MY LOVE (BAEKHYUN)

274 14 2
                                    

Request by : izkadewi
Sorry cause late

''Omma,Hyo tak nak kahwin dengan Kai. Dia tu playboy. Jaebal percaya cakap Hyo.''rayu Ji hyo terhadap ommanya kerana bermatian-matian tidak mahu dijodohkan dengan Kai si Playboy. "Song Ji hyo, kamu jangan nak buat cerita. Omma tahu kamu tak suka dia tapi jangan kamu nak tuduh anak kawan omma sampai macam tu sekali."marah Pn.Song kerana dia geram dengan perangai Ji hyo yang kebudak-budakkan itu. "Omma, jaebal Ji hyo tak nak kahwin dengan Kai."rayu Ji hyo lagi. "Baik omma akan fikirkan tentang tu tapi ada satu syarat."kata omma Ji hyo dengan meletakkan syarat terhadap permintaan Ji hyo. "Ji hyo sanggup buat apa sahaja asalkan tak dapat kahwin dengan Playboy tu."kata Ji hyo sambil mengenggam kedua-dua tangannya. "Kamu harus bawak balik menantu selama kamu di Perancis nanti. Omma tak kisah sama ada dia orang luar atau orang dalam."syarat telah ditetapkan. "Bwo??!!!"soal Ji hyo dalam keadaan terkejut. "Omma, jaebal jangan buat Ji hyo macam ni."rayu Ji hyo untuk kali ketiga. "Song Ji hyo, kamu ingat kamu tu budak kecik lagi ke? Omma tak boleh jaga kamu untuk selamanya."kata omma Ji hyo. "Omma, omma tak sayang Ji hyo ke?"soal Ji hyo. "Sebab sayanglah omma buat macam ni terhadap kamu, Ji hyo. Kamu boleh bertahan seorang diri kalau omma dengan appa dah tak da nanti?"soal omma Ji hyo. "Baik, Ji hyo setuju."kata putus daripada Ji hyo telah membuat ommanya terkejut namun dalam masa yang sama juga ommanya gembira. "Ji hyo akan buktikan yang Ji hyo mampu bawak balik seorang namja ke dalam kehidupan Hyo setelah pulang dari Perancis nanti. Itu janji Hyo. Lagipun Perancis kota cinta jadi Hyo boleh dapatkan namja yang Hyo suka." Kata Hyo lagi.
Skip~~~
"Wahhh,Kota Perancis. CAntiknya."kata seorang namja. "Auchh, hey watch your walk. I almost fell down because of you."ucap seorang yeoja yang dilanggar oleh namja tadi. "I'm sorry,by the way my name is Byun Baekhyun."kata namja tersebut sambil memperkenalkan dirinya serta menghulurkan tangannya kepada yeoja tersebut. "Are you Korean?"soal yeoja tersebut. "Yes,why?"kata Baekhyun. "I'm also Korean. My name is Ji hyo,Song Ji hyo.Nice to meet you,Baekhyun."kata Ji hyo sambil menyambut huluran tangan daripada Baekhyun. "So, can we speak Korea now?"soal Baekhyun. "Ouhh,danghyunnaji."kata Ji hyo. "Yah,Byun Baekhyun palli."jerit seorang namja dari arah belakang mereka. "Chakamman,hyung."jerit Baekhyun kembali. "Ji hyo, kalau ada waktu bila kita boleh jumpa lagi?"soal Baekhyun yang sememangnya ingin berjumpa kembali Ji hyo. "Macam nil ah, I give you my number.Lepastu billa awak nak jumpa saya, awak call je la."kata Ji hyo sambil memberikan sekeping kertas yang bertuliskan nombor di atasnya kepada Baekhyun. "Sure, I will. Keurom annyeong."kata Baekhyun sambil melambai tangan kepada Ji hyo. "Annyeong."kata Ji hyo sambil membalas lambaian Baekhyun.
