Bab 2

18.4K 124 6
                                    

Khairyl Nadjmi

"Bapak arhh minahh ni makan apa sia sampai kentut gitu. Dalah busuk! Aduh boleh pengsan ni" niatku ingin terus menunggu gadis itu tetapi Shahril telah memanggilku kerana waktu kelas yang seterusnya sudah bermula. Takpe lain kali aku jumpa kau lagi eh.

"Weh mi! Kau buat apa kat situ tadi sia? Ngendap apa?" Sambil ketawa terkekeh kerana ingin mengenakan kawannya itu.

"Hahaha otak kau! Gila aku nak ngendap anak orang." Nadjmi hanya menggelengkan kepala melihat telatah kawannya. Haih apa la nasib dapat kawan yang suka nyakat ni

Setiba di dalam kelas aku dan shahril terus menempatkan diri di tempat duduk belakang. Memang tempat favorite kalau dalam kelas duduk belakang sekali sebab bosan bosan bole terus chaw. Hehe

Prof Amylia sudah pun masuk. Aku mendengar dengan teliti setiap bait yang dipesan oleh Prof. Yelah nanti akan ada satu projek yang harus aku buat. Aku menulis setiap pesanan prof di dalam nota. Ngeh aku rajin tau. Tak macam korang kihkih

Sedang dalam menulis nota. Bunyi pesanan mesej dari telefon bimbitku.
"Haih sape la pula mesej aku masa dalam kelas ni. Nasib baik volume tak kuat."

Aku melihat mesej tersebut. Selepas membaca aku locked kembali. Huh! Aku terus mendapatkan Shahril.
Mamat ni kat sebelah aku jer dari tadi en.

Aku menyengol lengannya.
"Weh!" Dalam nada berbisik

"Mende kau nak?" Kang mak tiri tu nmpk kita tengah bercakap mahu kena halau ni.

"Tolong aku. Cover aku keluar. Ada hal." Aku membuat muka comel dengan penuh berharap.

"Ngee kau takyah buat muka macam tu siaa. Geli aku."

Tiba-tiba tengah kami sesi pujuk memujuk tu ada pula suara mak tiri muncul. Aduh! "Ha! Kamu berdua ada apa apa masalah ke? Ha kamu Shahril kenapa?" Tanya Prof Amylia dengan pandangan yang tajam. Sah boleh berlakon jadi mak tiri prof ni.

"Err takde puan.. kawan saya ni haa sakit perut dari tadi. Kesian dia" Aku menepuk nepuk badan belakang Nadjmi.

Aku melihat muka Shahril dengan dahi berkerut. Haih mamat ni jangan la kantoi pulaa.

"Haaa cakaplah sakit perut ni. Dah pergi. Kang mencicit susah pula." Arah Prof Amylia.

Aku dan Shahril sudah tersenyum dalam sembunyi. Nadjmi terus bangun sambil memegang perutnya yang konon sakit tu dengan muka yang tak bermaya.

"Terima kasih Prof." Nadjmi terus keluar dari kelasnya. Sampai di luar terus tersenyum heee nasib baik selamat. Nadjmi terus mencari seseorang yang ingin bertemu dengannya.

Seorang wanita yang boleh dikatakan pernah menjadi suri hatinya pada tika dahulu.

Tengah jalan jalan. Lain yang dicari lain yang jumpa. Nadjmi ternampak Nadia Akira sedang duduk bersidai di sebuah pondok. Tunggu seseorang mungkin. Nadjmi memang sering tersenyum jikalau terlihat perempuan yang bernama Nadia Akira ni.

Aku berjalan ke arahnya. Hilang terus nak jumpa orang yang patut dia jumpa. Nadjmi tersenyum kecil.
Tanpa segan silu duduk di sebelah Nadia.

"Hai! Jumpa lagi kita. Tunggu sape? Tunggu saya ke? Saya lambat lagi habis kelas"

Nadia membuat muka blur. Memang blur habis. Tiba tiba je duduk sebelah orang lepas tu perasan orang tunggu dia pula. Nadia hanya membuat muka menyampah. Tak kuasa aku nak layan!

"Ehh awak tak ingat saya ke? Yang tadi tu kat depan tandas?" Aku membuat senyuman yang paling manis tapi perempuan ni macam takde perasaan.

Nadia hanya membuat tak tahu saja dengan pertanyaan jejaka yang entah sape sape ni. Orang tak kenal brr..

Nadjmi yang melihat tingkah laku Nadia yang tidak endah dengan kewujudannya terus bangun melangkah pergi. Nadia masih membeku seperti tiada apa yang berlaku.

Nadia Akira

Aku melihat jejaka yang menegurnya tadi sudah pun berlalu. Fuhhh selamat.. banyak tanya gila. Dalah first jumpa pastu bole eh tanya banyak soalan macam tu? Memang taklah aku nak jawab. Tapi dia kata dia jumpa aku masa kat tandas?

Nadia Akira teringat hal pagi tadi. Tetiba baru dia teringat.

"Lahh.. mamat pagi tadi tu lahhh haih macam mana la aku bole lupa. Tapi mana dia kenal aku ek? Nak kata aku ni ada peminat memang bersimpang jauh laa kan?"
Nadia membuat muka sambil mengangkat bahunya tanda malas mahu fikir.

Tetiba Nadia dikejutkan dengan suara perempuan. Perempuan yang berselubung serba hitam dengan kaca mata hitam. Lipstik ala ala nude gitu. Seriously??! Tak panas ke siaa.. dalah matahari tegak atas kepala aduhh

Aku memandang perempuan tersebut dari atas hingga ke bawah. Ni CSI datang kolej aku ke mcm mana ni? Dia merenungku di sebalik kaca mata hitamnya.

"Jangan dekat. Jangan rapat atau berhubung dengan Khairyl Hakimi. Ni amaran keras untuk kau." Perempuan misteri itu bersuara dan terus beredar tanpa pamit.

Aku terkebil kebil mendengar pernyataan atau lebih jelas amaran dari perempuan mistik itu. Siapa Khairyl Hakimi? Mamat tadi tu ke? Aku kenal pun tidak. Apatah lagi nak rapat, nak dekat, nak berhubung ehh memang tak lerr..

Pelbagai persoalan yang bermain di benak fikirannya. Haih kusut kusut. Tapi siapa perempuan tu? Kenapa dia bagi amaran macam tu? Aihhh lantok lerr. Pening kepala otak aku memikirkannya haihh.




Heyyy gaiss sorry lambat update hehe.. sbb perah otak apa aku nk smbung citer ni hee. Jangan lupa vote and comment. Mana yang salah tu bagitahu lahh okay? Btw update mmg lmbt sbb saya ni baru dalam nk buat semua ni. So harap bersabar tabahkan iman hahah apalah aku merepek aduhh😓😓 okay bubyee!

Hey Mrs.Grumpy!Where stories live. Discover now