Part 25 : Confirmed

813 75 20
                                    

-----

Kai dan Qhisya berjalan di Namsan Tower. Sesekali Qhisya perasan ada mata yang lama merenung ke arah mereka berdua. Yelah, dah pakai hoodie dengan mask mestilah semua pandang. Diorang tahu sangat kalau pakai hoodie dengan mask ni selalunya artis jee. Tapi diorang tak tahu siapa.

"Tak apa ke kita jalan kat sini? Nanti kalau ada yang kenal oppa macam mana?" Tanya Qhisya perlahan. Tak nak orang sekelilingnya mendengar.

"Gwenchana. Qhisya janganlah risau. Jangan fikir bukan bukan. Qhisya enjoy je harini. Ok sayang?" Kai merangkul bahu Qhisya erat sambil jalan beriringan.

Satu demi satu anak tangga Kai dan Qhisya daki untuk sampai ke tingkat atas. Qhisya tersenyum gembira bila melihatkan banyak pad lock(?) Yang tergantung kat pagar atas ni.

"Qhisya nak tahu tak oppa dulu suka pergi sini dengan exo members." Ujar Kai.

Qhisya hanya tersenyum mendengar cerita Kai. Yelah dulu EXO masih boleh jalan jalan kat Namsan Tower. Sekarang ni, keluar dari pintu SM pun fans dah tunggu.

Qhisya perasan yang Kai dari tadi pegang satu pad lock warna biru. Pad lock yang sama macam Kris punya dulu. Mungkin betul tu memang Kris punya pad lock :')

"Kaja kita beli pad lock. Lepas dah tulis kita kunci kat sini. Kaja!" Kai menarik tangan Qhisya menuju ke kedai menjual pad lock. Qhisya jadi rambang mata sebaik sahaja masuk ke kedai tu. Banyak sangat pad lock yang lawa.

"Ok jom cakap sama sama warna apa yang Qhisya dengan Oppa nak." Ujar Kai dan Qhisya hanya mengikut.

Dalam kiraan tiga, Qhisya dan Kai sama sama cakap warna pad lock yang diorang nak.

"Hana.. Dul.. Set.. Merah!" Serentak Kai dan Qhisya berkata.

"Kyaaa kita ni memang ditakdirkan untuk bersama kan, Qhisya? Ehehe.." Kai tayang sengihan walaupun tak nampak sebab pakai mask ._.

Qhisya tersenyum simpul. "Ada ada je lah oppa ni. Dah jom cari pad lock warna merah."

"Eung.. kaja." Tangan Qhisya, Kai tarik lagi. Diorang berdua pusing satu kedai pilih pad lock yang berkenan di hati. Dah penat pusing, akhirnya diorang sepakat nak beli pad lock merah yang dihiasi corak putih. ((Korang bayangkanlah pad lock yang korng suka))

Thanks because choose me as your 'Lucky Fans' :)) I fall in love with you again and again everyday, Aiyi Oppa. 사랑해요 ❤ - Your Sweety Qhisya

Oneday, i'll meet our parents and i'll tell them that i want to marry you :) Tak pernah berhenti sayang Qhalisya Sofea Kwon ❤ - Your Aiyi Oppa

Kai dan Qhisya mengunci pad lock diorang di pagar. Kunci tu pula diorang buang jauh jauh. Sempat juga Qhisya snap gambar pad lock diorang yang berkunci tu. Gambar selca diorang yang berlatar belakangkan pagar pad lock juga Qhisya tak lupa.

"Dah? Kaja kita pergi lunch." Ujar Kai.

"Eung. Kaja!" Qhisya dan Kai beriringan turun. Senyuman tak lekang di bibir masing masing. Tiba di tempat letak kereta, Qhisya perasan ada beberapa orang gadis remaja menangkap gambar Kai dengannya. Mungkin disebabkan Kai dah buka mask.

"Palli masuk kereta." Kai membukakan pintu untuk Qhisya. Lepas Qhisya dah selamat masuk kereta, Kai bergegas ke tempat pemandu. Sempat Kai melempar senyuman kepada remaja perempuan yang merakam gambarnya dengan Qhisya. Kai rasa berterima kasih dengan diorang tu sebabnya nanti ada juga fans yang tahu tentang hubungannya dengan Qhisya.

"Oppa..." Qhisya merenung Kai yang fokus memandu kereta.

Kai hanya menoleh sekilas pada Qhisya sebelum kembali fokus pada pemanduannya. "Wae?"

The Lucky Fans ➽ K.J.I ✔Where stories live. Discover now