Skip~~~
"Yah,Baekhyun."jerit seorang namja di sebelah telinga Baekhyun. "Auwww, hyung appo. Waegurae?"soal Baekhyun sambil menggosok telinganya. "Yang kau dari tadi termenung apahal? Hyung suruh beli barang kan, kenapa tak bergerak lagi? Suho hyung dekat luar dah tau tunggu kamu."kata namja tersebut. "Mianhae, Umin hyung. Saya terlupa kata kena pergi kedai. Saya pergi sekarang."kata Baekhyun sambil tergesa-gesa keluar dari rumah untuk mendapatkan Suho. "Apa nak jadilah dengan budak ni,kita orang bawak kau datang sini untuk hilangkan stress tapi makin gila pula aku tengok."bebel namja yang dikenali sebagai Xiumin. "Hyung,mianhae."ucap Baekhyun setelah masuk ke dalam kereta. "Gwengchanna, kajja. Baek dah bawak senarai apa untuk dibeli kan?"soal Suho. "Ala lupa nak tanya Umin hyung. Hyung chakkanman. "kata Baekhyun lalu keluar dari kereta dan pergi mendapatkan Xiumin. "Apa nak jadi dengan dia ni, berjangkit dengan Lay ke?"kata Suho sendiri. "Naega,wae?"kata seorang namja yang datang menyergah. "Aigoo,Kkapchagiya.Yah, Zhang yi xing. Terkejut aku. Bila kau masuk ni?"soal Suho kepada YI xing. "Ouhh kan aku cakap aku nak ikut tadi?"kata Yi xing. "Bukan kau kata kau sibuk ke tadi bila aku tanya kau nak ikut ke tidak?"soal Suho kembali. "Ouhh Ye ke?"soal Yi xing yang sememangnya tidak tahu akan situasi tersebut. "Ahh,apa-apa jelah. Yah Byun Baekhyun palliwa."jerit Suho yang mengeluarkan separuh dari badannya keluar tingkap. "Okay,hyung."jerit Baekhyun yang terlompat-lompat memakai kasut lalu berlari menuju ke seat belakang setelah melihat Yi xing melompat dari belakang untuk duduk di hadapan. "Bila Lay hyung masuk ni?"soal Baekhyun. "Barikan dia."kata Suho lalu mereka bergerak menuju ke pasar raya untuk membeli barang dapur.
Skip~~~
"Eonni palli,nanti baju limited edision tu habis."kata seorang yeoja. ''Chakkaman Ji hyo ah. Eonni tengah cepatlah ni.''kata seorang yeoja kepada Ji hyo lalu menuju ke kereta setelah selesai memakai kasut. ''Palli eonni, Bo young eonni.''asak Ji hyo lagi setelah melihat Park Bo young memasuki kereta. ''Arraso, pakai seatbelt tu.''ucap Bo young yang sememangnya memetingkan keselamatan Ji hyo. ''Dah,kajja eonni.''kata Ji hyo."Kajja."
Skip~~~
"Wahh,banyak betul barang kat sini."kata seorang namja. "Baekhyun,cepatlah kita kena cari apa?"soal seorang namja. "Jom, kita pergi tempat sayur-sayuran dulu. Lepas tu pergi dekat tempat daging, lepastu pergi dekat tempat chocolate."ucap Baekhyun menerangkan ke mana hala tuju mereka di dalam pasar raya yang megah tersebut. "Apahal pulak nak kena pergi tempat chocolate?"soal Suho yang kehairanan. "Sehun nak chocolate, dia kata nak rasa chocolate dari France."kata Baekhyun. "Aigoo,budak ni la. Tak habis-habis dengan chocolate dia. Dah kajja. BIar hyung tolak troli ni, kau dengan Lay pergi cari bahan masakan.''terang Suho.''Nae, hyung.''serentak keluar daripada mulut Baekhyun dan Lay.
