06 ☆ accident

294 16 0
                                    

Jungkook pov ^

aku berjalan jalan seorang diri di taman tidak jauh daripada rumah Omma dan Appa , aku berjalan sorang sorang untuk mencari ketenangan . bosan sangat duduk rumah , takkan nak hadap nekti 24 jam kat rumah , semalam dah date ngan nekti , lepas rindu . harini biarlah aku amik angin kejap .

aku pergi ke kedai yang berada di taman itu dan aiskrimku beli , hm lama tak makan aiskrim . aku makan aiskrim sambil berjalan melihat kanak kanak bermain ditaman permainan , tiba tiba aiskrimku jatuh dan taktahu kenapa tapi aku dapat rasakan hati aku tiba tiba berdegup laju , sakit , tak sedap hati . apa yang jadi ni ? dan tiba tiba nama Kim Shin Yeong melintas di Otak fikiran ku . aku tak sedap hati sangat , hati jadi tak tenteram . aku melihat sekeliling

aku tahan sakit didada . kenapa tiba tiba boleh jadi sakit ? dalam hati aku hanya berharap yang tidak ada benda buruk yang berlaku . aku dapat rasakan ada beberapa orang ditaman itu memerhatikanku , tangan kiriku memegang dadaku yang berdegup laju manakala tangan kananku memegang kepala ku yang laju berdenyut

" Shin Yeong "

dan akhirnya aku tewas , aku rebah ketanah dan tidak sedarkan diri

--

No One Pov ^

Tuan Kim , Puan Kim dan Kim Seul Mi berada di depan pintu kecemasan , Puan Kim sudah terduduk lemah di lantai , depan pintu kecemasan itu dan Tuan Kim turut serta disamping Puan Kim memeluk kemas tubuh isterinya itu manakala Kim Seul Mi , kehulur kehilir kekanan kekiri berpusing pusing , tidak boleh duduk diam menunggu saengnya yang sudah 8 jam didalam bilik itu . satu berita pun belum dapat .

Tangisan tiga beranak itu mencecah sunyi didepan pintu kecemasan itu . Memang berdebar jantung ahli keluarga ini kerana telah mendapat berita empat jam yang lalu bahawa Encik Min , driver kepada Seul Mi dan Shin Yeong telah meninggal dunia . Kes perkebumian dia telah driver Encik Kim selesaikan .

Tiga orang maid milik keluarga itu pergi kedepan pintu bilik kecemasan itu dan memujuk majikannya untuk makan . pelbagai makanan telah dibawa oleh mereka bertiga . tapi usaha mereka memujuk hanya sia sia . mereka hanya tinggalkan makanan di atas kerusi dan terus beredar dari situ .

Tuan Kim memujuk supaya Puan Kim dapat menjamah makanan itu biarpun semulut . Jemu Tuan Kim memujuk akhirnya Puan kim dan Kim Seul Mi makan , sesuap telah mendarat ke dalam perut dan tiba tiba

Kriukk ~

Mereka bertiga meluru serang orang yang membuka pintu itu .

" Ahli keluarga Kim Shin Yeo-- " tanya seorang lelaki yang berwatakan doktor

" Iya kami " jawab Tuan Kim dengan pantas sebelum doktor itu menghabiskan nama anaknya .

" I'm So Sorry , " kata kata seorang doktor itu belum sempat dihabiskan ,

Puan Kim hampir pengsan tetapi disambut oleh Tuan Kim .

" BIG NO , I don't mean that Kim Shin Yeong was died , She Stay Alive . Calm down okay ? " doktor itu menenangkan keadaan .

" Tell Us The Truth Doctor ! " Kim Seul Mi bersuara .

