12

2K 327 31
                                    

ada perubahan dalam chapter 9. mianhae sebab tak cakap awal-awal.

fast forwardddd-

=

sedar tak sedar dah sebulan berlalu dan hari ni hari pertama exam. aku mestilah berdebar tapi no worries sebab aku dah fully prepared. aku mengambil sekeping roti bakar dan mengunyah dengan gembira. omma mengucup pipiku, "good luck, sayang."

"gumawo omma."

"nanti cakap kat kawan kamu, hari, good luck juga."

"omma, hara lah nama dia."

"sorry sorry. ppali makan nanti lambat sampai sekolah," omma mengosokkan rambutku dan berjalan masuk ke dapur. aku mengeluh dan mengalas beg aku.
"bye omma," aku berjalan menuju pintu lalu keluar. cakap pasal hara, dia dah sebulan tak masuk kelas tapi tiap-tiap petang muncul je kat depan rumah aku lel.

selama sebulan ni juga aku tak merasai ditegur secara tiba-tiba semasa dalam perjalanan ke sekolah. haih. perasaan apakah ini? buang jauh-jauh nanti kau tak focus, yoongi. aku mengelengkan kepalaku dengan harapan perasaan tu terbang pergi dan aku berjaya!

bila nak sampai sekolah ni? penat bebel sorang.

-

aku berjalan melalui koridor yang menuju ke kelasku. sedang aku khusyuk menghafal formula, ada orang terlanggar aku dari depan.

"mianhae," ucapku.

dia membalas, "gumawoyo," lalu berjalan pergi.

aku mengerutkan keningku. ada ke patut cakap terima kasih bila terlanggar orang. aku buat tak tahu dan masuk ke dalam kelas.

begku disangkut di tepi meja dan nota-nota ringkas yang hara bagi dikeluarkan dan diselak-selak. ada lagi 2 jam sebelum kertas pertama bermula. ok jangan stress jangan stress. cHILL-

"yoongi hyung! pe benda hyung buat tu?" suara jungkook menghentikan gerakan menenangkan diri. dia, seokjin hyung, namjoon, hoseok, jimin dan taehyung datang dan memandang aku dengan muka berkerut sebab aku duduk bersila atas meja.

yeah. sejak jadi anak murid hara ni, aku pun dah jadi pelik, hm.

"aPA SUDAH JADI PADA MIN YOONGI SAYAAAAAA-" aku menampar pipi mulus jimin. dia ingat aku marakas agaknya sebab tak henti-henti goyangkan aku. nasib baik tak sampai muntah. seokjin hyung mengusap belakangku dan mengucapkan semua dongsaengnya dan dirinya sendiri, good luck for finals. kami sembang sikit dan mereka bergerak masuk ke kelas masing-masing sebab loceng dah bunyi.

dalam beberapa minit selepas itu, park seongsangnim masuk. dia menyuruh kami semua menyimpan nota-nota, buku-buku ke dalam beg tapi keluarkan bahan menulis dan letakkan beg ke belakang kelas. dia bebel pasal peraturan kelas, siapa yang ditangkap meniru dan bla bla bla. dah habis bebel, dia mula mengedarkan kertas peperiksaan kepada setiap pelajarnya kecuali yang tak hadir, hara.

takkan dia tak datang juga masa exam. ini tak adil.

"seong-"

"pelajar diminta diam. peperiksaan anda bermula sekarang," suara park seongsangnim membuatkan aku terdiam. aku mengambil penselku dan menulis namaku.

aku memandang tempat duduk hara buat kali terakhir. nantilah aku tanya cikgu.

-


×

sugamint: weh
sugamint: hara
sugamint: haraaaaaaa

junggie: benda gok
junggie: acane paper tadi ok?

sugamint: fuh boleh jawab
sugamint: kau tu asal tak datang?
sugamint: jgn ckp kau malas

junggie: yeah
junggie: aku malas hohohoho
junggie: gtg
junggie: papaii~

sugamint: woi
sugamint: takpelah

×

=

hAHUUU-

no kidding i dont know what did i write. im-

one x

nutty.Where stories live. Discover now