14

585 43 3
                                    


∆ Title : Magical / [ Your own ideas ]


∆ Summary ;

Aku berjalan - jalan tepi pantai seorangan. Hari ini merupakan hari lahir aku yang ke- ____. Tetapi aku bukannya disambut malah dipermainkan dengan semua kawan aku. Ya aku tahu aku nerd. Tapi kenapa sampai macam ni?

Akibat aku terlalu kecewa, aku lari sampai lah ke pantai ni, kasut aku pun tak tahu campak ke mana-mana. Haih macam ni ke sepatutnya hari jadi aku disambut?

" Haih penatnya! Ugh ! "

Aku baring berdekatan pantai tersebut. Kakiku menghadap ke air pantai. Mataku dipejam erat kerana penat sangat berlari jauh.

Lepastu aku pun berguling-guling lah atas pasir pantai tu. Aku tak kira, aku nak berguling juga, geram. Guling punya guling aku terdengar suara datang dari arah pantai.

" siapa tu? "

Aku bangun dari pembaringanku dan terus berpaling kearah pantai. Aku mengaru kepala ku yang kusut. Apa ni? Tak kan lah benda ni yang tegur aku? Marker pen and mini whiteboard?

" haih "

Aku mengeluh. Bagus juga ada marker pen dengan mini whiteboard ni boleh lukis. Aku mengambil perkakas itu dan terus membuka penutup marker tersebut. And peliknya marker pen tu berbau strawberry?

Terguris senyuman dibibirku. Aku memulakan lukisan ku ke atas whiteboard tersebut dengan melukiskan bulatan terlebih dahulu dan....

" POOF! "

" hai nak masuk tak dalam ni? "

" o..omo kau siapa? "

" jangan risau semua masalah awak dalam ni semuanya akan selesai! Kajja! "

Arnab yang berwarna purple itu terus menarik ku ke dalam. Eh bukan aku tapi roh aku. Dan aku hilang secara tiba-tiba.

" POOF! "

" Ehhh!! "

" kenapa pengsan tiba-tiba ni? "

" yah? Ireona? "

" omoya macam mana ni? "

__________

" kau tak nak balik ke? Tak risau ke eomma dengan appa kau cari kau? "

" tak nak "

" aish! Degil! "

" arh! Appo! "

" apa yang buat kau tak nak balik ke rumah kau? Kenapa selepas pukul 12 pagi je mesti kau pengsan balik? "

" sebab aku ada dunia aku sendiri.. Nak tengok? "

" ....... What? "

" so.. Welcome to my new world "

" wow "

" nak masuk? Jom? "

" tak nak aku takut "

" alah jom lah "

" tak nak! "

" alah jom lah masuk kejap je lah best dalam ni! "

" arghhhhhh!!! "

Dan mereka berdua kembali pengsan.






∆ Description ;

Mengisahkan seorang yeoja yang selalu bernasib malang ingin menyambut hari lahirnya bersama kawannya. Tetapi akhirnya dia dipermainkan dan dibuli secukupnya.

Akibat terlalu sedih, dia terus berlari kearah pantai untuk menenangkan jiwanya. Tiba-tiba dia terdengar suara aneh menegurnya di pantai. Lagi tambah terkejut, dia terjumpa marker pen dan whiteboard yang serta kuning disitu.

Untuk menghilangkan rasa sedihnya dia mula melukis diatas whiteboard itu dengan lukisan bulatan. Tiba-tiba bulatan itu menjadi cahaya dan keluarnya seekor arnab yang menyapanya. Tanpa disedari rohnya telah ditarik masuk ke dalam meninggalkan badannya sahaja di dunia sebenar.

Sewaktu dengan itu, seorang namja juga sempat menyambut badan yeoja itu dari terus jatuh ke tanah. Akibat terlalu panik, dia membawa balik badan yeoja itu kerumahnya. Dan namja itu langsung tidak tahu apakah puncanya yeoja itu pengsan? Dan hanya dia nampak, yeoja itu masih memegang erat sebatang marker dan whiteboard walaupun dia pengsan?

Adakah nasib namja itu akan sama seperti yeoja itu jika dia turut sama masuk ke dalam 'dunia baharu' itu? Dan bagaimana pengakhiranya?




P/s ; genre ff ni boleh jadi fantasy and love. Kalau nak buat fantasy sahaja pun boleh. Ikut kreativiti~ hero/heroin ikutlah kepada sesiapa yang anda rasa berkenan dihati lol. Idea ini agak merepek saia tahu xD

Story IdeasWhere stories live. Discover now