BAB 13

576 20 2
                                    

"HELLO. Kau katne sekarang?"

"Villa family aku."

"Oh. Kita jumpa boleh?"

"Katne? Bila?"

"Tempat biasa. Kul 3 petang."

"Ok."

DIA melabuhkan punggung di bangku yang mengadap ke pantai. Jika dia menyedari sejak dari awal, mungkin sekarang gadis yang dicintai masih lagi bersama dia. Dan mungkin sekarang sedang duduk di sebelahnya. Menghayati pemandangan indah nian di tepi pantai itu.

Memang Katniss seorang gadis nerd. Tapi di sebalik gaya nerd tu, tersembunyi sorang gadis yang cantik. Jujur dari hati Sehun, Katniss memang sorang yang cantik. Matanya, bibirnya, semuanya cantik pada matanya.

'Muka gadis tadi cam muka Katniss. Rantai yang dia pakai sama dengan yang Katniss punya. Memang kebetulan,' getus hati Sehun. 'Kebetulan atau... tu memang Katniss?!' Detik hati Sehun.

Dia menuju ke tempat dia melanggar gadis tadi. Tapi, gadis itu sudah takde di situ. Satu keluhan dilepaskan.

"Mungkin tu bukan Katniss. Katniss takkan pakai baju camtu. She's not that kind of girl," gumam Sehun. 'I miss u, Katniss...' kata hati Sehun.

KYUNGSOO duduk di meja sambil memerhati pergerakan aku. Tau la dia tu pandai masak. Tapi, takyah la tenung aku cam aku akan letupkan dapur dia... lagi sekali. He he he... Last aku datang sini 2 tahun lepas, aku letupkan dapur.

"You make me feel uneasy," rungut aku.

"I just don't want my kitchen destroyed like you did last time."

"Urgh~ Your kitchen won't destroyed. Believe me." Aku mendegus kasar.

"Fine. I believe you. Panggil Oppa Kat bilik bila dah siap masak." Kyungsoo menghilangkan diri ke tingkat atas.

Do Kyung Soo. Satu-satunya sepupu sebelah omma aku. Anak kepada kakak omma. 2 tahun tua dari aku. Orang yang paling aku percaya. Dia satu-satunya sepupu yang aku rapat. Aku tak berapa rapat dengan sepupu sebelah papa. Lagipun sejak papa kawin dengan omma, papa jarang balik UK. Grandpa and grandma aku dah lama takde. Sebelum papa datang ke Korea lagi. Halmeoni and harabuchi, meninggal masa aku kecik.

Sekarang papa and omma kat UK. Diorang duk kat sana memandangkan Jennie belajar kat sana. So, papa amanahkan Kyungsoo untuk jaga aku. He's like a brother for me. Caring, loving, protective.

"Oppa!" Jerit aku sambil mengetuk pintu biliknya.

"Bo?" Balasnya.

"Jom makan. Katniss dah siap masak."

"Katniss turun lu. Jap lagi oppa turun."

Beberapa hari kemudian...

SEHUN membuang pandangan ke bandar Seoul yang kelihatan dari tingkat pejabatnya. Satu keluhan berat dilepaskan. Dia terlalu rindukan Katniss.

'Where are you? I miss you so much,' getus hati Sehun.

"Sehun." Panggilan Luhan mengejutkan Sehun dari lamunannya. "Aku dah tau Katniss katne."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

29 April 2016

PLAYBOY VS PLAYGIRLWhere stories live. Discover now