Skip~~~
''Eonni, Hyo dah beli baju tu. Eonni nak beli apa-apa tak ?''soal Ji hyo kepada Bo young yang sibuk menilik baju yang tergantung di luar. ''Eonni rasa barang dapur nak habis la, kita pergi pasar raya dulu, lepas tu kita balik, ok ?''soal Bo young. ''Okay, Kajja.''ucap Ji hyo keriangan. Setelah tiba di hadapan pintu automatik pasar raya, Ji hyo segera mengambil troli lalu menolaknya ke bahagian barang dapur. Bo young yang baru masuk ke dalam pasar raya tercari-cari Ji hyo. ''La, mana pergi budak ni ? Cepat betul dia hilang.''kata Bo young. ''Eonni, yeogi.''jerit Ji hyo. '' Yah, chakkaman Song Ji hyo. Ji hyo be careful.'' Bang!!!!! ''Ji hyo gwengchanna?''soal Bo young setelah melihat Ji hyo berlanggar dengan seorang namja yang menolak troli tanpa melihat kiri dan kanan. ''Eonni, appo.''adu Ji hyo. ''Yang kamu tu tergopoh-gopoh sangat tu kenapa? Bangun, Eonni tengok ada luka tak ?''soal Bo young kerisauan. ''I'm sorry, did you hurt ? I'm sorry again because my brother cause a troble."soal seorang namja lalu menyelitkan perkataan maaf. "I'm okay but I think my sister can't walk. I think her legs is broken." Kata Bo young.

"I'm sorry. Eh, I think I know you. Aren't you Song Ji hyo?"soal namja yang melanggar Ji hyo.Ji hyo segera mengalihkan pandangannya kepada namja yang mengenalinya itu. "Byun Baekhyun right?"soal Ji hyo kembali yang masih ragu-ragu dengan jawapannya. "Yes, awak okay ke ni?"soal Baekhyun yang kerisauan kerana Ji hyo tidak masih bangun dari tempat jatuhnya. "Boleh, eonni bantu."kata Ji hyo sambil menghulurkan tangannya kepada Bo young. Ji hyo cuba berkali-kali namun tidak berjaya. "Biar saya dukung awak, lagipun ni salah saya."cadang Baekhyun. "Andwae, saya berat. Kesian awak nanti."kata Ji hyo. "Gwengchana, awak nak duduk sini sampai kedai ni tutup?"soal Baekhyun lalu mencangkung di hadapan Ji hyo.Pada mulanya Ji hyo takut untuk naik di belakang Baekhyun.Namun setelah dipaksa Baekhyun, akhirnya Ji hyo mengalah lalu memeluk Baekhyun dari belakang. Baekhyun segera mengangkat Ji hyo lalu berjalan keluar dari kedai. Suho,Lay dan Bo young turut sama keluar dan mengikuti Ji hyo dari belakang.
Skip~~~
"Dia tak apa-apa, cuma kaki dia terseliuh sikit. Mungkin awak tak boleh banyak berjalan mahupun berlari. Jadi kalau dia idak mahu kakinya lagi teruk dia kena pakai kerusi roda untuk ke mana-mana."kata doktor setelah memeriksa kaki Ji hyo. "Eonni,otthokae? Macam mana Hyo nak pergi kolej nanti?"soal Ji hyo yang kerisauan dengan keadaan kakinya. "Awak belajar kat mana?"soal Baekhyun. "International Collage."jawab Bo young. "Woww kolej budak pandai."bisik Chanyeol kepada Chen. "Hyung tu kolej untuk sapa yang dari luar negara."terang D.O yang sememangnya tidak suka kalau hyungnya mengata perkara buruk di belakang orang. "Biar saya jadi kaki awak."cadang Baekhyun dengan tiba-tiba. "Bwo?!"kata semua orang dengan serentak. "Apa awak cakap? Sanggup ke awak nak jadi kaki saya selama saya kembali untuk pulih?"soal JI hyo yang sememangnya tidak percaya pada kata lelaki apalagi lelaki yang baru dikenalinya. "Yup,percayalah saya sanggup untuk jadi kaki awak untuk tebus kesalahan saya sendiri."kata Baekhyun dengan ikhlas. "Percayalah Baekhyun, Ji hyo. Dian i kalau buat janji memang tak pernah dia mungkiri. Saya sebagai bukti yang selama ni Baekhyun memang ada sifat macam tu."kata Xiumin menyokong Baekhyun dengan cadangannya. "Okay."kata ringkas keluar dari mulut Ji hyo sudah cukup membuatkan Baekhyun bahagia. Kerana selama ini orang yang ditunggunya berada di depan mata.
