part 1

690 48 3
                                    


________________

Malam menjelma,
Solji yang baru sahaja selesai makan malam terus menapak ke arah bilik yang berada tingkat atas.
Sampai dibiliknya, solji terdengar ketukan di tingkap biliknya. Dengan berani, solji perlahan lahan menyelak langsir tingkapnya tetapi tiada seseorang di luar dan yang paling hairan. Biliknya di tingkat atas, "siapa yang ketuk tadi??jap,bilik aku kt atas mcam mana ada bnda ketuk??!!"
....
...
Di sekolah menengah Seoul..
Solji berlari ketakutan ke arah gengnya di loker masing². Hyeli yang perasan kehadiran solji trus melambai kearahnya. "Asal ni??macam kena kejar hantu je aku tgk" sindir hyelin "huh huh aku huh huh..jap². Hyelin" hyelin hnya memandang solji dengan pelik "wae??bgitau je lah" marah L.E "benda tu kacau aku" jawab solji dengan tercungap cungap.

{Flasback}
Solji masih tertidur lena. Dia terjaga dari tidurnya kerana ada sesuatu bunyi yang mnganggunya. "Tok tok" solji masih tertutup mata walaupun dia telah terjaga 'nak tgk ke tak??nak tgk ke tak' bisik hati solji . Tiba² ketukan itu tiada lagi berbunyi. Solji perlahan lahan membuka matanya
. Dia terkejut apabila trnampak ada benda yang mluncur laju kluar ke arah tingkap. Cepat² solji kluar dari biliknya lalu mngejutkan ahli kluarganya yang lain.
{End flashback}
.
.
Muka mereka berempat seakan cuak mendengar cerita solji tiba-tiba sekolah yang riuh rendah tadi bertukar mnjadi sunyi. "Asal senyap je ni" solji menoleh ke belakang dan diikuti dengan gengnya "7 ekor tu dh dtg" rungut L.E. terlihat sekumpulan kingka yang dikenali sebagai bangtan boys atau disingkatkn bts.
Mereka bertujuh berjalan ke arah geng exid yang masih berdiri di hadapan loker masing². Muka yang cuak tadi bertukar ke muka ganas mereka "apasal pandang kitorang macam tu??muka macam mintak kaki je" sindir v lantas mereka bertujuh hnya mnggelakkan sahaja. Pelajar yang lain terus berlari masuk ke kelas apabila rapmon menjerit untuk pergi.
.
Hani melangkah ke hadapan sambil memandang tajam ke mata v. "Muka aku ni lawak sangat ke sampai nk memperlekehkn kitorang and muka kau tu tak de lah hensem sangat kan hahaha" balas hani dengan lincah "eh bukan lawak tapi.." jwab v "macam siput tepi jalan!!!" Jerit mereka bertujuh dengan serentak. Junghwa yang tidak tahan dengan ejekan mereka terus menyepak lokernya dengan kuat membuatkn smua ahli bts terdiam "WOI!!KORANG NI SEHARI TAK BOLEH KE KACAU KITORANG!!ADA GENG AKU MULAKAN DULU KE!!KAU TU MUKA MACAM MONYET ADA HATI NAK KUTUK MUKA HANI!!" Tengking junghwa dengan kuat. "So" jawab jhope dengan ringkas "SO BERAMBUS LAHH" marah hyelin pula. "ok bye" lntas mereka bertujuh berlalu pergi.

"Huh, akhirnya blah jugk hewan tu" solji terduduk ke lntai "dah ah, jom masuk kelas" ujar solji pula lalu mreka berlima menapak ke arah kelas.

