03 ☆ misunderstanding

457 18 0
                                    

Dua minggu berlalu , kenangan terakhir bercakap , melihat , menangis , dan acara memecahkan persahabatan antara Jeon Jungkook masih berserabut didalam kotak fikiran . Hari ini hari terakhir aku di Korea . kalau nak diikutkan hati taknak dah balik sini tapi appa cakap appa nak bertukar ke korea balik hm . badan milik heyra dan mijung aku peluk sekali gus . mereka setia menghantarku ke Airport , ini namanya sahabat ") . sungguh tidak ada rasa berat hati untuk aku meninggalkan korea . sungguh aku ingin mulakan hidup baru di london dan ingin membuang segala perasaan terhadap Jeon Jungkook .

didalam kapal terbang aku duduk bersebelahan dengan kakaku . aku meletakkan earphone ketelingaku dan aku bermain dengan telefonku . apabila sedang leka melayan perasaan . kelihatan screen mengeluarkan 19 noty yang ada chet di instagram . aku terus menekan apps instagram dan membaca chet tersebut .

Jeon Jungkook :

Shin , ego kalah dengan rindu ") .

aku rindukan kau .

aku dengar kau dah gerak london ,

hati ni sakit sangat tampa kau .

Dua minggu tanpa berita

Dua minggu tanpa kau

Dua minggu ibarat dua abad .

Rindu sangat sebenarnya .

hati aku demam weh . semua ubat dah
aku try tapi makin hari makin sakit .

because you're the best medicine I've
ever had . tampa kau hati aku boleh
mati .

aku tolak ego aku ketepi hanya untuk
perempuan yang aku cinta . dan aku
tolak ego aku ketepi untuk kau .

maafkan semua salah silap aku .

manalah tahu kau tinggal kat london tu , aku mati pun sure kau dah taksedar .

ataupun

kau sure dah tak akan ingatkan aku .

aku taknak orang lain .

selagi jodoh aku taksampai ,
selagi tu aku akan tunggu kau .

kalau aku mati dulu , maafkanlah

aku sayang kau . Kim Shin Yeong .

aku menitiskan air mata yang jernih kepipiku . perasaan aku ? mungkin aku terharu , mungkin aku menyesal , mungkin aku risaukan dia , semua perasaan dalam hati telah bergabung . secara tidak sedar , unnieku disebelah telah memerhatikan ku sejak dari tadi .

" paboyaa , tak guna la baru nak menyesal sekarang " kata kata itu keluar dari mulut seorang gadis berlezerr yang duduk ditepi aku .

" haritu , aku dengar member dia cakap yang jungkook nak mainkan perasaan aku je" balasku smbil menunduk .

" habistu kau percaya la ? " tnya unnieku dengan bersemangat

" macammana aku tak percaya , dia cakap tu dengan jungkook ! dia cakap 'bestkan dapat mainkan perasaan yeoja' , weh aku dengar dia cakap macamtu dengan jungkook . bodoh aku nak percaya kat namja macamtu . sakit sangat weh , sakit hati ni takada ubat ." aku melepaskan apa yang terpendam .

" habistu dia tahu tak yang kau dengar tu semua "

" dia tahu aku dengar "

" kau bagi ruang dia untuk explain tak ? "

" tak " jawabku sepatah

" kalau dia explain , belum tentu apa yang keluar dari mulut dia tu benda betul " sambungku lagi

" cakap kat aku , kanpa kau sensitive sangat ni ? "

" takada apa "

" kau takpayah nak tipu aku . cakap jelah , kau nak jadi gila eh ? pendam sorang sorang "

unnieku mula bersemangat , dia mengalihkan semua badannya menghadap aku . aku melepaskan keluhan yang agak besar . aku membuka kekunci iphone dan pergi ke whatsapp . tempat Archived aku tekan , scroll dan jumpa conversation aku bersama hyojin . unnieku terus merampas telefon itu dari tanganku . video yang dihantar oleh hyojin unnieku tekan dan melihat video itu dengan tekun + terkejut siaa . situasi video mengambarkan ramai orang diclub , dan satu susuk tubuh namja berjalan kearah satu susuk tubuh perempuan . yes , seperti yang korang fikir la . tht's namja is jungkook and tht's yeoja is hyojin . jungkook kelihatan agak mabuk dan hyojin memegang alkohol dan menghulurkan kepada jungkook lalu jungkook duduk ditepi hyojin dan video mula kabur dan tidak jelas . lalu unnieku terus menekan back discreen itu . hanya satu yang terkeluar daripada mulut unnieku .

" Edit "

" what ? kau still cakap bende tu edit ? kau buta ke ? kau janganla nak positive sangat . aku taknak la orang main tikam belakang pijak kepala aku . aku ada perasaan "

" kau tak tahu kebenaran dari mulut dia "

" buat apa nak tahu kebenaran dari mulut dia ? aku tahu dia akan menipu "

" aku tahu dia sayang kau dan dia takkan menipu orang yang dia sayang . kalau betul la itu dia , kau hanya jeles je masaalah sekarang ni sebab dia hanya pergi club dan minum alkohol je dengan hyojin dalam video tu . so kau overthinking bagai ni sebab jeles . "

" dahdahla weh , penat tahu tak nak berdebat dengan unnie . orang nak pindah london sbb nak lupakan dia . unnie ni main backup dia pehal la . jebal hajima . letih tau tak " aku melepaskan keluhan berat lagi sekali . unnieku menekan kekunci iphone milikku dan forward ke whatsapp dia .

" buat apa kau send kat kau ? " aku merampas iphoneku . dia tidak menjawab dan keadaan mula menjadi sunyi seperti sediakala .

TBC ♡
thanks fr read .
wish me luck for final exam ♡
ily .

[C] Psychoyou? ♥ +jjkOnde histórias criam vida. Descubra agora