Part6..

350 40 0
                                    

"JIN!!!"

Kesemua ahli exid dan bts berlari naik mencari jeritan jin tetapi masih tidak jumpa.
"Weyy.. aku takut lah" kata jhope sambil memeluk lengan rapmon. "Aku pun tengah cuak ni" balas rapmon,dia membiarkan jhope memeluk lengannya sahaja.
Tiba-tiba, mereka terdengar bunyi ketukan di pintu keluar. Mulanya rapmon ingin membuka pintu itu tetapi di halang oleh hani "biar aku je" hani dengan berani membuka pintu itu tetapi tiada siapa. "Siapa??" Tanya jhope. Hani hanya menggelengkan kepalanya lalu menutup pintu itu kembali.
"Huarghh!!ngantuk lah..kita tidur dulu ye, esok pagi kita sambung cari jin" ujar L.E yang dari tadi mengantuk.
..
..
Jin membuka matanya, kini dia berada di dalam hutan. Bunyi burung hantu membuatkan dia lagi berasa takut. "Macam mana aku ada kat sini" jin terasa seseorang berdiri di belakangnya. Terus dia menoleh ke belakang. Terlihat seorang remaja lelaki berpakaian seperti orang miskin.baju dan seluar budak itu koyak dan di bajunya ada percikan kesan darah yang lama. Remaja lelaki itu tersenyum sinis kepada jin. "Aku dibunuh dengan kejam, dan kau akan aku bunuh dengan kejam juga" lelaki tersebut mengeluarkan pisau dari poket seluarnya. Dengan cuak,jin perlahan² berjalan ke balakang. "Ap..apa..sa..salah aku!!" Jin terus berlari dari lelaki tersebut.
(Dasi run run run xD)...
Malangnya. Jin tersalah jalan, dia berada di jalan mati. "Kau..aku bunuh!!!" Lelaki itu terus menerkam jin dari belakang. "Arghhhh!!!" (Ommo..my crush T^T)
...
...
Hani terbangun dari tidurnya. Dia merasakan seseorang menjerit dari hutan. Ingin membuka pintu tetapi ada satu yang halangnya. "Asal tak boleh bukak ni..ishh" hani masih cuba membuka pintu itu namun gagal. "Biarlah badan aku sakit" hani terus menolak pintu itu menggunakan badannya tetapi masih gagal. Bunyi kebisingan dari pintu itu membuatkan semua terjaga dari tidur. "Apa bising² ni??" Jimin menggosok matanya kerana masih mamai lagi (mesti cute an ><)
"Aku dengar suara jin jerit tadi" jelas hani yang masih cuba untuk membuka pintu itu. "Dah lah tu...esok pagi kita cari dia balik,pi tido" arah L.E. hani dengan berat hati terus berjalan ke arah sofanya semula, dia asik memandang pintu itu 'aku tau kau masih hidup jin'
...
...
Pagi menjelma,
Semua orang sudah bangun tetapi yang hairannya hani sudah menghilang. "Mana hani??solji" tanya suga. Solji hanya mengangkat bahunya menandakan tidak tahu. "Tengok!!pintu keluar terbuka..mesti hani dah keluar ke hutan" kata hyelin.
"Semua dah bangun kan??jom gi cari dyorg berdua" mereka hanya menurut kata² rapmon dan keluar dari rumah itu.
...
.....
..
Hani berlari mencari jin di dalam hutan yang agak gelap sedikit,mujurlah sekarang sudah pagi. "JIN!!!KAU KAT MANA!!!" Jerit hani sambil berlari mencari kelibat jin. 'Aku tau kau masih hidup jin' bisik hati hani. Tiba² kepalanya pening dan terasa dunia itu berpusing, hani terus pengsan kerana tiada tenaga lagi.
...
...
"HANI!!!JIN!!!" Jerit mereka serentak, "berehatlah dulu..aku dah penat ni" rungut jimin tapi v tidak endahkan "kau laki kan, nampak je sado tapi penakut sama je ngan sorg tu" perli junghwa smbil membuat isyarat mata ke arah jhope "ha..kau jgn masukkan aku sekali ey" marah jhope.junghwa hanya menjelingkan mata sahaja "kau tu..harap je cute cantik tapi perangai cam singa kat zoo" sindir v pula dan mulalah pergaduhan mengejek antara v dan junghwa.

