga berborak lama dengan kawan lamanya, sudah lama tidak berjumpa pasti banyak cerita yang hendak digosip.

Tiba tiba namja yang bernama Kim Mingyu mengeluh, dia kembali ke Korea bukan saja saja, tapi dia mesti melaksanakan suatu misi yang diberi oleh orang tuanya.

Ya, untuk membunuh Shinha dan mengambil tanah yang Shinha dan keluarganya duduki.

Sebenarnya, orang tua Kim Mingyu begitu benci dengan keluarga Shinha, nak tahu kenapa? Entahlah, aku tak tahu macam mana nak explain nantilah korang tunggu chap chap seterusnya. Hehe.

Lamunannya terhenti apabila terlihat figura seorang gadis yang kelihatan kesusahan membawa buku buku. "Park Shinha!"

Aku menoleh sekilas. Mingyu berlari anak mendapatkanku.

"Kau nak pergi mana?" Tanyanya dengan tangan disilangkan lalu berpeluk tubuh.

"Jogging, kenapa nak ikut?" Tembakku malas mahu melayan. Sudah tahu, ditanya.

Mingyu ketawa kecil. Buku buku yang berada digenggamanku diambil.

"Budak kecik macam kau ni mana boleh bawa buku banyak banyak, dahlah pendek kang bawa benda berat tambah pendek." Perli Kim Mingyu. Aku memuncung. Eh, boleh pula dia perli aku, dahlah lama tidak muncul, macam ni pula perangai.

"Ya, aku tahu kau tinggi." Aku berkecil hati lalu memeluk tubuh, mentang mentanglah tinggi ada hati nak perli orang pula. Hmp!

"Heeeee~" Mingyu tersengih sampai tertutup matanya, eh mingyu buka balik mata kau tu!

Kami berdua bersama sama berjalan ke bilik guru untuk menghantar buku buku.

Selepas sahaja kami meletakkan buku diatas meja guru yang berkenaan,kami tidak keluar dari bilik guru dengan kosong.

Aku dan Mingyu diberi gula gula sorang satu atas kebaikan yang kami berdua lakukan.

Tiba tiba Mingyu ketawa kuat membuatkan aku terkejut.

"Eh baboon! Kau kenapa ketawa, terkejut aku siyel!"

"Lawaklah beb, dia bagi kita gula gula ingat kita ni budak kecik ke apa HAHAHAHAHA" Ketawa Mingyu berterusan dan bertambah teruk sehingga orang yang lalu lalang melihat mereka berdua dengan pelik. Aku hanya mampu menutup muka. Malu!

"Ehem" Kedengaran sebuah suara dari belakang kami menerpa telinga. Tawa Mingyu terus berhenti, sejuk belakang je rasa bila suara itu sampai ke telinga.

Dengan takut, aku dan Mingyu  menoleh.

Ternyata ianya guru yang menyuruh aku
menghantar buku buku itu diatas mejanya!

"Shit."

"Park Shinha! dan siapa budak baru ni?!"

"Kim Mingyu cikgu." Jawab Mingyu perlahan. Guru itu mengangguk faham.

"Masuk bilik penge--"

"LARI!" Mingyu 'menangkap' tanganku dan memaksa aku untuk berlari dari guru itu. Dasar budak nakal. Kedengaran guru itu memanggil manggil namaku namun sia sia, seekor manusia yang lahanat ini telah menarikku sehingga hilang dari pandangan mata masyarakat disekeliling bilik guru itu

"Babi betul kau ni! Aku pelajar harapan tho dalam sekolah ni, kau nak cemarkan nama mulia aku ke apa ni?" Bebelku setelah kami menyentuh lantai kantin. Dadaku yang sakit kerana berlari terlalu laju aku urut perlahan.

"Leklah, lagipun kau dah hantar buku tu kan?"

"Eh besok cikgu tu ada masuk tau tak?! Aku nak letak mana muka suci aku ni?!" Aku tampa sedar telah menengking Mingyu, mujur ramai orang di kantin jadi bisingnya ditempat itu tidak boleh dijangka. Terlalu bising.

"Kau ni rilek ah woi! Dia bunuh kau ke kalau dia nampak kau esok?!" Mingyu kembali menengking aku. Mungkin tidak puas hati dengan aku yang tiba tiba menengkingnya.

"Diam ah kau! Okay aku minta maaf" Aku mengalah lalu berjalan kembali ke kelas. Malas ah aku nak layan, dahlah penat, kalau layan mamat dark skin ni lagi penat.

"Okay! Nanti pulang kita jumpa! Byebye sayang kau pendek!" Mingyu melambai kearahku lalu beredar masul kedalam barisan. Heh, bukan nak pujuk aku, dia boleh pergi beli makanan? Ha nilah kawan.

Semenjak kecil, ketika kamj berdua bergaduh, selalunya aku yang mengalah dahulu kerana aku sudah masak dengan perangai Mingyu yang seperti nenek tua, tak mau mengalah apalagi meminta maaf. Sama seperti ibunya.

Pernah sekali tu, ketika aku dan Mingyu seronok bermain ditepi pantai, kami bergaduh dan dengan tidak sengaja aku tertolak Mingyu kedalam laut. Mujur masa tu ada seorang abe hensem auchh datang cepat untuk selamatkan Mingyu. Namun, ibu Mingyu memarahi aku habis habisan kerana kecuaian yang aku sendiri tidak sengaja melakukannya lalu menyuruh aku berlutut dihadapan Mingyu.

Sadis bukan?

Akan tetapi, itu bukan penghalang bagi jalinan persahabatan kami terus berjalan.

Beberapa tahun kemudian, keluarga Mingyu berpindah ke luar negera. Meninggalkan aku  tanpa berita.

Kini dia kembali.

●●●

TBC

Tuition [JK]Where stories live. Discover now