Skip~~~
Makin lama mengenali Baekhyun membuatkan hati Ji hyo berbunga-bunga setelah melihat sifat sebenar namja tersebut. Jarang seorang sang namja mempunyai sifat yang lengkap seperti Baekhyun. Sekali imbas pelajar kolej di situ menganggap Ji hyo dan Baekhyun adalah pasangan kekasih apabila didekati mereka cuma bersahabat baik. Waktu JI hyo untuk berada di France tidak lama, cuma tinggal beberapa bulan sebelum semester akhirnya bermula. Dia sedih kerana setelah ini dia akan meninggalkan orang yang telah membuatkan hatinya berdegup laju,Baekhyun.
"Baekhyun ah, tak lama lagi semester akhir saya bermula. Saya kena balik korea."kata Ji hyo dalam keadaan sedih. "Ouhh keroum, biar saya bagitahu sesuatu sebelum awak balik ke Korea."kata Baekhyun. "Apa dia?"soal Ji hyo yang sememangnya tidak sabar ingin mendengar perkataan yang keluar dari mulut Ji hyo. " Song Ji hyo Saranghae!!!!"jerit Baekhyun sekuat-kuatnya. "Yah,duduklah malu orang tengok. Yah pabo."kata Ji hyo bila Baekhyun meluahkan perasaannya di tempat awam. Namun terselit perasaan bahagia kerana dia mengetahui perasaan sebenar Baekhyun terhadap dirinya. Dia takut kalau dia cuma bertepuk sebelah tangan.
"Ji hyo saranghae."bisik Baekhyun di sebelah telinga Ji hyo. JI hyo kegelian. "Nado Byun Baekhyun saranghae."kali ni giliran Ji hyo untuk berterus terang tentang perasaannya terhadap Baekhyun. Baekhyun terus melompat setelah mendengar perasaan Ji hyo. Dia menarik Ji hyo ke dalam dakapannya lalu memusingkan Ji hyo. "Baekhyun saya pening. Turunkan saya."paksa Ji hyo yang terlalu pening dengan pusingan maut yang dibuat Baekhyun.
Skip~~~
"Baekhyun, awak dah sedia nak jumpa omma saya?"soal Ji hyo yang telah pulang ke Korea dah telah bersedia menunaikan janjinya terhadap ommanya sebelum berangkat ke France. "Danghyunnaji, uri Ji hyo."Baekhyun menjawab pertanyaan Ji hyo. "Omma Ji hyo dah balik." Jerit Ji hyo. "Anak omma dah balik."berlari mendapatkan Ji hyo lalu memeluknya. "Ehh siapa namja kacak sebelah Hyo ni? Jangan kata bakal menantu omma dan appa?"soal omma Ji hyo setelah melihat Baekhyun berada di sebelah Ji hyo. "Omm-"kata-kata Ji hyo mati apabila Baekhyun memotong percakapan Ji hyo. "Annyeonghaseyo ahjumma, Baekhyun imnida. Saya datang sini nak jumpa bakal mertua saya. Patutlah Ji hyo cantik, warisi kecantikkan ahjumma rupanya."puji Baekhyun. "Kamu ni petah bercakap rupanya, ahjumma ingat kamu ni orang France rupanya Korea.''ujar omma Ji hyo. "Kenapa Ahjumma tak suka ke kalau saya bukan orang France?"soal Baekhyun yang menunjukkan riak sedih. "Ehh, bukan macam tu. Ahjumma lagi suka kalau anak ahjumma sorang ni bercinta dengan orang negera sendiri."kata omma Ji hyo. "Sampai bila nak bersembang kat luar tu bila nak masuk?"sampuk appa Ji hyo dari dalam rumah.
Skip~~~
Setelah berbulan-bulan berkenalan akhirnya cinta yang selama ini berputik telah pun menuju ke jinjang yang terakhir. Perkahwinan telah menyatukan Baekhyun dan Ji hyo dengan lebih dekat. Mereka hidup bahagia buat selamanya. Kehidupan yang bakal dihadapi makin lama makin berat namun perasaan cinta sementara akibat pandangan pertama telah membuatkan mereka berkekalan sehingga akhir hayat. Mereka mempercayai cinta pandang pertama yang kini membuatkan mereka bahagia.

~~TAMAT~~

K-IDOL IMAGINEWhere stories live. Discover now