"Ha!!aku ada idea" jerit L.E semua memandang ke arah dia. "Apa dia??" Tanya hani
"Kita suruh hewan tu try masuk umah usang yang solji cakapkan tadi. Biar dyorg rasakan pula" L.E tersenyum jahat "wey!!gila ke..itu soal mati hidup wey" balas solji "biarlah..nanti geng kita aman sikit" jawab hani pula. Ahli yang lain hnya mngangguk tanda faham "so, bila nk suruh dyorg tu??"
"Rehat nanti"
.
.
Sewaktu pembelajaran bermula, v yang duduk di belakang junghwa hnya bermain kerusi 'bosan gila ah blajar ngan mamat puteh ni' dengan idea nakalnya. V membaling bebola kertas ke arah cikgu yang sendang menulis di white board.

"Auchh" rungut cikgu itu. Dia mngambil kertas yang dibaling itu dan mnunjukkan ke arah pelajarnya "Hya!!!siapa yang baling ni??!!" Jerit cikgunya. Dengan cepat, v trus mnunjuk jari tlunjuknya ke arah junghwa "junghwa yang buat cikgu" balas v. Mata junghwa membulat "cikgu..saya tak buat apa² pun" jelas junghwa "eh,kau jangan nk mnipu lebih. Tadi aku nmpk kau saja baling kan" marah v smbil berdiri. "Bila aku buat!!!kau nmpk ke aku buat tdi??" Junghwa mnanyakan kpd org yang dudk di sbelhnya tetapi dia hnya mngangkat bahunya. "Dah!!!korang berdua!!!berdiri kat luar!!!" Tenking cikgunya. Dengan berat kaki, junghwa cuba melangkah ke luar kelasnya.
.
.
Orang yang lalu lalang hnya membisik apabila memandang junghwa dan v berdiri di luar smbil mengangkat kedua dua tangannya ke atas. Junghwa memandang tajam ke muka v "ap..apa pandang pandang. Aku tau lah aku ni nsem" jawab v "euww, muka macam monyet ada hati nak ckp hensem. Kalau bukn sbb kau. Tak denye aku nk hadap muka monyet kau" sindir junghwa "yang pentingnya aku tak keseorangan lagi klau kna denda".
.
.
Waktu rehat sudah tiba. Geng exid sedang rncak berborak tetapi bkn bagi junghwa. Dia masih sakit hati dengan perangai v. "Junghwa??kau okey tak ni" tanya hani risau "wey!!aku kna denda tadi!!memang tak de selera ah skarang ni" marah junghwa
"Alaa kna dnda je pun.."jawab hyelin pula "ini bkn dnda biasa! Aku ngan v yang kna denda" mereka berempat yang trdengar kata² junghwa tiba tiba tersedak.cepat² mereka mnyedut air di strow. "V??dia ada buat apa² ke kt kau!!" Dalam masa yang sama geng bts brjalan di hdapan meja exid . Hani asik memandang kmpulan bts lntas membisikkan sesuatu di tlinga L.E "wey,sekaranglah waktunya" bisik hani. Dahi L.E berkerut. "Waktu apa??" Hani hnya memberi muka mnyampah "ishh kau ni, kan kau jugk yg ckp nk suh dyorg masuk umah usang tu" jelas hyelin .
.
Suga yang trdengar nama kmpulnnya disebut dari mulut hyelin trus mngajak jhope ke arah meja exid.

"HAAA!!!cakap psl kitorang lah ni!!" Jerit suga dengan cara mngejutkn membuatkn smua ahli kmpuln exid trkejut. "Ngutuk lah tu" perli jhope pula "hya!!trkejut kitorang anyway..kauorang brdua ni nk apa dtg ke sini" marah solji. Jhope mnggaru kepalanya yang tidak gatal itu "haah kn, asal kau bawak aku ke sini??" Tanya jhope dengan lurus. Suga trus mngetuk kepala jhope yang tinggi darinya xD.
"Kau ni!!mnyesal aku bwk kau. Dah ah jom blah" hyelin trus mnghalang mereka berdua pergi. Suga memberikan reaksi pelik?? apa yang dia buat ni -_- bisik hati suga .

~to be continue~

*aku tau part ni membosankan -_-

THE HOUSE..Onde as histórias ganham vida. Descobre agora