" Kim Shin Yeong masih hidup walaupun sudah nyawa nyawa ikan , I mean 50/50 . kedua tangannya patah , Berlaku gegaran di otaknya yang mungkin suku daripada memorinya hilang . dan mukanya sudah tidak berupa , rambutnya tiada dan anggota lain hanya luka dan kami telah bagi dermaan darah yang tersimpan dihospital ini untuk dia tadi , dia kekurangan darah . hampir 4 beg kami menggunakannya demi menyelamatkan nyawa Kim Shin Yeong , dan pasal bayaran , Tuan Kim boleh bayar dikaunter . Jangan risau pasal tangan yang patah tu akan sembuh , kami akan letakkan besi kalau Tuan Kim bersetuju . Gegaran pada otaknya pula akan pulih tetapi mengambil masa yang agak lama , dengan kejesama , jangan biarkan dia stress . Maaf saya kene pergi dulu . Kim Shin Yeong akan dipindahkan di wad , Tuan Kim sekeluarga boleh masuk tetapi jangan kacau pesakit yang masih tidak sedarkan diri "

dengar panjang lebarnya doctor itu bercakap lalu beransur pergi . kami bertiga terus mengejar Kim Shin Yeong yang ditolak untuk ke wad .

--

Jungkook pov ^

aku tersedar daripada pengsan , mataku dicelik perlahan . ku tahan mataku daripada sinaran yang memacar di hospital . aku toleh ketepi , Nekti sedang tidur disofa . aku mengeluh berat , yang adanya , Nekti . bukan omma ataupun appa , diorang busy dengan kerja lagi ke ? dia taktahu ke anak dia perlukan diaorang .

tekak ku rasa sakit , perit untuk bercakap , aku bangun dan ambil air disebelah ku dan kucapai cawan kaca yang agak jauh untuk dicapai itu ,

Pranggg

Nekti terus melantah dan berdiri tegak daripada tidur selepas mendengar cawan kaca itu pecah .

" Yah kookie , bila sedar ? " nekti dengan riak gembira memelukku .

" nak air " suaraku rock gila kot , sakit punya pasal .

" aaahh , nae " dengan secepat kilat nekti menghulurkan air itu kepada aku dan aku meneguknya smpai habis .

" nekti , ceritalah macam mana kookie boleh ada dekat sini ? " tanyaku ingin tahu

" Semalam , time kamu keluar , nekti risaukan kamu , jadi nekti call lah kamu tapi orang lain yang angkat lepastu orang tu cakap kat nekti yang dia On the way ke hospital . jungkook tak sedarkan diri tengah tengah jalan tau . nasib baik ada orang sudi hantar hospital . risau nekti "

" doktor cakap apa ? " aku pelik kenapa tiba tiba sakit macamtu . Yelah , aku jarang kalau nak demam .

" Dia cakap kookie stress , dan kookie demam panas je . ni kamu dah sedar , so esok kita boleh la balik " nekti menghadiahkan senyuman gembira kepadaku .

" Omma Appa tahu tak ? diorang ada datang tak ? " itu soalan yang sejak dari tadi inginku tanya ,

" Eh mestilah Tuan Jeon dan Puan Jeon tahu , Puan Jeon orang kedua dan Tuan Jeon orang ketiga yang tahu , diorang ada datang tapi diorang dah balik . diorang cakap kalau kookie sedar , nekti kene call diorang . jap nekti call "

sedang nekti pergi untuk mengambil telefon miliknya , pintu dikuak dan nampak enam sahabat baikku berlari kearahku . dan mulalah acara melepak , bercerita diorang .

" Nekti , nekti boleh lah balik dulu . biar kami semua yang rawat kook ni . nekti balik mandi dan rehat nae ? " kata namjoon kepada nekti

" aaahh , nae . nekti pergi call Tuan Jeon . Jeon Jungkook get well soon ~! Gomawo bts " nekti memberi bow ikhlas sebelum beredar .

aku dari tadi murung . aku taktahu kenapa tapi otakku asyik memikirkan shin yeong .


TBC 💞
sorry part ni srs kehilangan
edia ") .
redhalah kalau author makin buat
fanfic ni jadi bosan .
next part In Sha Allah tkbosan dh 😂.
Tabahkanlah hati untuk setia
baca author punya fanfic ❤
okay 3 hari lagi author nk habis
final exam , so wish me luck 💕

[C] Psychoyou? ♥ +jjkWhere stories live. Discover now