"WOI!!!APA BISING BISING NI HA!!!" Tenking suga (wuu maroh maroh ﹋o﹋).
Dengan sekelip mata v dan junghwa menjadi senyap. "Itupun nak marah" bisik v , malangnya suga mendengar bisikan itu "apa kau cakap v!!" Marah suga "DAH LAH TU!!!SEKARANG KITA NAK CARI KAWAN KITA BALIK!!BUKAN NAK GADOH!!!" Tenking L.E "korang..BTS cari kwn korg,jin. Kitorang cari hani.senang je kan, tak payah nak gaduh" sambung L.E
...
...
Hani membuka matanya, kesemua warna putih. Kiri kanan atas bawah putih. Tiba² warna putih itu bertukar ke tempat satu jalan seperti lorong kecil. Hani berdirikan badannya, dia terdengar seorang remaja lelaki meminta tolong sampailah budak lelaki itu ke lorong yang hani berada sekarang ini.
Hani terkejut apabila nampak 2 orang lelaki lain mengejar budak tersebut. Sorang pegang pisau dan lagi sorang pegang besi. Budak itu semakin menghampiri hani namun hani masih tidak berganjak. Dia terkejut apabila budak itu boleh melepasi badannya.
"Ja..jangan..aku tak nak jadi mangsa korang.." rayu budak laki itu. "Ada hati nak lari dari kitorang. Aku just nak duit je, jual kau and dah dapat duit!!senang je kan!!asal kau lari!!" Jelas seorang penculik itu "Kau lari!!!dan kau akan aku bunuh!!" Penculik yang memegang pisau itu terus menusuk pisaunya ke perut budak itu dengan kejam dan penculik yang memegang besi itu juga membelasah budak itu. Mata hani membulat melihat aksi itu, mulanya niat hani ingin menolong budak itu tetapi dia tidak boleh merasakan atau menyentuk mereka.
..
..
Sekelip mata hani membuka matanya. "Tangan aku.." hani melihat tangannya dan cuba menyentuh rumput tersebut. "Boleh sentuh..aku mimpi apa tadi??!!" Hani memandang sekeliling hutan itu. "Jin kau kat mana..tolong lah..kau jangan mati lagi" rayu hani lantas dia kuatkan semangat untuk bangun. "Aku kena cari jin juga" hani terus berlari mencari jin semula.
...
...
"Air..aku nak air" semua memandang ke arah jhope yang sudh terbaring seperti mayat idop (pfftt ayat) "bangun lah..pikir kau sorang je ke haus" rungut solji "huaa!!!aku nak makan makanan yang jin hyung masakkan (╥_╥) rindu dia" v pula yang buat hal. "Korang tak boleh semagat sikit ke ha!!" Muka rapmon sudah mula naik angin. Cepat² jhope berdiri seperti orang masuk tentera (cuak lah tu = ̄ω ̄=)

*spp spp*

Jungkook membuat isyarat tangan supaya mereka senyap. Perlahan-lahan mereka berganjak ke belakang sedikit. "Apa benda tu" bisik hyelin ketakutan melihat pokok kecil itu bergerak.. "aku cakap 123, kita.." belum sempat L.E menghabiskn ayatnya. Jimin sudah jerit "LARI!!!!" kesemua mereka terus melarikan diri. (Hek eleh..arnab je pun yang gerakkan pokok kecik tu ><)

~TBC~

*sorry for late update~>_<~
*ayokk apa terjadi dekat jin sbenarnya??tunggu next part~T_T~

THE HOUSE..Where stories live. Discover now